کد خبر : 3827
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰:۲۷

امام جمعه اسالم: آرزوی دیرینه دشمن از زبان هاشمی رفسنجانی گفته شد

امام جمعه اسالم: آرزوی دیرینه دشمن از زبان هاشمی رفسنجانی گفته شد

امام جمعه اسالم گفت: اظهارات هاشمی مبنی بر «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک»، آرزوی دیرینه دشمن است اما دشمن جرأت ابرازش را ندارد.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام اصغر جدایی امروز در نماز جمعه این شهر تقوا را شاهراه رسیدن به رضوان الهی دانست و اظهار کرد: تقوا مهم‌ترین وسیله تقرب الی‌الله بوده و عامل حرکت در صراط مستقیم الهی و بهترین مدل سیر الهی است.

وی در ادامه با تبیین سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)، افزود: چند ماه پیش که برجام تصویب شد و روی مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین دستاوردهای ما یعنی انرژی هسته‌ای بتن ریختند گفتیم که دشمن به این مقدار بسنده نخواهد کرد و به تدریج روی دستاوردهای بسیار هوشمندانه و فوق مدرن و پیشرفته موشکی ما نیز دست خواهد گذاشت.

خطیب جمعه اسالم با بیان اینکه ایران به عهد خود عمل کرده است، تصریح کرد: بر خلاف میل باطنی خود، خواسته‌های ناجوانمردانه دشمن را جامه عمل پوشاندیم و از موفقیت‌ها و بالندگی‌های هسته‌ای خود دست کشیدیم.

وی ادامه داد: با گذشت چند ماه و هنوز مرکب برجام خشک نشده، آمریکا و کشورهای دیگر نه تنها به وعده‌های خود عمل نکردند بلکه سخن از تحریم‌های جدید زدند و در قضیه فروش هواپیماهای ایرباس، هیاهو راه انداختند و مانع شدند.

جدایی با تصریح بر اینکه ما هنوز خوشبینانه منتظر عمل به وعده‌های 6 کشور امضا کننده برجام هستیم، خاطرنشان کرد: این کشورها هنوز به همان اندک وعده‌ها نیز عمل نکردند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان عالی‌رتبه کشوری در حال بدعاقبت شدن هستند، افزود: اینها سخنی را می‌گویند که آرزوی دشمن است اما دشمن جرأت ابرازش را ندارد.

امام جمعه اسالم ادامه داد: گوینده این جمله «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک»، گویا از اوضاع دنیا بی‌خبر است و نمی‌بیند در عرض چند دقیقه آل‌سعود ملعون هلوکاستی را راه می‌اندازد که 7 هزار نفر در عارفانه‌ترین حالت به شهادت می‌رسند.

وی با بیان اینکه گوینده مطلب مذکور مگر سرهایی که داعش بریده را نمی‌بیند، گفت: هنوز خون‌های انسان‌های معصوم خشک نشده و چگونه می‌گوید دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست، کشورهایی که حرف از گفتمان می‌زنند مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی از همین داعش جنایتکار حمایت می‌کنند.

امام جمعه اسالم گفت: کسانی که حرف از گفتمان می‌زنند ببینند در زندان گوانتانامو چه جنایت‌هایی انجام دادند و ببینند در زندان ابوغریب چه فجایعی به بار آوردند.

وی خطاب به هاشمی اظهار کرد: شما که انقلابی بودید و علیه ظالم انقلاب کردید
شما که سال‌ها برای این نظام و انقلاب خدمت کردید، چرا امروز مسیرتان این‌قدر تغییر یافته، آن از فرزندانتان و این هم از خودتان، چرا با این حرف‌های دشمن شادکن، روح امام راحل را آزار می‌دهید.

جدایی اضافه کرد: چرا با این سخنان دشمن‌پسند، دل مقام معظم رهبری را به رنج می‌آورید، درست است که ما می‌خواهیم همه مردم جهان در صلح و آرامش و دوستی و صمیمیت زندگی کنند اما حاضر نمی‌شویم دانه خردلی را از دهان مورچه‌ای از روی ظلم بگیریم.

وی یادآور شد: نباید از حیله و مکر دشمن غافل شویم و با دست خود، خودمان را خلع‌سلاح کنیم.

امام جمعه اسالم یکی از عوامل پسرفت و عقب‌ماندگی شهرستان‌ها را اختلاف بین مسئولان دانست و گفت: اختلافات هرگز ریشه الهی ندارد و نوعاً شیطان و هواهای نفسانی بوده و با قهر و دعوا و اختلاف و تنش مشکلات جامعه ما برطرف نمی‌شود.

وی اضافه کرد: نباید فضای آرامش و احساس امنیت مردم را با رفتارها و سخنان تند و تهدید افراد، پر تلاطم و متشنج کرد.

خطیب جمعه اسالم با اشاره به روز 12 فروردین ماه، افزود: پس از اینکه انقلاب اسلامی در سال 1357 به پیروزی کامل رسید با دعوت امام راحل در کشور همه‌پرسی در 12 فروردین 1358 برگزار شده و با رأی 98.2 درصدی مردم، نظام جمهوری اسلامی به تثبیت رسید./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار