کد خبر : 9520
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

امر به معروف و نهی از منکر دغدغه اصلی شهید علیزاده بود/ شهادت را قله نمی دید بلکه یک پله برای بالاتر رفتن می دانست+تصاویر

امر به معروف و نهی از منکر دغدغه اصلی شهید علیزاده بود/ شهادت را قله نمی دید بلکه یک پله برای بالاتر رفتن می دانست+تصاویر

همسر شهید مدافع حرم امیر رضا علیزاده با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دغدغه اصلی شهید علیزاده بود، بیان داشت: ما مدیون شهدا هستیم و فردای قیامت از ما گله می کنند که چرا در مقابل منکر سکوت کردید و پیگری ننمودید؟

به گزارش گیلانستان ، همسر شهید مدافع حرم امیر رضا علیزاده در دیدار با اعضای بسیج اساتید دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه شهید یک آدم معمولی است که به این مقام میرسد و شهدا در طول زندگیشان رشد می کنند و تلاش می نمایند تا به این مقام رفیع برسند، اظهار داشت: شهید علیزاده هم این چنین بود سیر رشد ایشان را می دیدم، در ۳۷ سالگی که شهید شدند، بسیار متفاوت تر از زمان ۳۰ سالگی و قبل تر بودند.

 

*کمک به نیازمندان

وی با بیان اینکه شهید علیزاده در عزای ائمه عزادار و در شادی ائمه شاد بود، در مورد خاطره ای از شهید بزرگوار گفت: آقا امیررضا بسیار اهل کمک بود؛ تا جایی که یک روز خوابی دید و وقتی بیدار شد ، به یک بیمارستان رفت و  دنبال کسی می گشت، او را که پیدا کرد، پولی بهش داد ، آن فرد گفت تا نگویی از کجا فهمیدی که من نیازمندم  و دقیقا این اندازه نیاز دارم، قبول نمیکنم، اصلا مرا از کجا میشناسی؟ شهید علیزاده گفت که در خواب آقایی به من گفته است.

 

همسر شهید افزود: دغدغه کار فرهنگی زیادی داشت و عقیده اش این بود که نباید از نوجوانان غافل شد، که اگر غافل شویم مطمعناً دست حزب شیطان به آنها میرسد.

 

*امر به معروف و نهی از منکر دغدغه اصلی شهید علیزاده بود

 

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دغدغه اصلی شهید علیزاده بود، بیان داشت:  ما مدیون شهدا هستیم و فردای قیامت از ما گله می کنند که چرا در مقابل منکر سکوت کردید و پیگری ننمودید؟

 

همسر شهید با اشاره به اینکه فسادی که ما در جامعه می بینیم عجیب است، عملکرد ها روز به روز ضعیف تر می شود، تصریح کرد: شهدا با خون خود درخت پاکی و صداقت را آبیاری کردند، وظیفه من این است که این مسئله امر به معروف و نهی از منکر را که دغدغه اصلی شهید علیزاده بود را بیان نمایم.

 

* بچه ها دعا کنید من شهید شوم

وی با اشاره به اینکه تقریبا هر سال عادت داشتیم که برای تحویل سال به شلمچه برویم، افزود: عید سال ۹۲ در حالیکه چند دقیقه مانده بود به تحویل سال، به همراه شهید علیزاده نزدیک شلمچه بودیم که ایشان گفتند بچه ها دعا کنید من شهید شوم، دخترم گفت؛ بابا ان شالله شهید بشی. من برگشتم گفتم این چه حرفی بود؟ ایشان می خندیدند اما دو ماه بعد شهید شدند.

 

*آلبوم عکس شهدا

همسر شهید گفت: بعد از ازدواج مان شهید علیزاده یک آلبوم عکس آورد، فکر کردم تصاویر ازدواج مان است، آلبوم را که باز کرد، تعجب کردم؛ تصاویر لحظه شهادت شهدا بود، به من می گفت نگاه کن که اگر یک روزی به چنین صحنه ای روبه رو شدی جا نخوری، اکثرا هم عکس پاسدارانی را نشانم می داد که سرش را بریده بودند، آخر کار هم که خودشان….. (سکوت همسر شهید)

 

*شهادت را قله نمی دید بلکه یک پله برای بالاتر رفتن می دانست

وی با اشاره به اینکه شهید علیزاده ما را هم آماده شهادت کرده بودند، گفت: شهید علیزاده عقیده داشتند زمانی که نفعت به دین خدا و حق آنقدر برسد که دشمن نتواند تو را تحمل کند شهید می شوی، شهادت را قله نمی دیدند بلکه یک پله می دیدند برای بالاتر رفتن.

 

*بسیار به بیت المال حساس بودند

همسر شهید با بیان حساسیت بالای شهید علیزاده به بیت المال، اظهار داشت: با اینکه به خاطر دوری راه پنج شنبه ها را مرخصی داشتند، روزها دیگر را بیشتر سرکار می ماندند تا آن روزی که نیستند را جبران نمایند.

 

*یکی گفت؛ برای گرفتن دلار رفتند

همسر شهید علیزاده گفت: چند روز بعد از شهادتشان یکی میگفت اینها برای پول رفتند و رفته بودن دلار بگیرند. من گفتم، ایشان مگر محتاج بودند، خانه، ماشین، حقوق خودشان و من بود و ایشان متمکن بودند و نیازی نداشتند.

 

وی افزود: در ضمن چه کسی حاضر است در مقابل گرفتن تمام دنیا جان خود را بدهد؟ اگر نباشی دیگر مال به چه کارت می آید، حالا شما بیا من هرچه دارم را می دهم شما بگذار یک دستت را قطع کنند نه اینکه کشته شوی، جا خورد و رفت.

 

شایان ذکر است؛ پاسدار شهید امیررضا علیزاده  اولین شهید گیلانی «مدافع حرم» بودند که در۱۰ اردیبهشت سال ۹۲ در بین‌الحرمین حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) غریبانه در کشور سوریه  با سر و دست بریده حماسه‌ای دیگر برای گیلان رقم زد و به جمع شقایق‌های خونین کربلایی پیوست./روشن خبر

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار