کد خبر : 13714
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1396- 35: 18

امروز کدام نقابت را به چهره می‌زنی؟

امروز کدام نقابت را به چهره می‌زنی؟

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی با مشارکت انبوه مردم به پایان رسید و نمایندگان خود را در پارلمان محلی انتخاب کردند، بنده به عنوان عضو کنونی شورای چهارم و یک شهروند رشتی ، چند موضوع را یادآور می شوم..

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو شورای چهارم رشت در یادداشتی وشت:

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی با مشارکت انبوه مردم به پایان رسید و مردم رشت همانند دیگر مردمان کشور نمایندگان خود را در پارلمان محلی انتخاب کردند. اینجانب ضمن تبریک به همه برگزیدگان مردم و آرزوی توسعه پایدار و علمی و مبتنی بر مطالبات مردم رشت، به عنوان عضو کنونی شورای چهارم و یک شهروند رشتی ، چند موضوع را یادآور می شوم :

 

یکم: توفیق دارم که این روزها زائر هشتمین امام معصوم حضرت امام رضا علیه السلام و دعاگوی همه باشم اما از پی گیر اخبار رشت هم غافل نیستم . در گروه های تلگرامی و سایت های خبری تحت عنوان ” در حاشیه جشن مقاومت و پیروزی؛ اعلام حمایت جمعی از خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از محمدعلی ثابت قدم” را خواندم . نمی دانم چه کسی به خود اجازه داده است که به عنوان نماینده خانواده های شهدا برای حمایت از شهردار رشت که هیچ نسبت فکری و اخلاقی با شهدا و باورهای آ«ان نداردطومارنویسی کند. با این طومار و دیگر خبر سازی های چند ورز گذشته ، زنگ خطر را برای شورای پنجم احساس کردم ؛ زیرا شهردار رشت امروز برای بقا تمام قد در مصدر شهرداری به نیروهای اصولگرا و ارزشی روی آورده است و با برگ اصولگرایی، بازی جدیدی را آغاز کرده است که فرجام آن برای شهر رشت فاجعه آمیز خواهد بود و امیدوارم دوستان عزیز ما در مجموعه نیروهای ارزشی در بازی جدید شهردار وارد نشوند و برای بقای وی هم به خود و هم به مردم شهر هزینه تحمیل ننمایند .

 

دوم: یاد می آید در قبل از عید که بی انضباطی های رفتاری و بی برنامگی های شهردار، شهر را به هم ریخته و شهروندان را عاصی کرده بود و فرماندار از تعطیلی کنده کاری ها از ۱۵ اسفند گفت و حضرت آیت الله قربانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه “وضعیت خیابان‌های شهر را مایه سرافکندگی مسئولان دانست”و … شهردار رشت در همان ایام در مسجد نخودچر شهر رشت حضور یافت و به مناسبت شهادت دخت گرامی رسول مکرم اسلام (ٌص) حضرت فاطمه (س) سخنرانی و گفت :” [ … ] در همان زمان هم منافقین، کفار و افرادی بودند که آزار و اذیت می کردند با این که می دانستند موضوع به چه نحوی است و خیلی وقت ها اطلاعات کامل تری هم نسبت به خیلی ها داشتند. اما آن روحیه منفعت طلبانه و نفاق و دورویی ها و تمام موضوعاتی که به نوعی با آن عقلانیت و شخصیت دینی و مذهبی در تضاد بود مانعی در برابر توسعه این نگاه معنوی بود. نگاهی که با گذشت بیش از  ۱۴۰۰ سال به امروز رسیده است”.

همان طوری که از متن و ماهیت عبارت مذکور بر می اید که اتهامات اقلیت ضد توسعه ، منفعت طلب و باج گیر ظاهرا کفاف حجم تبلیغات و اهانت های شهردار را نمی داد و نفاق و دورویی را هم به اتهامات قبلی اضافه کرد تا بلکه بتواند منتقدان متخصص ، مذهبی ، پر سابقه و انقلابی اش را با تظاهر و ریاکاری به دین  و ارزش های مذهبی را در عرصه اجتماعی به کناری بزند و هم چنان به یکه تازی و بی مسئولیتی ها و انحرافات و ولنگاری های مالی اش ادامه دهد.

سوم: در خصوص وضعیت آشفته شهر در قبل از عید و برف بهمن ۹۵ صدا و سیما ، استاندار گیلان، پلیس ، نمایندگان مجلس و  نماینده محترم ولی فقیه اعراضاتی داشتند و شهردار رشت که در قاموسش ادب و نزاکت گفتاری کمیاب است با بدترین ادبیات ممکن مستقیم و یا غیر مستقیم به منتقدان به ویژه دکتر حسنی نماینده رشت تاخت  و متاسفانه هم کسی به این هتاکی ها پاسخی نگفت و استاندار محترم گیلان نسبت به وضعیت شورا و شهرداری رشت کنش فعالی نداشت و فقط نظاره گر بی مسئولیتی های شهردار بود! … و ما ماندیم با انبوهی از مشکلات حل نشده که سال ها طول می کشد تا بتوان انها را جبران و اصلاح کرد و تاوانی که فقط باید شهروندان بدهد و بس !. 

چهارم : شهردار رشت بارها گفته است من با سه ابزار زر و زور و تزویر مخالفان و دوستانم را مدیریت می کنم و آن قدر با هوش است که امروز بازی خود را برای تدوام مدیریت پرمساله و فساد انگیزش در زمین ارزش های دینی و انقلابی و  شهدا تعریف کند و امروز از طریق باند های مالی و رسانه ای و سوء استفاده از موقعیت شهرداری خود را به عنوان یک فرد ارزشی معرفی کند در حالی که چنین ادعایی را کسی باید بکند که چنین باشد . من واقعا علاقه ای ندارم در باره ایشان ناگفته ایی را بگویم و بهتر است که ایشان به همان کارهایی بپردازد که در آن تخصص دارد نظیر دروغگویی ، نفاق ، آلوده سازی دیگران ، تعریف پروژه های مختلف ، دور زدن شورا، جابه جایی مدیران و پرسنل شهرداری ، خرید کاشی و لوله و … از خارج از استان، انتخاب پیمانکاران همسو و …

برای شهروندان متدین رشت خوب نیست که کسی بیاید از دیانت و نفاق دم بزند که شورای سوم را منحل و شوراییان را به زندان افکند و شورای چهارم را از اعتبار انداخت و به ریاکاری و نفاق افکنی و بازیگری و باندبازی و فساد مالی و مشهور است .

پنجم : من مجددا به منتخبان مردم در شورای پنجم هشدار می دهم که فریب بازی های شهردار را نخورند و تلاش کنند بر مبنای شعارهای انتخاباتی و مطالبات شهروندان و تعهدی که به توسعه شهر رشت دارند ، شهردار مناسب خود را انتخاب نمایند و به تظاهر و ریا و نفاق بها ندهند . از میانه تظاهر، موذیانه های یأس و افسردگی سر برمی آورند. بوی تند و گزنده بی اعتمادی زبانه می کشد و ناامنی سایه بر سر شهر و کوی و برزن می افکند. در میانه صحرای بی اعتمادی و یأس، فساد و تباهی رخ می نماید و همه پاکی را نابود می سازد. تظاهر به دینداری منشأ هیچ دینداری ای نیست. تظاهر به عدالت ورزی پایه های هیچ عدالتی را استوار نمی سازد. چنانکه تظاهر به سخاوت هیچ فقیری را بی نیاز نمی سازد.

ششم : بازی زود هنگام انتخاب شهردار توسط باتد مالی و رسانه ای شهردار رشت صرفا برای فضاسازی و تحت فشار قرار دادن اعضای شوراست . لازم است یاداوری کنم که طرح موضوع زودهنگام انتخاب شهردار در طول استراتژی شناخته شده دو قطبی سازی شورا، توسط شهردار انجام می شود و از دل این شکاف و  اختلاف بین اعضای شورای شهر ، میوه فاسدی بیرون می اید که برای شورا و شهر و شهروندان زیان بار است . باید اجازه داد اعضای شورا در فضای آرام و سالم این موضوع را بررسی کنندو برای شهر تصمیم بگیرند .


انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار