کد خبر : 36049
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

استاندار گیلان:

امسال دغدغه تامین آب کشاورزان وجود ندارد

امسال دغدغه تامین آب کشاورزان وجود ندارد

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال دغدغه تامین آب کشاورزان وجود ندارد، افزود: سال گذشته روزهای سختی داشتیم که از اسفند ماه لایرویی انهار آغاز و هزار کیلومتر لایروبی شد که اقدام بی سابقه ای بود.

به گزارش گیلانستان «مصطفی سالاری» امروز (پنجشنبه، 5اردیبهشت) در مراسم بهره‌بر‌داری از سد لاستیکی باغبانان شهرستان فومن اظهار کرد: در حوزه مدیریت منابع آبی، سدهای استان در چهار حوزه تقسیم بندی می‌شوند.

استاندار گیلان افزود: علاوه بر سد سفیدرود، سدهای خاکی، سدهای لاستیکی و سدهای کوچکی چون آب بندان‌ها که از صد سال گذشته وجود داشته‌اند از جمله منابع آبی استان هستند.

وی با بیان اینکه با اشاره به ابلاغ شیوه نامه ساماندهی آب بندان‌های استان گیلان، گفت: از تعداد آب بندان‌های استان حدود 2 هزار باقی مانده است که اصرار داریم با لایرویی آنها باتوجه به اینکه بیشترین میزان سازگاری با محیط زیست را دارند شرایط استفاده بهتر از آنها را فراهم کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در برخی از نقاط استان ایجاد چاههای تکمیلی می‌تواند به ما کمک کند، یادآور شد: در سایر استانها به دلیل آسیب به سفره‌های آب زیرزمینی این امر میسر نیست اما در گیلان به دلیل بارش مناسب و بالا بودن سطح آب زیرزمینی باید حداکثر استفاده از منابع آب برده می شود.

سالاری متذکر شد: خوشبختانه هم اکنون مدیریت وزارت نیرو علمی است و ما نیز خود را مکلف می‌دانیم که همراه با سیاست‌های دولت از مواهب طبیعی بهره گیریم.

وی با بیان اینکه امسال دغدغه تامین آب کشاورزان وجود ندارد، افزود: سال گذشته روزهای سختی داشتیم که از اسفند ماه لایرویی انهار آغاز شد و هزار کیلومتر از انهار لایروبی شدند که اقدام بی‌سابقه‌ای بود.

استاندار گیلان با اشاره به دغدغه فعالان محیط زیست درباره سد لاسک تصریح کرد: ظرفیت مخزن و محل احداث سد تغییر پیدا کرده و ۷۵ درصد مخزن نیز به حق‌آبه زیست محیطی اختصاص یافته که در هیچ پروژه سدسازی چنین توجهی به محیط زیست سابقه نداشته است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار