کد خبر : 7904
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1395- 24: 13

المان میدان دفاع مقدس در رشت رونمایی شد

المان میدان دفاع مقدس در رشت رونمایی شد

المان میدان دفاع مقدس با حضور شهردار رشت و جمعی از مسئولان در رشت رونمایی شد.

به گزارش گیلانستان , رسول جلایی در مراسم رونمایی از المان دفاع مقدس در رشت اظهار داشت: میدان دفاع مقدس سال‌ها بدون نماد بود و نشانی از دفاع مقدس در آن وجود نداشت و این مسئله از مطالبات ما بود.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه به نمادها بیش از آن چیزی که به ظاهر به نظر می‌رسند نیاز داریم بیان کرد: دفاع مقدس تنها مربوط به شنیده‌ها نیست و این یادمان‌ها می‌توانند در ترویج فرهنگ دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کنند.

جلایی با اشاره به اینکه امیدواریم روز به روز فرهنگ دفاع مقدس ترویج یابد خاطرنشان کرد: این ایام یادآور عملیات کربلای پنج نیز هست و شهدای گرانقدر این عملیات را گرامی می‌داریم.

مرتضی عاطفی, شهردار منطقه دو رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: به بهانه تجلیل از شهدای گرانقدر دفاع مقدس در اینجا حضور داریم و امیدواریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه سال‌ها این میدان به نام میدان دفاع مقدس نامگذاری شده بود ولی المان و نشانی از آن وجود نداشت گفت: با تلاش همکاران و هنرمندان، طرح‌های مختلفی برای المان میدان دفاع مقدس پیشنهاد شد و طراحی و اجرای این المان در سه ماه به پایان رسید.

شهردار منطقه دو رشت ارتفاع المان دفاع مقدس را ۸ متر الهام گرفته از ۸ سال دوران دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: المان شامل مادری است که بدرقه کننده یک رزمنده است.

عاطفی خاطرنشان کرد: این المان شامل هفت پله است که رزمنده‌ای در آن قرار دارد و نمادی از هفت طبقه آسمان و مراحل عروج عرفانی شهدا است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار