کد خبر : 75973
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 بهمن 1400- 20: 11

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

امکان برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان وجود ندارد

امکان برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان وجود ندارد

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه هیچ رودخانه‌ای در گیلان که بتوان از آن شن و ماسه برداشت کرد وجود ندارد، گفت: کاهش شن و ماسه در رودخانه سپیدرود باید درس عبرتی مسئولان باشد.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده صبح پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با بیان اینکه برداشت مصالح و ساماندهی رودخانه‌های استان مانند پوست خربزه‌ای زیر پای مدیریت استان است، اظهار کرد: اجرای این طرح ریشه بسیاری از معضلات استان گیلان است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به وجود بیش از ۵۰ رشته رودخانه در گیلان، گفت: هیچ رودخانه‌ای در گیلان نداریم که بتوان از آن شن و ماسه برداشت کرد به طور مثال رودخانه‌های زرجوب و گوهررود وضعیت مشابه ۷۰ سال پیش سپیدرود را دارد که ۶ متر شن داشت اما اکنون حتی به اندازه یک قاشق هم شن در سپیدرود وجود ندارد؛ این موضوع باید درس عبرتی برای مسئولان باشد.

وی تصریح کرد: وجود شن باعث پالایش آلودگی آب و حفظ محیط زیست و پرورش آبزیان می‌شود اما در حال حاضر و با وضعیت فعلی رودخانه‌ها، زندگی موجودات زنده آن نیز به خطر افتاده است.

آقازاده تاکید کرد: اگرچه بیراه نیست که می‌گویند مصالح باید پاسخگوی پروژه‌ها باشد اما در حال حاضر رودخانه‌ای که شن و ماسه داشته باشد در گیلان نداریم.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به پایین رفتن ۴ متری بستر رودخانه سپیدرود طی ۳۰ سال اخیر، بیان کرد: اگر این روند کاهشی تا ۳ متر دیگر ادامه یابد به گل می‌رسد.

وی با بیان اینکه رودخانه‌های گیلان مرده‌اند و رودخانه دارای حیات در استان نداریم، افزود: موضوع ورود شن و ماسه با قیمت مناسب و ارزان‌تر از استان‌های دیگر به گیلان باید تقویت شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار