کد خبر : 61687
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399- 09: 17

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اقدام وارونه وزارت علوم از اعتبارات حقوق کارمندان

اقدام وارونه وزارت علوم از اعتبارات حقوق کارمندان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصمیم وزارت علوم برای تخصیص ۵۰ درصد حقوق کارکنان به هیئت‌علمی دانشگاه، گفت: وزارت علوم به‌جای اینکه اعتبارات مشخص را به افزایش حقوق کارمندان تخصیص دهد آن را به اعضای هیئت‌علمی تخصیص داده و این موضوع بدون دقت و از روی کج‌سلیقگی انجام‌شده است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی با اشاره به پیگیری‌های کمیسیون آموزش تحقیقات در خصوص مطالبات گروه‌های مختلف آموزشی ازجمله وزارت علوم اظهار کرد: افزایش ۵۰ درصد حقوق کارمندان وزارت علوم و کارمندان وابسته به این وزارتخانه هنوز محقق نشده است.

وی با اشاره به تصمیم وزارت علوم برای تخصیص ۵۰ درصد حقوق کارکنان به هیئت‌علمی دانشگاه گفت: وزارت علوم به‌جای اینکه اعتبارات مشخص را به افزایش حقوق کارمندان تخصیص دهد آن را به اعضای هیئت‌علمی تخصیص داده و این موضوع بدون دقت و از روی کج‌سلیقگی انجام‌شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه وزارت علوم از ۵۰ درصد تخصیص منابع ۱۵ درصد آن را به حقوق کارکنان و ۳۵ درصد آن را به اعضای هیئت‌علمی تخصیص داده است، تصریح کرد: مطالبه یکسان‌سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌های مختلف و تقاضای افزایش حقوق آن‌ها مسئله دیگری است که با این طرح متفاوت است چراکه تأمین اعتبار ۵۰ درصدی افزایش حقوق صرفاً برای کارکنان در نظر گرفته‌شده بود نه اعضای هیئت‌علمی که وزیر علوم به آن بی‌توجه بوده است.

احمدی با اشاره به برخی از برخوردهای سلیقه‌ای وزارت علوم با کارمندان به‌ویژه کارمندانی که پیگیر مطالبات قانونی خود بودند، گفت:کارمندان وزارت علوم در سراسر کشور برای مشکلات معیشتی خود و عدم یکسان‌سازی حقوق مطالبات خود را به مجلس رسانیده و باوجود تأمین اعتبار برای یکسان‌سازی و افزایش حقوق کارکنان وزارت علوم در عمل، شیوه دیگری را اتخاذ کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر علوم از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفته است، افزود: نمایندگان حاضر در مجلس با ۶۹ رأی موافق، ۱۴۶ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در جلسه علنی توضیحات غلامی را قانع‌کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار