کد خبر : 17595
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

اقدامات شورا و شهرداری به جزئی‌ترین مباحث زندگی شهروندان مرتبط است/شورا از شهردار بومی استفاده کند

اقدامات شورا و شهرداری به جزئی‌ترین مباحث زندگی شهروندان مرتبط است/شورا از شهردار بومی استفاده کند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بابیان اینکه شهر رشت نیازمند کارهای اصولی و زیر بنایی است گفت: اقدامات شورا و شهرداری به جزئی‌ترین مباحث زندگی شهروندان مرتبط است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در در دیدار منتخبین شورای پنجم رشت تسلیت به مناسبت شهادت پنجمین امام شیعیان و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و با تبریک پیشاپیش به مناسبت فرارسیدن عید قربان اظهار کرد: شورا و شهرداری  نسبت به نمایندگی مجلس تأثیرگذاری بیشتری  در زندگی مردم‌دارند.

وی افزود: اقدامات شورا و شهرداری به جزئی‌ترین مباحث زندگی شهروندان ارتباط دارند و اگر شورا و شهرداری خوبی انتخاب شوند می‌توانند یک شهر را تبدیل به گلستان نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جایگاه شوراها بسیار بالا است تصریح کرد: اعضای شورا برای این مسئولیت باید تمام فکر و اندیشه خود را بکار بگیرند و تحمل  انتقاد را نیز داشته باشند.

قربانی بابیان اینکه رشت در بسیاری از مباحث در گذشته جزو اولین‌ها بود گفت: رشت به لحاظ داشتن نخستین کتابخانه، داروخانه، مدرسه و… جزو اولین‌ها در کشور است و باید بکوشیم تا رشت به سمت توسعه و ترقی حرکت کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه فقط به کارهای فانتزی نباید پرداخت افزود: شهر رشت نیازمند کارهای اصولی و زیر بنایی است و اگر بتوانیم برای استان و شهرمان گام‌های مؤثری برداریم یقیناً رضایت خدا و مردم را به همراه دارد.

قربانی با اذعان به اینکه کشمکش‌های داخلی زیان‌آور است تصریح کرد: گیلان به لحاظ فرهیختگی و فرهیختگان در کشور نام‌آور است و  به لحاظ داشتن  علمای برجسته و علوم روز دنیا جلوه‌ای ویژه دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید به تضعیف یکدیگر بپردازیم گفت: افراد شایسته باید برای استان و شهر حفظ شوند و باید تنگ‌نظری‌ها را کنار گذاشت .

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بابیان اینکه نوبخت جزو افتخارات استان است افزود: چنین چهره‌هایی سرمایه‌های استان هستند و نباید در چنین شرایطی  مباحث اصولگرا و اصلاح‌طلب را مطرح کنیم و هر فرد یا گروهی که به رهبری و انقلاب ارادت داشته باشد را باید حفظ کرد.

آیت‌الله قربانی تحول رشت را نیازمند همدلی و مساعدت شورا و شهرداری دانست و بیان کرد: شهردار رشت نباید اهل غرور و خودبزرگ‌بینی باشد و با داشتن تواضع و ادب می‌توانیم تعامل ایجاد کرده و موفق باشیم.

وی با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت گفت: افراد بومی سرمایه‌های شهر و استان ما هستند و چهره‌هایی مانند آیت‌الله بهجت ، پروفسور سمیعی و… در هرکجای دنیا که باشند رشتی و گیلانی هستند و برایمان مایه مباهات است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اذعان به اینکه چهار موضوع برایم مایه افتخار و مباهات است افزود: مسلمان بودن، شیعه بودن، روحانی بودن و همچنین گیلانی بودنم برای مایه مباهات است .

وی تصریح کرد: بنده معتقدم شورای اسلامی رشت باید از شهردار بومی استفاده کند و افراد بومی نگاهشان به شهرشان به‌مثابه نگاه به مادرشان است و هرگز به مادر خود خیانت نمی‌کنند و تمام تلاش خود را برای خدمت به مادر خود به کار می‌گیرند.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه شورای رشت با انتخاب شهردار بومی رشت و گیلان را سربلند کند گفت: چنانچه افراد غیربومی در این جایگاه قرار بگیرند ممکن است بگویند در استان خودشان نیروی متخصص ندارند و از دیگر شهرها نیروی انسانی گدایی می‌کنند.

در ادامه این جلسه رئیس شورای اسلامی رشت نیز با ابراز خرسندی به جهت دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان اظهار کرد: در دیدار قبلی با نماینده ولی‌فقیه از بیاناتشان بهره‌مند شدم و رهنمودهای آیت‌الله قربانی همواره چاره‌ساز و مشکل‌گشا بوده است.

سید امیرحسین علوی افزود: شورای پنجم با بهره‌گیری از رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در گیلان و دیگر بزرگان استان تمام تلاش خود را به‌منظور انتخاب اصلح‌ترین فرد برای جایگاه شهردار رشت به کار گرفته است و در این راستا طی کمتر از ده روز پنجمین  جلسه شورا برگزارشده است.

وی با اشاره به اینکه با اتحاد همدلی مابین اعضای شورا باید جهش‌های مناسبی برای توسعه همه‌جانبه رشت انجام داد تصریح کرد: اقدامات ما توسط آیندگان بررسی خواهد شد و باید با گرفتن تصمیماتی معقول و اصولی عملکرد خوبی از خود بر جای بگذاریم .

وی در خصوص ترکیب شورای پنجم رشت گفت: شورای پنجم رشت متشکل از متخصصین باتجربه و جوانان تحصیل‌کرده و آشنا به امور است و بنده از اعتمادی که منتخبین شورای پنجم به‌واسطه انتخابم به‌عنوان رئیس شورای رشت داشته‌اند سپاس گذارم و این مسئولیت بسیار سنگین است و برای موفقیت نیازمند

همراهی و مساعدت تک‌تک اعضای شورای رشت هستم.

در ادامه این جلسه یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت بابیان اینکه توسعه شهر نیازمند عوامل متعددی است گفت: افزایش ارتباطات و تعامل با دستگاه‌های دیگر می‌تواند نقش مهمی در توسعه شهر ایفا کند.

احمد رمضانپور افزود: باید بکوشیم با ایجاد اعتماد ملی شرایط حضور سرمایه‌گذاران در رشت را فراهم کنیم .

به گزارش فارس در خاتمه این دیدار ریاست شورا خواستار حضور نماینده ولی‌فقیه گیلان در صحن شورای رشت شد و این موضوع مورد موافقت نماینده ولی‌فقیه در گیلان  قرار گرفت.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار