کد خبر : 46092
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 دی 1398- 28: 16

سرپرست معاونت فنی علوم پزشکی گیلان:

اقدامات مناسب جهت پیشگیری از موج دوم آنفلوآنزا فراهم است

اقدامات مناسب جهت پیشگیری از موج دوم آنفلوآنزا فراهم است

سرپرست معاونت فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شیوع موج دوم بیماری آنفلوآنزا خبر داد و اضافه کرد: مردم نگران نباشند، زیرا اقدامات مناسب جهت پیشگیری و مبارزه با این ویروس در استان فراهم است.

به گزارش گیلانستان مسعود نوروزی امروز پنجشنبه ۲۶ دی ماه در دومین جلسه مجمع سلامت شهرستان صومعه سرا، ۲۵ درصد از عوامل تاثیرگذار بر مقوله سلامت را بر عهده وزارت بهداشت دانست و اظهار کرد: ۷۵ درصد دیگر عوامل موثر بر مقوله سلامت در خارج از حیطه وزارت بهداشت است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشکیل مجمع سلامت در شهرستان‌ها به دنبال مشارکت و همراهی کردن ۷۵ درصد مردم با نظام سلامت در استان است.

سرپرست معاونت فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه با اجتماعی شدن مقوله سلامت، مشارکت ساختارمند همه مردم در نظام سلامت تحقق پیدا می کند گفت: برای استقرار این مهم، نیازمند همراهی و مشارکت همه سازمان‌ها و دستگاه های اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان متولی اصلی سلامت هستیم.

نوروزی با اشاره با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، بیان کرد: همچنان که اجرای این طرح، تحولی عظیم در حوزه سلامت ایجاد کرد و همه مردم از ثمرات آن بهره‌مند شدند، مجمع سلامت در شهرستان‌ها نیز با مشارکت مردم، نقش بسزایی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه ایفا می کند.

وی همچنین از شیوع موج دوم بیماری آنفلوآنزا خبر داد و اضافه کرد: مردم نگران نباشند، زیرا اقدامات مناسب جهت پیشگیری و مبارزه با این ویروس در استان فراهم است.

سیدجلال سیدمحمدی، فرماندار صومعه سرا نیز در ادامه این جلسه، با بیان اینکه فرایندهای مختلفی حلاوت اجرای طرح سلامت را به کام مردم تلخ کرد، گفت: اهداف جلسه شورای سلامت اجتماعی سازی موضوع بهداشت است، یعنی از نهاد خانواده تا نهادهای اجتماعی همه باید در حوزه بهداشت و سلامت نقش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه موضوع سلامت به یک نهاد خاص اختصاص ندارد، خاطرنشان کرد: همه لایه های جامعه با سلامت درگیر هستند که برای ایفای نقش جامعه نیازمند آگاهی بخشی بیشترهستیم.

فرماندار صومعه سرا ایجاد تعامل بین نهادهای جامعه را بستری مناسب در جهت اجرای برنامه های مختلف بهداشتی دانست و یادآور شد: اهمیت نقش هر یک از دستگاه های اداری ما باعث می شود سیاستگذاران جامعه اهداف خود را به درستی اجرا کنند.

سیدمحمدی با تجلیل از پرسنل و کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان خدمات آنان را نمونه ای بارز از ایثار در راه خدا برشمرد و افزود: با توجه به پیشینه این شهرستان انتظار نداریم خانه های بهداشت با کمبود امکانات مواجه و از نیروی انسانی و فضای فیزیکی کم و محدود برخوردار باشند.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی دو خانه بهداشت در صومعه سرا در آینده نزدیک، عنوان کرد: با وجود چند پزشک متخصص و عمومی در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان و تجهیز آن به دو دستگاه دیالیز، یک دستگاه آندوسکوپی و یک دستگاه آمبولانس همچنان بیماران در این بیمارستان با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه پیرترین شهرستان استان گیلان هستیم، گفت: این آمار نشان دهنده امید به زندگی و سلامت مردم این شهرستان است که نیازمند توجه بیشتر است.

سیدمحمدی یکی دیگر از مشکلات حوزه سلامت شهرستان صومعه سرا را وجود سگ های ولگرد در این شهرستان دانست و متذکر شد: لازم است تا یک قطعه زمین در اختیار شهرستان قرار گیرد و با محصور کردن آن سگ های ولگرد در آن جمع آوری و قرنطینه شوند.

وی همچنین تامین داروی ایثارگران، کاهش موالید و عدم استقبال جوانان از ازدواج و تشکیل خانواده را مهمترین مشکلات حوزه سلامت و افزایش جمعیت در این شهرستان برشمرد.

فرماندار صومعه سرا توسعه یک جامعه را وابسته به سلامت جسمی و روحی افراد دانست و اظهار کرد: مجمع سلامت در واقع نماد همکاری و مشارکت کلیه نیروهای ستادی و محیطی در امر سلامت فرد و اجتماع است که باید با استفاده از همه ظرفیت های شهرستان به این توسعه برسیم.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار