کد خبر : 25557
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397- 41: 12

امام جمعه رشت؛ از حضور سرزده به مساجد شهر و هم‌نشینی با مردم تا تلاش برای مردمی کردن مسئولان + تصاویر

امام جمعه رشت؛ از حضور سرزده به مساجد شهر و هم‌نشینی با مردم تا تلاش برای مردمی کردن مسئولان + تصاویر

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با مجموعه رفتارهای خودجلوه‌ای از مدیریت فعال، متدین، کارآمد و انقلابی را نشان داده و همین رفتار باعث حداقل شدن مرزهای بین مردم و مسئولان و حرکت رو به جلو در توسعه همه‌جانبه استان شده است.

به گزارش گیلانستان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۴ فروردین امسال با صدور حکمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رسول فلاحتی را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه رشت منصوب کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از پیام خود خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی، امام‌جمعه جدید رشت را مزیّن به علم، صلاح و تقوا دانستند و به ظرفیت انسانی استان گیلان در زمینه‌های مختلف اشاره کردند و فرمودند: تلاش معنوی، فکری و اجتماعی در میان مردم شجاع، انقلابی و کارآزموده گیلان را توفیقی بزرگ و فرصتی مغتنم است و انتظار می‌رود وظائف سنگین نمایندگی و امامت جمعه را در کنار اُنس و سلوک شایسته‌ی مردمی به‌ویژه با جوانان مؤمن و پرانگیزه را نماینده خود در استان گیلان به نحو احسن به انجام برساند.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از حکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی به‌عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه در استان گیلان مرقوم داشته‌اند: مردم رشت و گیلان درگذشته‌ی تاریخی و نیز در دوران انقلاب و جمهوری اسلامی، افتخارات بزرگی آفریده‌اند و هرگونه خدمتی به آن مردم عزیز، خدمت به انقلاب، تاریخ و هویّت کشور است.

پس از انتصاب و ابلاغ حکم امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه، نخستین نماز جمعه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی در ۱۷ فروردین مطابق با ١٩ رجب اقامه شد.

*تلاش برای خدمت به مردم با در نظر گرفتن مشکلات آشکار
امام‌جمعه رشت در نخستین خطبه نماز جمعه رشت خود را متعلق به‌کل گیلان دانست و از تلاش برای ارائه خدمت بیشتر به مردم گیلان تأکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اعلام کرد که از کم و کیف و وضعیت استان گیلان باخبر است و بعضاً به‌صورت ناشناس به برخی جاها سرک کشیده و با مشکلات استان کاملاً آشنایی دارد.

*مستقل در سیاست و غیر خنثی در موضع‌گیری
فلاحتی در همان دقایق نخست معرفی، خط‌مشی خود را برای همگان روشن کرد و خود را سربازی برای رهبر معظم انقلاب دانست و صراحتاً اعلام کرد که وابسته به هیچ دسته، جناح و حزبی نیست و تأکید کرد که خنثی هم نمی‌تواند باشد.

وی خط سیاسی و فکری خود را صرفاً خط ولایت برشمرد و گفت که سعی می‌کند قدمی جلوتر و یا عقب‌تر از رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برندارد.

جوان‌ترین نماینده ولی‌فقیه در بین استان‌های کشور از وجود احزاب و فعالیت‌های سیاسی آن‌ها دفاع کرد و آن‌ها را موجب رشد و تعالی جامعه دانست و هر گروه و جناحی که انقلاب و اصول آن را قبول داشته باشد، پذیرایش خواهد بود.

*تبری از نصب بنر و تراکت انتصاب
حجت‌الاسلام فلاحتی همچنین در همان خطبه نماز جمعه نخست از نصب بنرهای تبریک برای خود به‌شدت موضع گرفت و تأکید کرد که هیچ بنر تبریکی مبنی بر انتصاب خود در سطح استان نصب نکنند که اگر از بیت‌المال باشد جای اشکال است و اگر از جیب شخصی باشد بهتر است مبلغ آن صرف امورات بسیج و اماکن خیریه بشود.

اما با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی به‌عنوان نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان سیر تغییرات در رفتارها و شیوه مدیریت استان تغییراتی را به خود دیده است.

*تلاش برای مردمی کردن مسئولان
امام‌جمعه رشت در همان روزهای نخست دستور داد تا میله‌های جداکننده مسئولین از مردم در سطح مصلا شهر رشت جمع‌آوری شود.

این اقدام گرچه در گیلان برای اولین بار رقم نخورد اما نگاه مردم اقدامی بسیار پسندیده و مبارک بود و موجب شد بسیاری از مردم مشتاقانه از امام‌جمعه رشت استقبال کنند.

*تأکید بر وحدت و تعامل در کار برای خدمت به مردم
از دیگر اقدامات نمایندگی ولی‌فقیه که در بیان و عمل یکسان دیده می‌شود دعوت به همدلی و ایجاد وحدت کلمه در بین آحاد مردم گیلان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی در دیدارها با اقشار و اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف به‌صراحت اعلام کرده که جناح سیاسی و فکری‌اش صرفاً ولایت‌فقیه است و بارها تأکید کرده که تنها با وحدت و تعامل همه‌جانبه است که می‌توان از انباشت مشکلات گیلان عبور کرد.

وی بارها به همگان تأکید کرده که از سیاسی‌کاری بپرهیزند و تنها به فکر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان گیلان باشند و تمام تلاششان حل مشکلات مردم مستضعف باشد.

*ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در بین مردم
نشاط، بالندگی، شور و امید از اصلی‌ترین شاخصه‌هایی است که نماینده جدید ولی‌فقیه در گیلان آن را در استان به وجود آورده و همه گروه‌ها، جناح‌ها و اقشار، ازجمله نوجوانان و جوانان را برای توسعه همه‌جانبه گیلان گرد هم آورده است.

*حضور سرزده به مساجد شهر و هم‌نشینی با نمازگزاران
یکی دیگر از رفتارها و عملکرد امام‌جمعه جدید رشت که موجب خوشنودی و خرسندی مردم گیلان ازجمله مردم رشت شده، هم‌نشینی با مردم در اماکن مقدسی همچون مسجد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به‌کرات و تقریباً می‌توان گفت در همه‌شب‌ها به‌صورت سرزده در سطح مساجد شهرستان رشت حاضر می‌شود و علاوه بر شرکت در نماز جماعت با مردم به گفت‌وگو و شنیدن درد دل‌ها می‌نشیند.

این روحیه حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی موجب شده تا سیر علاقه جوانان و نوجوانان به نهاد مسجد و نماز جمعه بیشتر شود و تأثیر آن حضور روزافزون نمازگزاران جمعه در مصلا شهر رشت است.

دیدار با نخبگان علمی، ورزشی، اجتماعی و سایر تشکل‌های فعال فرهنگی از اصلی‌ترین اقدامات اخیر نماینده ولی‌فقیه در گیلان است که در جهت پیوند سلیقه‌ها، گسستن اهمال و سستی‌ها و تلاش برای رشد و شکوفایی استان رقم خورده است.

امام‌جمعه رشت تقریباً در همه خطبه‌های نماز جمعه پس از دعوت خود و دیگران به رعایت تقوای الهی به تعامل و تعاون در امور تأکید می‌کند و در تلاش است تا گیلانی واحد و آیند های امیدبخش را در گیلان به وجود بیاورد.

*سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و دیدار با جانبازان
حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی از یادگاران دفاع مقدس است و با ورق زدن دفتر خاطرات جنگ تحمیلی نام وی به‌عنوان رزمنده دفاع مقدس به چشم می‌خورد و حتی برخی از منابع معتبر اعلام کرده‌اند که در دوران طلایی دفاع مقدس به درجه رفیع جانبازی نیز مفتخر است.

تعلق امام‌جمعه رشت به دوران دفاع مقدس وی را به شهدا و خانواده‌های معظمشان علاقه‌مند کرده و طی مدت اندکی که به منصب امامت جمعه شهر رشت رسیده از چند خانواده شهید دیدار کرده که یکی از آن‌ها دیدار با خانواده معظم شهیدان یوسفی در پیر بازار رشت است.

*مدیریت فعال، متدین و انقلابی
با عملکرد و اقدامات دیده‌شده از نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه جدید رشت استنباط می‌شود که حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی باروحیه جهادی و فعال در تلاش است تا با رفتار خود نشان دهد که مدیریت انقلابی نیازمند فرهنگ‌سازی است و این اقدام را از خودش شروع کرده است.

مدیریت فعال، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان موجب شده تا حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحتی در کنار دین‌داری، کارآمدی یک مدیر انقلابی را نشان دهد و پیوسته با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و حفظ وحدت و تعامل همه‌جانبه در بین مردم برای خدمات بیشتر به مردم تلاش کند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار