کد خبر : 12211
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اردیبهشت 1396- 32: 16

امید همه مردم در مقابل انبوه تهاجمات فرهنگی به معلمان است

امید همه مردم در مقابل انبوه تهاجمات فرهنگی به معلمان است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: معلمان مانند آفریدگاری مروج مکتب تهذیبی، تربیتی و تعلیمی هستند که امید ما و همه مردم در مقابل انبوه تهاجمات فرهنگی جهت حفظ تربیت دانش‌آموزان به معلمان است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله زین العابدین قربانی صبح امروز در دیدار با فرهنگیان استان گیلان با تبریک ولادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: امام سجاد (ع) معلم نمونه اسلام است که با فرهنگ غنی عرفان، تعلیم و تربیت ما را سرمست عرفان واقعی در برابر عرفان‌های بدلی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به سالگرد شهادت معلم شهید آیت الله مرتضی مطهری اذعان داشت: آیت الله مطهری اسوه علم و تقوا و عرفان است که نظام جمهوری اسلامی به‌مناسب شهادت این عالم بزگوار ۱۲ اردیبهشت را به‌ نام روز معلم نام‌گذاری کرده است.

وی انسان را در بدو تولد به لوحی پاک تشبیه کرد و افزود: زمانی که انسان از مادر متولد می‌شود لوح دلش هیچ رنگی ندارد و تنها رنگ فطرت الهی دارد به گونه‌ای که خوبی‌ها را می‌پسندد و بدی‌ها را نمی‌پذیرد و این بخشی از ساختار فطری انسان است.

قربانی با بیان اینکه ضمیر دانش آموزان مانند قلب نوباوه‌ای است که پس از تولد ضمیر آنها پاک است، ابراز داشت: اگر معلم، تقوا، ادب، انصاف و حیاء در دل فرزندان ایجاد کند فرزند، همان‌ها را پس می‌دهد و اگر شرارت و بی‌مهری در دل فرزند بکارد همان را به جامعه پس می‌دهد.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری، انسان را از بدو آفرینش دارای معلم بیان کرد و اظهار داشت: نخستین معلم انسان خداوند است که تعلیماتی را به‌صورت فطری در ضمیر انسان قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: دومین معلمان انسان پیامبران الهی هستند که اگر خداوند انبیاء را نفرستاده بود بشر همچنان در دوران قرون وسطایی قرار داشت.

امام جمعه رشت به نقش پدر و مادر به‌عنوان نخستین معلمان و تربیت کنندگان انسان اشاره کرد و گفت: پدر و مادر و به‌ویژه مادران نقش اساسی در تربیت فرزندان دارند و دوستان و جامعه نیز معلم هر فردی محسوب می‌شود.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری در مورد وظایف معلمان در مقابل دانش آموزان اظهار داشت: معلمان باید مانند آفریدگاری، مروج مکتب تهذیبی، تربیتی و تعلیمی پیامبران و امامان و اولیاء خدا باشند.

قربانی اظهار داشت: امید ما و همه مردم در مقابل انبوه تهاجمات فرهنگی به معلمان است که از این سرمایه‌های زندگی انسان‌های والایی مانند شهید مطهری و دیگر علما و دانشمندان تربیت کنند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار