کد خبر : 39078
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 تیر 1398- 31: 17

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور:

امسال ۱۲۰ هزار سند روستایی در کشور صادر می شود

امسال ۱۲۰ هزار سند روستایی در کشور صادر می شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۲۰ هزار سند روستایی در کشور صادر می شود، گفت: بیش از ۳ میلیون و ۴۹۰ مسکن روستایی سند دار شده اند.

به گزارش گیلانستان محمدرضا شاملو پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های بنیاد مسکن و اهدای ۲۲۵ جلد سند مالکیت روستایی در بخش مرکزی شهرستان رودسر، گفت: بنیاد مسکن یکی از نهادهای برخاسته از انقلاب اسلامی بوده که خدمت به مردم افتخار آن است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد مسکن متکی به مشارکت و همکاری مردم، مسئولان و شورای روستاها است، افزود: در این میان دهیاران و شوراها بیشترین همکاری را با بنیاد مسکن داشته اند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به صدور سند مالکیت روستایی، گفت: حدود ۶ میلیون واحد مسکن روستایی فاقد سند وجود داشت که در چرخه اقتصادی روستا نقشی نداشتند که با صدور سند برای آنها دارای ارزش اقتصادی شده و به عنوان یک سرمایه مطرح هستند.

وی ادامه داد: صدور سند روستایی در قالب تبصره ۷۱ قانون برنامه دوم پنچ ساله که از سوی مجلس تصویب شد مقدمه‌ای برای برگزاری جلسات تخصصی بنیاد مسکن و ثبت اسناد شد.

شاملو در ادامه با تأکید بر اینکه به روز رسانی، بازنگری و اصلاح طرح هادی روستایی بسیار سنگین و حساس است، تصریح کرد: این حساسیت به ویژه در سطح استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان به دلیل وجود زمین‌های زراعی که از سرمایه‌های ارزشمند بین نسلی بوده بیشتر است و باید برای حفظ این سرمایه‌ها تلاش مضاعفی انجام داد.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۱۸ هزار طرح هادی روستایی در کشور، ادامه داد: ۳ میلیون و ۴۹۰ واحد روستایی در روستاها و شهرهای دارای جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر دارای سند روستایی شده‌اند امسال نیز ۱۲۰ هزار سند روستایی صادر می‌شود.

معاون عمران بنیاد مسکن کشور به امضای تفاهم نامه بین استانداری، سازمان ثبت اسناد و بنیاد مسکن در زمینه صدور سند روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در استان گیلان این ظرفیت وجود دارد که سالانه حدود ۲۵ هزار صدور سند صادر شود زیرا مردم این استان از آگاهی لازم در مورد ارزش سند و آثار اقتصادی آن برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در گیلان ۱۴۵ هزار سند توسط بنیاد مسکن تا پایان سال گذشته صادر شده است، گفت: سهم شهرستان رودسر ۱۰ هزار و ۳۷۳ سند روستایی با هزینه ۱۳ میلیارد تومان بوده که آمار خوبی است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار