کد خبر : 16661
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396- 22: 18

انتخابات خانه مطبوعات به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

انتخابات خانه مطبوعات به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ‌گیلان با بیان اینکه گیلان با داشتن ۸۹ پایگاه خبری در رتبه دوم کشوری پس از استان تهران قرار گرفته است، گفت: انتخابات خانه مطبوعات به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی صبح امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران در رشت اظهار داشت: استان‌ گیلان از نظر مساحت بیست و هشتمین استان کشور و از نظر جمعیت دوازدهمین استان کشور است‌.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۱۱۳ مجوز برای رسانه‌ها در کشور صادر شده است اعلام کرد: تعداد ۶ هزار و ۹۷ رسانه در کشور مطالب را به‌صورت چاپ شده به مخاطبان خود منتقل می‌کنند.

فاضلی با اشاره به اینکه تعداد خبرگزاری‌های دارای مجوز در کشور ۴۲ خبرگزاری است عنوان داشت: هزار و ۷۲۱ پایگاه خبری در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌گیلان با اشاره به رتبه هفتم استان گیلان در بین استان‌های کشور از لحاظ مجوز‌های صادر شده برای رسانه‌ها ابراز داشت: استان گیلان دارای ۲۴۶ رسانه دارای مجوز است.

فاضلی با بیان اینکه استان گیلان با ۱۶۴ نشریه دارای مجوز در رتبه هشتم کشوری قرار دارد اعلام داشت: تعداد روزنامه‌های استان گیلان این استان را در رتبه هفتم در بین استان‌های کشور قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۶ هفته نامه در سطح استان گیلان و رتبه پنجم گیلان در سطح کشور از این حیث گفت: ۴۲ ماهنامه در استان گیلان وجود دارد و گیلان رتبه ششم از لحاظ تعداد ماهنامه‌های فعال در سطح کشور را دارا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌گیلان با اشاره به رتبه دوم گیلان از نظر تعداد پایگاه‌های خبری در سطح کشور خاطرنشان کرد: گیلان با داشتن ۸۹ پایگاه خبری در رتبه دوم کشوری پس از استان تهران قرار گرفته است.

فاضلی کم شدن سرانه مطالعه کشور را یک برداشت نادرست خواند و عنوان داشت: میانگین مطالعه در کشور زیاد شده است اما مطالب به‌جای کتاب در فضای مجازی خوانده می‌شود.

وی فضای مجازی را دارای یک ظرفیت عظیم برای انتقال مطالب به مخاطبان خواند و بیان داشت: با وجود تعداد زیاد رسانه‌ها در استان گیلان بستر مناسبری برای انتقال مطالب به مخاطبان فراهم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌گیلان با بیان اینکه لزوم ایجاد یک نهضت محتواسازی در فضای مجازی وجود دارد اظهار داشت: اکثر مطالب فضای مجازی مطالبی کم محتوا و کم ارزش هستند.

وی خانه مطبوعات را نماینده خبرنگاران در کشور بیان کرد و ابراز داشت: انتخابات خانه مطبوعات به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و خبرنگاران باید در این انتخابات شرکت فعال داشته باشند.

فاضلی با بیان اینکه خبرنگاران با صبر و شکیبایی پیگیر مطالبات خود هستند خاطرنشان کرد: انتخاب یک نماینده فعال از استان گیلان در خانه مطبوعات ایران باعث تسریع در رسیدن خبرنگاران به مطالباتشان می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار