کد خبر : 57608
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان در گفتگو با گیلانستان:

امکان مشارکت مردم در بازسازی عتبات، تنها با ۵ هزار تومان درسال/ خدمات مواکب گیلان در حوادث غیرمترقبه

امکان مشارکت مردم در بازسازی عتبات، تنها با ۵ هزار تومان درسال/ خدمات مواکب گیلان در حوادث غیرمترقبه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه سه راه برای مشارکت در بازسازی عتبات عالیات وجود دارد، گفت: یکی از این راه ها، کمک ۵ هزار تومانی درسال برای بازسازی عتبات عالیات است که با مشارکت همه ی مردم، مبلغ قابل توجهی می شود.

مجید دوهندو درگفتگو با خبرنگارسرویس مذهبی گیلانستان، ضمن تسلیت ایام عزاداری اربعین اظهار کرد: بنیانگزار ستاد عتبات عالیات، سردارحاج قاسم سلیمانی است و ماموریت دارد که مرقد مطهر ائمه ی بزرگوار(ع) در عراق را بازسازی کند تا زائران با خاطری آسوده و امکانات رفاهی بیشتر به امور زیارتی خود بپردازند.

وی افزود: انجام ماموریتِ ستاد عتباتِ عالیات، با مشارکت عموم مردم و همه ی دلباختگان به ائمه ی بزرگوار(ع) و حضرت اباالفضل(ع) میسر می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان بر لزوم معرفی ستاد عتبات عالیات و وظایف این ستاد به مردم گفت: سه راه مشارکت برای بازسازی عتبات عالیات در نظر گرفته شده است تا مردم بتوانند در این امر شریک شوند.

دوهندو به راه نخست مشارکت که پرداخت ۵ هزارتومان در سال برای ساخت عتبات است، اشاره و تصریح کرد: این رقم قابل توجه نیست و می توان گفت درگیلان کسی نیست که نتواند درسال ۵ هزار تومان کمک کند و اگر جمعیت گیلان، که تقریبا ۲ میلیون و هفتصد هزار نفر است، مشارکت کنند، رقم قابل توجهی می شود.

وی روش دوم را پرداختِ قسط ۱۷ هزار تومانی برای وام یک تا پنج میلیونی نزد بانک رسالت عنوان کرد و افزود: دراین طرح که به نام طرح بنای نور است و نیازی به ضامن ندارد، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی لازم است و فرم پر می شود و بقیه کارها را ستاد عتبات عالیات انجام می دهد و کارت عابر بانک برای پرداخت قسط، توسط پست، به درب منزل افراد رسانده می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان گفت: راه سوم مشارکت، پرداخت ۳۰۰ هزار تومان و بالاتر، به ستاد بازسازی عتبات عالیات است که به مشارکت کنندگان یک سند افتخار تقدیم می کنیم.

دوهندو با اشاره به شماره حساب نزد بانک های ملی، رسالت، کوثر، انصار و ملت برای مشارکت و کمکهای مردمی به بازسازی عتبات عالیات و تمامی نذورات، خاطرنشان کرد: مردم می توانند به شماره حساب های  ۰۱۰۶۰۶۹۷۹۷۰۰۰ نزد بانک ملی،  ۱۰۱۱۱۱۵ نزد بانک رسالت، ۴۳۳۰۴۱۱۱۰۱۱۰۴۳ نزد بانک کوثر، ۲۹۱۰۴۲۷۸۱۰۴۱ نزد بانک انصار و ۵۱۰۹۱۹۶۹۴۲ نزد بانک ملت، کمک های خود را واریز نمایند.

وی افزود: مردم می توانند از شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۹۷۵۷  بانک ملی، ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۱۸۹۴۵۳ بانک رسالت، ۵۰۵۸۰۱۷۰۰۰۰۰۰۲۰۲ بانک کوثر نیز برای پرداخت کمک های خود استفاده کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان مرقد مطهر ائمه(ع) را نماد جهان اسلام و تشیع عنوان کرد و گفت: این نماد باید هرچه باشکوه تر باشد و با اینکه این اماکن بارها مورد تجاوز قرار گرفتند، مسلمانان ثابت کردند که در پاسداشت شعائر و برپاداشتن این اماکن مقدس کوتاهی نمی کنند که نمونه اش، بازسازی حرم عسکریین(ع) بعد از تجاوز داعش ملعون بود.

دوهندو با بیان اینکه دومین وظیفه ستاد بازسازی عتبات عالیات، برپایی مواکب است، اعلام کرد: مواکب ستاد هرسال، برای زائران امام حسین(ع) از آستارا تا کربلا با مشارکت مردم، خدمات ارائه می دادند، اما امسال بخاطر شیوع کرونا و بنا به تشخیص ستاد ملی مقابله کرونا، عملا توفیق خدمتگزاری به زائران، از مواکب سلب شد و امسال خیمه‌های مواکب، از دو روز مانده به اربعین در سطح شهر، فعالیت خود را درقالب کارهای فرهنگی و ارائه ی عملکرد موکب ها در سال‌های گذشته، آغاز کردند.

وی مواکب را یک ظرفیت بسیار بزرگ برای خدمت رسانی در حوادث غیرمترقبه دانست و افزود: نمونه ی این موضوع، کمک رسانی در سیل تالش است که درهمان لحظات اولیه سیل، نیروهای ستاد عتبات عالیات درمنطقه حضور پیدا کردند و با اعزام نانوایی سیار توسط موکب نور الزهرا، به مدت ۵ شبانه روز، نان پخت کردند و به صورت رایگان بین مردم سیل زده توزیع کردند و کمک های جهادی انجام دادند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان بیان کرد: موکب خدام العتره شهرداری رشت، برای عزیزان سیل زده تالش، اقلامی نظیر آرد، آب معدنی، برنج، شکر، ماکارونی، نخود، روغن، چای، عدس، پتو، چراغ نفتی، مایع دستشویی و ظرفشویی و دیگر اقلام بهداشتی ارسال کرد.

دوهندو با اشاره به روحیات مردم گیلان برای کمک رسانی به رزمندگان دفاع مقدس و نیز به مردم آسیب دیده از شرایط کرونایی فعلی، افزود: مردم گیلان از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۶میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده اند و همچنین، ۱۱۸ گرم طلا، از محبان امام حسین(ع) که از بانوان هستند، جمع‌آوری شده است که این مبالغ به حساب ستاد کشوری واریز می شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار