کد خبر : 58400
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

اما و اگر بودن یا نبودن داماش در لیگ یک!/ غربت داماشی‌ها در گیلان

اما و اگر بودن یا نبودن داماش در لیگ یک!/ غربت داماشی‌ها در گیلان

باوجود قرعه‌کشی لیگ یک، هنوز هم اماواگرهایی درباره بودن یا نبودن تیم داماش در مسابقات این فصل وجود دارد و در حال حاضر نام تیم اروند کارون برای مسابقات اعلام‌شده و باید منتظر بود که در روزهای آینده و با اعلام رأی کمیته استیناف چه اتفاقی می‌افتد.

به گزارش گیلانستان، قرعه‌کشی لیگ یک فوتبال کشور (جام آزادگان) در حالی با حضور نمایندگان تیم‌های لیگ یک فوتبال برگزار شد که با توجه به اینکه حضور داماش گیلان یا کارون اروند خرمشهر در لیگ یک به رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال بستگی دارد، نام کارون در قرعه‌کشی نوشته شد ولی در صورت اعلام رأی به سود داماش، نماینده شهر باران در این بازی‌ها به میدان می‌رود.

فعلاً امتیاز در رشت باقی است و منتظر رأی کمیته استیناف هستیم 
مدیرعامل جدید داماش گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت کنونی باشگاه داماش اظهار کرد: فعلاً که امتیاز تیم در رشت باقی است و منتظر رأی کمیته استیناف هستیم، تاکنون نیز هیچ مسؤولی در گیلان به کمک تیم نیامده و باید به مسؤولین خرمشهری دست‌مریزاد گفت که همه با یکدیگر بسیج شده‌اند تا با ما مقابله کنند.

سامان سهرابی با بیان اینکه هیچ شخصی با ما همکاری نمی‌کند، افزود: با امیر سامری مالک باشگاه کارون اروند در حال مذاکره هستیم که صحبتشان این است که چرا به کمیته تعیین وضعیت اعتراض کرده‌اید، اعتراضتان را پس بگیرید تا ما با شما مذاکره کنیم و آن‌ها نیز به دنبال گرفتن حق خود هستند که هیچ‌کسی در این راه با ما همراهی و همکاری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در روز قرعه‌کشی در سازمان لیگ با نماینده ما برخورد بدی شد، افزود: متأسفانه به نماینده ما اجازه ورود نداده‌اند و برخورد نامناسبی با نماینده باشگاه داماش انجام داده‌اند و برای گیلان بسیار زشت است که به‌جای نام نماینده گیلان اسم ایکس گذاشته شود درحالی‌که امتیاز فعلاً متعلق به گیلان است و می‌بایست اسم داماش و کارون را در کنار یکدیگر قرار می‌دادند.

مدیرعامل داماش گیلان با بیان اینکه قرار نبود شرایط داماش این‌گونه باشد، تصریح کرد: در ابتدای واگذاری داماش در قرارداد من قیدشده که فقط مسؤولیت پیگیری این پرونده با بنده است و گفته‌شده بود قرار است توسط نوبخت پیگیری و رفع‌ورجوع و پرداخت شود ولی متأسفانه دو روز بعدازاینکه که تیم را تحویل گرفتیم مشخص شد که نامه‌ای پنج روز پیش‌آمده و پس از مهلت مقرر به من تحویل داده شد و پس‌ازآن من شخصاً به تعیین وضعیت رفتم و پرونده را به جریان انداختم و پیگیر کارها شدم.

جز داماش هیچ تیمی نمی‌تواند با این امتیاز وارد لیگ یک شود!
وی با اشاره به اینکه فقط داماش می‌تواند با این امتیاز در لیگ یک حضور یابد، گفت: شنیده‌شده که می‌خواهند امتیاز داماش را به خرم‌آباد یا یزد انتقال بدهند و این درحالی‌که است که انتقال امتیاز به استان دیگر دو سال است طبق قانون ممنوع شده است.

سهرابی با بیان اینکه اگر امتیاز تیم به استان دیگری واگذار شود این کار خلاف قانون است، افزود: علاوه بر این، تیم کارون چهار میلیارد بدهکاری دارد و امکان صدور کارت بازی برایشان میسر نیست و این تیم نه سرمربی ندارند و نه بازیکن و تیم آماده که حتی اگر پنجره ما هم‌بسته باشد ما ۱۸ بازیکن داریم که با آن‌ها استارت لیگ را بزنیم.

امتیاز از داماش گرفته‌شده است 
مدیر روابط عمومی هیات فوتبال استان گیلان نیز با اشاره به اینکه داماش پنج میلیارد بدهکار است، اظهار کرد: طبق رأی کمیته تعیین وضعیت، امتیاز از داماش گرفته‌شده و همان‌طور که در قرعه‌کشی مشخص بود فقط نام کارون اروند نوشته‌شده بود و به‌جای اسم داماش، ایکس نوشته‌شده بود و تا آنجایی که ما مطلع هستیم قرار است مدیران داماش و مالکان داماش این بدهی را پرداخت کنند.

علیرضا وهابی با بیان اینکه کمیته تعیین وضعیت به داماش مهلت داده است، افزود: یک هفته پیش کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال، هفت روز به داماش فرصت داد که به رأی این کمیته اعتراض کنند و کاری هم از دست هیات فوتبال برنمی‌آید.

وی با بیان اینکه فصل پیش هیات فوتبال استان تمام تلاشش را کرد تا داماش در لیگ یک حضور یابد و امتیاز به رشت انتقال یابد، گفت: پس از تلاش‌های انجام‌شده، این وظیفه مدیران داماش بود که مبالغ موردنظر کارون اروند را پرداخت کند.

دیر بجنبیم داماش تعطیل‌شده است!
سرمربی داماش با اشاره به اینکه اگر دیر بجنبیم داماش تعطیل‌شده است، اظهار کرد: سهمیه داماش در حال دست‌به‌دست شدن است و متأسفانه اگر سهمیه‌مان را کارون اروند خرمشهر بگیرد تیم داماش دیگر به لیگ دو هم نخواهد رفت و از صحنه روزگار حذف خواهد شد.

امید هرندی با تأکید برقرار داد نامناسب بین داماش و کارون اروند افزود: متأسفانه یک قرارداد ترکمانچای با تیم کارون اروند بسته‌شده، ما و هواداران داماش زیر فشار استرس شدید هستیم و تماس‌های زیادی از جانب هواداران و مردم رشت به من می‌شود که متأسفانه نمی‌دانم چه جوابی به آن‌ها بدهم.

وی با بیان اینکه بدون امکانات در حال تمرین هستیم، تصریح کرد: پانزده روز هست که با بازیکنان بدون هیچ امکاناتی در حال تمرین هستیم و مدیرعامل باشگاه هم از روزی که آمده در حال تلاش و رفت‌وآمد به تهران است که امروز هم جلسه داشتند تا بتوانند مشکلات باشگاه را مرتفع کنند و اگر به داد این تیم نرسند، رشت در لیگ یک نماینده‌ای نخواهد داشت.

سرمربی داماش با اشاره به اینکه شرایط داماش بدتر از سپیدرود است، گفت: اگر مسؤولین استان حرکتی انجام ندهد و نظاره‌گر این شرایط باشند، شرایطی به‌مراتب بدتر از سپیدرود گریبان داماش را خواهد گرفت و داماش باید از صفر شروع کند و در این شرایط هیچ مسؤولی به‌جز دکتر نوبخت پیگیر مشکلات داماش نبوده و کاری برای این تیم انجام نداده است.

داماش می‌توانست یکی از کاندیداهای صعود به لیگ برتر باشد
یکی از فعالان رسانه‌ای گیلان نیز با اشاره به اینکه متأسفانه مدیریت خوبی در فوتبال استان شاهد نیستیم، اظهار کرد: داماش مثل فولاد خوزستان و سپاهان و تراکتور و ملوان نیست که بدون هیچ مشکلی و دغدغه‌ای بتواند راه خودش را ادامه دهد و سؤال این است اگر این مسئله حل شود چه برنامه‌ای برای تیم داری در سال‌های آینده وجود دارد.

مهرداد ثابت با بیان اینکه اگر داماش در سال گذشته مدیریت معمولی و باثباتی داشت بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانست یکی از کاندیداهای صعود به لیگ برتر باشد، گفت: این تیم بازهم با تمام مشکلات و باغیرت بازیکنان توانست بین سه تیم به‌عنوان بهترین نماینده استان گیلان در لیگ یک کار خود را به پایان برساند.

باوجود قرعه‌کشی لیگ یک، هنوز هم اماواگرهایی درباره بودن یا نبودن تیم داماش در مسابقات این فصل وجود دارد و در حال حاضر نام تیم اروند کارون برای مسابقات اعلام‌شده و باید منتظر بود که در روزهای آینده و با اعلام رأی کمیته استیناف چه اتفاقی می‌افتد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار