کد خبر : 45477
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398- 26: 17

امتیاز «شهر خلاق خوراک‌شناسی» در توسعه پایدار شهر رشت موثر است

امتیاز «شهر خلاق خوراک‌شناسی» در توسعه پایدار شهر رشت موثر است

شهر رشت در سال ۲۰۱۵ به شبکه شهرهای خلاق جهان اضافه و به عنوان “شهر خلاق خوراک‌شناسی” در یونسکو به ثبت رسید که فرصتی بسیار مناسب برای توسعه این شهر و معرفی آن به جهانیان است.

به گزارش گیلانستان استان گیلان به مرکزیت رشت یکی از قطب‌های کشاورزی و گردشگری در کشور بوده و رشت به عنوان “شهر اولین‌ها” شناخته شده طوری‌که نخستین کتابخانه ملی با بنای شاخص، نخستین تئاتر کلاسیک، نخستین داروخانه شبانه‌روزی ایران، نخستین خانه معلولین و سالمندان و بسیاری بناها و برنامه‌های دیگر نخستین‌بار در رشت اجرا و احداث شدند.

همچنین این شهر نقشی کلیدی در بزنگاه‌های تاریخ ایران مانند انقلاب مشروطه و جنبش جنگل داشت و با توجه به قرار گرفتن در راه جاده ابریشم از دیرباز به عنوان ” دروازه اروپا” شناخته شد  و همواره از آن به عنوان دروازه تمدن مدرن در ایران یاد می‌شود.

شهر رشت در سال ۲۰۱۵ به شبکه شهرهای خلاق جهان اضافه شد و به عنوان “شهر خلاق خوراک‌شناسی” در یونسکو به ثبت رسید که این یک فرصت بسیار مناسب برای توسعه شهری آن بود.

براساس استانداردهای یونسکو شهر خلاق شهری است که در آن از نوآوری و توانمندی‌های شهروندان در توسعه پایدار شهری استفاده می‌شود و شهر رشت تنها شهر ایران است که به همراه ۱۸ شهر دیگر جهان در زمینه خوراک‌شناسی در یونسکو به ثبت رسید.

شهردار رشت ظهر امروز در دیدار با پرستاران بیمارستان ۱۷ شهریور به‌مناسبت روز پرستار اظهار داشت: امروز به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با پرستاران مرکز آموزشی و درمانی۱۷ شهریور رشت بازدید کردیم و دغدغه‌های آنان را شنیدیم.

ناصر حاج‌محمدی با اشاره به مناسبت ۱۲ دی ماه و روز رشت گفت: شهر رشت دارای قدمت تاریخی، جاذبه‌ها و امکانات گردشگری بسیار و همچنین یک شهر بین‌المللی محسوب می‌شود که بایستی با اجرای برنامه‌های مناسب سعی کنیم تا آن را به جهانیان معرفی کنیم.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در یونسکو به‌ثبت رسیده و این یک فرصت مناسب است که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: امسال برنامه‌های متعددی به‌مناسبت شهر رشت در این شهر پیش‌بینی شده است که دیدار با پرستاران مرکز آموزشی و درمانی۱۷ شهریور و شنیدن دغدغه‌های آنان نیز یکی از این برنامه‌ها بود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار