کد خبر : 63129
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399- 51: 17

امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها در مجتمع بندری انزلی

امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها در مجتمع بندری انزلی

آبایی با اعلام خبر امضای تفاهمنامه سرمایه گذاری احداث و بهره برداری از مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها در مجتمع بندری انزلی گفت: این تفاهمنامه جهت ایجاد مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها به امضای طرفین رسید.

به گزارش گیلانستان، «حمیدرضا آبایی» امروز (شنبه، ۲ اسفند) در حاشیه امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها در مجتمع بندری انزلی گفت: ساخت و تعمیرات کشتی هایی چون شناورهای باری، خدماتی و مسافری متناسب با دریای خزر و دریای سیاه از مزیتهای این مرکز است.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه شرکت تاید واتر ظرف مدت سه ماه برنامه ها و طرح توجیهی خود را برای پیاده سازی و راه اندازی این کشتی سازی در بندرانزلی ارایه خواهد داد تصریح کرد: امیدواریم با سرمایه گذاری حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در این بخش، ظرفیت های این بندر را به بالفعل تبدیل کرده و شاهد افزایش توان کشتی سازی در دریای خزر و اشتغالزایی عظیمی برای شهرستان بندرانزلی و استان گیلان باشیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت پایدار، اشتغالزایی و کسب درآمد به دنبال تثبیت جایگاه خود در استان و در دریای خزر هستیم اضافه کرد: پیش بینی می شود با راه اندازی این کشتی سازی برای ۲۵۰ نفر از مهندسین متبحر به طور مستقیم و برای هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شود.

آبایی افزود: باید طرح توجیهی، مدت زمان ساخت و ساز، بهره برداری، طول مدت قرارداد و میزان سرمایه گذاری در این تفاهم نامه دیده شود تا ظرف سه ماه آینده منجر به قرار داد شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی به دنبال فراهم ساختن شرایط مناسب برای ساخت انواع شناورهای بزرگ تجاری است اظهار داست: شناورهای بزرگ تجاری که قابلیت ساخت در هیچ یک از کشتی سازی های کشور برای کشتیرانی در دریای خزر را ندارند را مد نظر قرار دادیم و باید به سمت ساخت کشتی های مسافری، خدماتی و کشتی های تفریحی که مکملی برای مارینای گردشگری هستند، حرکت کنیم.

آبایی یکی از مباحث اصلی که اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در دستور کار خود قرار داده و با جدیت در حال پیگیری است را استفاده از ظرفیت استان گیلان برای دستیابی به توسعه پایدار اعلام کرد.

وی با تاکید بر نقش آفرینی و افزایش فعالیت اداره کل بنادر و دریا نوردی در دریای خزر در بخش کشتیرانی تجاری، گفت: با توجه به بررسی های انجام شده نیاز بود کشتی هایی با ظرفیت بالاتر در دریای خزر حرکت کنند و برای کاهش هزینه های تحمیلی و اقتصادی شدن فعالیت ها در دریای خزر نیاز به ساخت کشتی های سایز بزرگ در دریای خزر احساس شد.

آبایی اضافه کرد: حدود پنج هکتار از اراضی مجتمع بندری انزلی به شرکت تاید واتر واگذار می شود که قابلیت افزایش به ۱۰ هکتار را دارد تا پایگاهی برای ساخت کشتی هایی با تناژ بالاتر باشد.

گفتنی است، هدف از امضای این تفاهم نامه تکمیل و توسعه ساختمانها و تاسیسات، ساخت تعمیرگاه های بندری و دریایی بازرگانی و همچنین وسایل و تجهیزات مربوطه و ایجاد بستر لازم برای اشتغال و حمایت از کار و خدمات داخلی و رفع نیازهای منطقه دریای خزر بود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار