کد خبر : 53694
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

امکان ثبت نام شاغلین و بنگاه‌های فاقدبیمه در حوزه گردشگری و صنایع دستی گیلان برای دریافت وام کرونا

امکان ثبت نام شاغلین و بنگاه‌های فاقدبیمه در حوزه گردشگری و صنایع دستی گیلان برای دریافت وام کرونا

ایان تیرماه، آخرین مهلت ثبت‌نام واحدها و کارگاه‌های صنفی و صنعتی، همچنین صاحبان و شاغلان کسب و کارهایی که کد بیمه و کد کارگاهی ندارند در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونا است.

به گزارش گیلانستان،گردشگری و صنایع دستی گیلان مسعود حلاج پور با اشاره به تمدید زمان ثبت نام استفاده از تسهیلات و وام کرونا از طریق سامانه کارا در گیلان گفت: تا پیش از این شاغلین و کارگاه‌های بدون بیمه امکان ثبت‌نام برای دریافت وام را نداشتند، اما با توجه به مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، صاحبان ، شاغلان کسب و کارهایی که کد بیمه و کد کارگاهی ندارند، از سوی دولت حمایت می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به فرصت ایجاد شده  برای جبران خسارت واحدهای تولیدی که از شرایط کرونا متضرر شده‌اند افزود: علاوه بر واحدهایی که دارای کد بیمه‌ای هستند، واحدهای صنفی و صنعتی که دارای کد بیمه‌ای نیستند، مجاز به ثبت‌نام در سامانه کارا خواهند بود و این تسهیلات شامل هنرمندان کارگاه‌های صنایع دستی،کارکنان تاسیسات کردشگری  و … خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان خاطر نشان کرد: مبلغ تسهیلات به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان برای واحدهای متضرر که به دستور دولت تعطیل نشده اند است و سود این تسهیلات ۱۲ درصد و با بازپرداخت یک ساله خواهد بود و به عنوان سرمایه در گردش تلقی می‌شود.
حلاج پور با بیان اینکه برای واحدهای صنعتی و صنفی که دولت دستور تعطیلی این واحدها و کارگاه‌ها را داده است، به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت یک ساله قادر به دریافت تسهیلات خواهند بود، اظهار کرد: این واحد ها به شرطی قادر به استفاده از این تسهیلات هستند که اقدام به تعدیل نیرو نکرده باشند و نیرو های آن ها نیز از بیمه بیکاری در این مدت استفاده نکرده باشد.

وی افزود: درخواست ما از همه مشمولین این است که در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت‌نام در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات اعلامی دولت اقدام کنند. متقاضیان مشمول فاقد کد بیمه‌ای می‌توانند از دوشنبه ، ۱۶ تیر با مراجعه به سامانه کارا – برای تسهیلات کرونا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir  مراجعه  و جهت ثبت‌نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات دولت اقدام نمایند. طبق دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی مهلت ثبت‌نام در این سامانه تا پایان تیرماه۹۹ خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار