کد خبر : 81624
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401- 52: 19

امسال بیش از ۷۵۰۰ تن نارنگی در استان گیلان برداشت می شود

امسال بیش از ۷۵۰۰ تن نارنگی در استان گیلان برداشت می شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت نارنگی از ۶۴۸ هکتار از باغات استان گفت: پیش بینی شده امسال بیش از ۷۵۰۰ تن نارنگی برداشت شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، منوچهر پارسافر ظهر شنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به آغاز برداشت برخی مرکبات از باغات استان گیلان اظهار کرد: برداشت نارنگی از ۶۴۸ هکتار باغ در گیلان آغاز شد.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای ۱۱ هزار و ۲۳۳ هکتار باغ مرکبات است، گفت: پیش بینی شده امسال ۷ هزار و ۵۰۷ تن نارنگی از باغات استان گیلان برداشت شود.

 

وی در ادامه به فعالیت بیش از ۲۶ هزار باغدار در استان گیلان اشاره کرد و افزود: بر اساس پیش بینی‌ها امسال باغداران گیلان در مجموع ۲۱۰ هزار تن انواع مرکبات را از باغات استان برداشت کنند.

 

پارسافر با اشاره به اینکه ارزش ریالی این میزان مرکبات برداشت شده هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان برآورد شده است، ادامه داد: ۹۰ درصد مرکبات استان گیلان را پرتقال تشکیل می‌دهند که انواع مختلفی همانند ارقام محلی (بومی)، خونی و تامسون شامل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نارنگی ۵ درصد مرکبات استان گیلان را تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: گریپ فروت، نارنج، لیمو، دارابی و بالنگ نیز از دیگر انواع مرکبات پرورش داده شده در استان گیلان هستند که ۵ درصد باقی مرکبات را تشکیل می‌دهند.

 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برداشت مرکبات در این استان از اوایل آذرماه آغاز و تا اواخر دی ماه ادامه دارد، تصریح کرد: برداشت نارنگی تا اواخر آذر در گیلان ادامه دارد.

 

وی افزود: رودسر، املش و لنگرود از جمله شهرستان‌های استان گیلان هستند که بیشتر باغ مرکبات در این شهرستان‌های قرار دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار