کد خبر : 21725
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1396- 52: 11

امسال ۸۳ هزار خبر در رسانه‌های استان گیلان منتشر شد

امسال ۸۳ هزار خبر در رسانه‌های استان گیلان منتشر شد

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه امسال بیش از ۸۳ هزار خبر در رسانه‌های استان گیلان منتشر شد گفت: ۱۷ درصد از اخبار مذکور تولیدی بوده است.

به گزارش گیلانستان، محسن جعفری در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات با موضوع “مبارزه با مفاسد اقتصادی” با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: استان گیلان شهدای گرانقدری در حوزه رسانه دارد.

وی با بیان اینکه بسیج رسانه استان گیلان دوره‌های سواد رسانه‌ای را از رده سنی ۶ تا ۵۰ سال در مدارس، دانشگاه‌ها، دفاتر رسانه‌‌ای استان گیلان دنبال می‌کند تصریح کرد: دوره‌های سواد رسانه‌ای برای بیش از ۱۲ هزار و ۶۵۰ نفر در استان گیلان برگزار شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر به اینکه بسیج رسانه گیلان امسال ۴۵ خبرنگار گیلانی را به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) اعزام کرده است افزود: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ خبر، گزارش، عکس از سوی این کاروان در رسانه‌های استان منتشر شده است.

جعفری از برگزاری دوره‌های آموزشی گزارش تصویری، خبرنگاری مقدماتی و حرفه‌ای، اخلاق رسانه، اینفوگرافیک، قانون مطبوعات، فن مصاحبه و گزارش‌نویسی از سوی بسیج رسانه در استان گیلان خبر داد و گفت: دوره‌های مذکور برای  ۳۹۶ خبرنگار در گیلان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه گزینش علمی ۳۲ خبرنگار گیلانی برای شرکت در دوره تربیت مربی روزنامه‌نگاری برای نخستین بار در سطح استان‌های کشور انجام شد افزود: نخستین یادواره شهدای رسانه استان گیلان با حضور بیش از یک هزار نفر از اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی و اقشار مختلف در مهدیه رشت برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر اینکه امسال بیش از ۸۳ هزار خبر در رسانه‌های استان گیلان منتشر شده تصریح کرد: ۱۷ درصد اخبار مذکور در حوزه تولیدی، ۳۶ درصد پوششی، ۲۴ درصد دریافتی و ۲۳ درصد گزارش تصویری، یادداشت و تحلیل بوده است.

قائم‌مقام جشنواره ملی مطبوعات با اشاره بر ساماندهی وضعیت بیمه اصحاب رسانه و تشکیل صندوق ویژه حمایتی از اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: میزبانی اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات با موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی افتخاری بزرگ برای استان گیلان است.

جعفری از ارسال هزار و ۲۰۷ اثر به جشنواره ملی مطبوعات خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۷۳ درصد آثار ارسال شده به این جشنواره در رسانه‌های مجازی، ۱۵ درصد رسانه‌های مکتوب و ۱۲ درصد به رسانه ملی منتشر شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر اینکه ۸ درصد آثار ارسالی به این جشنواره به دلیل عدم مطابقت با محورهای جشنواره  از مرحله داوری بازمانده است گفت: کمیته داوران این جشنواره با حضور ۶ داور ملی دو بخش میانی و نهایی با دقت و تامل صورت گرفته است.

قائم مقام جشنواره ملی مطبوعات بیشترین آثار دریافتی این جشنواره را به ترتیب از استان‌های گیلان، تهران، اردبیل و گلستان بیان کرد و اظهار داشت: جشنواره ملی مطبوعات با استقبال مطلوبی مواجه بود.

وی چگونگی پیگیری منویات و فرمایشات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و  فرمان ۸ ماده‌‌ای مقام معظم رهبری به سران قوا در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی را از محوریت این جشنواره عنوان کرد و گفت: نقش مسئولان در مبارزه با فساد اقتصادی از مهم‌ترین محوریت‌های جشنواره ملی مطبوعات در استان گیلان است.

جعفری جشنواره ملی مطبوعات را شامل بخش‌های سرمقاله، خبر، گزارش، یادداشت، عکس و تصویر ، مصاحبه و تیتر عنوان کرد و افزود: جشنواره ملی مطبوعات در استان گیلان دارای بخش ویژه “شهر خلاق و اقتصاد پایدار” بوده است./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار