کد خبر : 6768
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1395- 55: 16

امکانات نمازخانه‌های بین راهی در استان گیلان محدود است

امکانات نمازخانه‌های بین راهی در استان گیلان محدود است

استاندار گیلان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط و امکانات نمازخانه‌های بین راهی در استان محدود است گفت: فرمانداران و شهرداران در سطح شهرستان‌ها باید به لزوم افزایش نمازخانه‌ها و تجهیز مکان‌های اقامه نماز توجه کنند.

به گزارش گیلانستان، محمدعلی نجفی ظهر امروز در اجلاس استانی نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار داشت: وظیفه گسترش و ترویج نماز بر عهده حاکمیت است و این امر یک عنایت محسوب می‌شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: حضور گسترده و چشمگیر مدیران استانی و شهرستانی در اجلاسیه نماز نشان از علاقه‌مندی و پیگیری مسئولان گیلان در حوزه نماز دارد.

وی گیلان را استانی مهمان‌پذیر عنوان کرد و با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ میلیون مسافر سالانه در گیلان اقامت می‌کنند بیان کرد: با توجه به فضای گردشگری و مهمان پذیری استان، بحث نمازخانه‌های بین راهی و امکانات داخل پارک‌ها باید گسترش یابد.

نجفی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط و امکانات نمازخانه‌های بین راهی در استان محدود است تصریح کرد: فرمانداران و شهرداران در سطح شهرستان‌ها باید به لزوم افزایش نمازخانه‌ها و تجهیز مکان‌های اقامه نماز توجه کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه در جامعه امروز از برخی فضاهای معنوی نماز فاصله گرفته‌ایم افزود: اختلافات در بین عاملان ترویج نماز و مساجد قابل قبول نیست.

وی ایجاد فضای صمیمی در محیط مساجد را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: ترویج نماز در مدارس و دانشگاه‌ها یکی از نیازهای جامعه کنونی است.

نجفی با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید و مسابقات سراسری قرآن کریم در گیلان یک عنایت ویژه و افتخار بزرگ برای استان است خاطرنشان کرد: تمامی افتخارات در استان  به برکت خون شهدا است.

استاندار گیلان اقامه نماز را یک فریضه معنوی عنوان کرد و با اشاره به اینکه به دور از هر گونه سیاست باید در صفوف منسجم، نماز را در مساجد برپا کنیم تاکید کرد: فضای معنوی نماز از مساجد گرفته نشود.تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار