کد خبر : 37449
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

یادداشت/ مهدی نصیری راد:

امامی که نباید تحریف شود!

امامی که نباید تحریف شود!

انقلاب اسلامی پس از پیروزی به کرات دست حمایت الهی را در مواجهه با ابرقدرت ها و همه شرایط سخت و مشکلات متعدد داخلی خاصه در جنگ تحمیلی با خود به همراه داشت.

به گزارش گیلانستان/ مهدی نصیری راد: امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در شرایطی نهضت اسلامی را در کشور به جریان انداخت که تقریبا در پی خفقان شدید رژیم پهلوی در سال های پیش از پیروزی انقلاب اکثر فعالان جریان های سیاسی دستگیر و یا دچار یاس و ناامیدی گشته بودند.
نهضت اسلامی ملت بزرگ ايران در ۱۵ خرداد سال ۴۲ با دو شاخصه قابل اعتنا يعنى رهبرى امام خمينى(ره) و اسلامى بودن نهضت آغاز گردید.
امام روح الله در جریان مبارزه با رژیم دست نشانده پهلوی هرگز ذره ای تردید به خود راه نداد و با ایمانی راسخ راهبری جریانی را به دست گرفت که بعدها با پیروزی به انقلاب اسلامی ایران در نزد جهانیان مشهور گردید.
امام راحل ما از همان ابتدا جز خدا را در مسیر مبارزه مشاهده نمی کرد و جز خدا برای احدی اعتباری قائل نبود و رمز پیروزی انقلاب ملت ایران را همین توکل عمیق رهبر فقیدشان به خداوند منان می توان معرفی کرد.
امام(ره) که در عصر جاهلیت مدرن آنجا که دین برای همیشه در نزد دنیا طلبان جهانی منزوی گردیده بود جنبشی ابراهیمی را علی الرغم همه مصائب و داغ ها اعم از تبعید، داغ فرزند و یا کشتار بی رحمانه جوانان در ۱۵ خرداد یا ۱۷ شهریور و همه روزهای برجسته تاریخ منتهی به پیروزی انقلاب، مدیریت کرد.
آری نمرود ها آتششان پوشالیست و اگر راهرو دل در گرو حضرت دوست بدارد در مسیر طریقت با سعه صدر و صبوری، ابراهیم ها را جز به گلستان ها راه نمی دهند که از خدای ابراهیم تنها همین انتظار می رود.
خمینی پیامبری بود در دوره ای که دین افیون توده ها لحاظ می گردید به پا خواست و انقلابی را در هارتلند دنیا به پیروزی رساند و باید تاکید کرد بر خلاف همه انقلاب های مادی که به صرف فراهم بودن شرایط عینی و در اثر نزاع قدرت میان دولت ها و مخالفین رخ می دهند، انقلاب اسلامی ماهیتی دیگر دارد؛ ماهیتی که به فرموده امام «من نمی توانم اسمی رویش بگذارم الاّ این که این نهضت الهی بود» و نیز ماهیتی که در هیچ یک از تئوری های موجود عالم نمی گنجید بلکه برعکس، همه آن جنبش های مادی که مبنای تفختر دنیای غرب گردیده بود را به سخره می گرفت بنابراین باید این گونه سخن راند که امام(ره) احیاگر بزرگ حکومت دینی در عصر جدید بود از این رو باید مراقب بود تا منفعت طلبان امام گذشته را آنطور که می خواهند تحریف نکنند.
انقلاب اسلامی پس از پیروزی به کرات دست حمایت الهی را در مواجهه با ابرقدرت ها و همه شرایط سخت و مشکلات متعدد داخلی خاصه در جنگ تحمیلی با خود به همراه داشت و انکار این پشتیبانی معنوی جز از وجدان های مرده جماعت شیفته غرب و وادادگان فرهنگی بر نمی آید.
در جنگ تحمیلی رژیم بعث قصد تصرف یک هفته ای ایران را داشت اما چه شد که چرخ های ماشین بی رحم جنگی صدامیان در همان حصار خرمشهر تا مدتها با مجاهدت جوانان رشید و حزب اللهی گیر کرد و زمانی که با همه خیانت ها و مشکلات شهر سقوط کرد، امام امت را به جهاد برای آزادسازی خرمشهر فراخواند و وقتی متجاوزان در عملیات بیت المقدس اسیر و به عقب رانده شدند امام راحل ما تنها به گفتن یک جمله بسنده کرد و آن تنها همین بود: خرمشهر را خدا آزاد کرد.
قبل از این آزادسازی، در عصر ظهور اراده های پولادین برای پرواز تمدن اسلامی ایرانی حادثه طبس رخ داد. لشکری از سوی ابرقدرت بلامنازع وقت عالم یعنی ایالات متحده به ایران اعزام شد تا به جهانیان نشان دهند که بر نمی تابند ژاندارم سابقشان در جهان اسلام از دایره خادمیشان خروج کرده باشد و اینک به دنبال تشکیل جبهه ای ضد امپریالیستی در منطقه و حتی جهان است تا مقدمات ظهور مستضعفان عالم را فراهم نماید.
اما غافل از آنکه مقدر است خوبیها و نیکی ها در عالم احیا شوند و شیطان بزرگ و حواریونش باید دست از استثمار و چپاول ملت های مستضعف عالم بردارند و دست خداوند برتر از دست همه ابرقدرت های تصنعی عالم است و پایان ماجرای طبس با نقش آفرینی اعجاز گونه شن های صحرا به سرانجام رسید و اینبار امام روح الله جمله ای دیگر از خود در تاریخ انقلاب به یادگار گذاشت، آری، شن ها مامور خدا بودند.
البته امام بت شکن ما بود که انقلاب را با نگاه نافد خویش به پیروزی رسانید و پس از آن کشور را از همه توطئه های خطرناک و خیانت های دل آزار و نفاق و تزویر و نبرد سخت در جهاد برابر متجاوزان به روشنی و درایت حفظ کرد.
ابراهیم عصر معاصر ما پس از اینکه بارها و بارها به تکلیف خویش عمل کرد سرانجام در نیمه خرداد سال ۶۸ خورشید وجودش ناباوارانه غروب کرد و ملتی را داغدار فراق پیر حکیم و فرزانه خویش نمود.
امروزه تفکر خمینی به عنوان میراث این مرد الهی نه تنها در ایران و یا دنیای اسلام بلکه جهانی را تحت تاثیر خویش قرار داده است و جنبش های مختلفی را در بسیاری از کشورها وامدار خود کرده که صرف نظر از نتایج آنها، آثار انقلاب اسلامی ایران بر آنها پوشیده نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار