کد خبر : 10226
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اسفند 1395- 12: 16

امامان جمعه انتقاد نصیحت‌گرانه داشته باشند

امامان جمعه انتقاد نصیحت‌گرانه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه می‌توانیم انتقادهای خود را به مردم و دولتمردان به صورت کتبی و شفاهی اعلام کنیم گفت: امامان جمعه باید انتقاد نصیحت‌گرانه داشته باشند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در همایش ائمه جمعه گیلان با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید در اولویت برنامه‌های امامان جمعه باشد اظهار کرد: پرداختن به برنامه‌های فرهنگی بهترین راهکار برای جلوگیری از انحراف‌ها محسوب می‌شود و پاسخی به تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی، حوزه‌های علمیه را بزرگ‌ترین پایگاه در پاسخگویی به مشکلات فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: حوزه‌های علمیه برخاسته از مکتب اسلام است و تربیت‌شدگان این مکتب را به جامعه معرفی می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی از خرافه‌ها در جامعه وجود دارد و باید آگاهی‌رسانی شود، تصریح کرد: چهارشنبه سوری و روز سیزده ابتدای سال از جمله خرافه‌ها است و در این زمینه باید اقدام فرهنگی انجام شود.

قربانی در ادامه نماز جمعه را منبر جهانی خواند و بیان کرد: در خطبه نخست نماز جمعه باید مکتب ارائه شود و پوپولیستی نباشد زیرا اگر دین را برای مردم بیان نکنیم دچار گمراهی می‌شوند.

وی ادامه داد: ما برطرف کننده تمام مشکلات جامعه نیستیم و می‌توانیم انتقادهای خود را به مردم و دولتمردان به صورت کتبی و شفاهی اعلام کنیم ضمن اینکه امامان جمعه باید انتقاد نصحیت‌گرانه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه برخی هنوز از اقتصاد مقاومتی اطلاعی ندارند و اهداف آن را نمی‌دانند، بیان کرد: سخنان در تریبون نماز جمعه باید اصولی باشد و حرف‌های منطقی به مردم ارائه شود.

قربانی به اقدام‌های انجام شده توسط مسؤولان در کشور و استان اشاره کرد و گفت: امکان دارد افرادی از فعالیت‌های انجام شده اطلاعی نداشته باشند اما دولت مورد تأیید مقام معظم رهبری است و می‌توانیم مطالب و انتقادهای خود را در اختیار ایشان بگذاریم./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار