کد خبر : 27632
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397- 54: 11

انتخاب شهردار رشت در صبحانه کاری ۳ پیمانکار بخش خصوصی/ عدم اعتماد عمومی به شورا برای انتخاب شهردار

انتخاب شهردار رشت در صبحانه کاری ۳ پیمانکار بخش خصوصی/ عدم اعتماد عمومی به شورا برای انتخاب شهردار

در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای رشت از تلاش های پشت پرده به منظور انتخاب شهردار رشت در صبحانه کاری برخی از پیمانکاران بخش خصوصی شهرداری انتقاد شد.

به گزارش گیلانستان، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای رشت در ساختمان شورای رشت با اشاره به نزدیک شدن آخرین جلسات دوره نخست فعالیت شورای پنجم رشت اظهار کرد: با تمامی فراز و نشیب‌هایی که طی یک سال گذشته رقم خورده مجموعه همکاران شورایی تلاش خود را به‌منظور هدایت فضای مدیریت شهری در راستای رفع مشکلات به کار گرفته‌اند.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه در مباحثی ازجمله اجرای آسفالت به‌واسطه عدم تأمین مصالح با مشکلات فراوانی مواجه هستیم افزود: انجام پرداخت‌ها به مجموعه پرسنل شهرداری رشت همواره از دغدغه‌های اعضای شورا بوده و بارها دراین‌باره تذکر داده‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه بستر برنامه‌ریزی و اجرا و تحولات در شرایط دشوار فعلی برای حضور سرمایه‌گذاران و توسعه شهری فراهم‌شده است بیان کرد: کمیسیون‌های تخصصی شورا پیگیر مشکلات فعلی شهر بوده و اقدامات خوبی در راستای جذب سرمایه‌گذار انجام‌شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت فضای فرهنگی شهر را فضایی آرام دانست و گفت: برپایی تئاتر دائمی خیابانی ازجمله مواردی است که در شهر رشت با پیشینه غنی فرهنگی بسیار موردتوجه بوده و این اقدام تأثیر فراوانی در نشاط جامعه ایفا می‌کند.

تأکید بر انتخاب شهردار متخصص آگاه به امور و پاکدست برای شهر رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت در جلسه امروز شورا با تبریک ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار اظهار کرد: مراسم روز خبرنگار در راستای تجلیل از زحمات یک‌ساله رسانه‌ها برگزار می‌شود اما برخی از مدیران در این روز به دنبال ارائه گزارش عملکرد هستند.

فاطمه شیرزاد به برپایی مراسم تجلیل روز خبرنگار توسط شورا و شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: سرپرست شهرداری رشت با همکاری روابط عمومی شورا و شهرداری نسبت به برپایی مراسمی درخور شأن و به‌منظور تجلیل از خبرنگاران اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه پذیرفتن جایگاه شهردار رشت توسط علی بهارمست سرپرست فعلی شهرداری خواسته کارکنان شهرداری و برخی از اعضای شورا است بیان کرد: باید فضا به‌گونه‌ای مدیریت‌شده که درنهایت شهرداری متخصص، آگاه به امور و پاکدست برای شهر رشت انتخاب شود.

 عدم اعتماد عمومی به شورا برای انتخاب شهردار

عضو دیگر شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با تبریک پیشاپیش روز خبرنگار اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهروندان تردد سگ‌های بلا صاحب در رشت است.

بهراد ذاکری با اشاره به اینکه حیوانات نیز ازجمله مخلوقات خداوند هستند افزود: متأسفانه حضور این مخلوقات خداوند موجب نارضایتی شهروندان شده و باید در راستای ساماندهی این حیوانات اقدام شود.

وی به سردرگمی مراجعان به ساختمان شهرداری رشت واقع در میدان گیل اشاره کرد و گفت: فقدان تابلوهای راهنما در ساختمان شهرداری رشت واقع در میدان گیل موجب سرگردانی مراجعان به این مکان شده است.

ذاکری با اشاره به استعفای مسعود نصرتی شهردار رشت تصریح کرد: متأسفانه همچون ادوار گذشته هیچ گزارش جامعی از این شهردار رشت نیز پیرامون اقدامات انجام‌شده طی مدت‌زمان حضورش مطالبه نشد.

وی با تأکید بر اینکه مطالب بسیاری در فضای عمومی پیرامون انتخاب شهردار رشت بر اساس رانت و لابی مطرح‌شده است تصریح کرد: این مطالب نشان‌دهنده عدم اعتماد عمومی بوده و متأسفانه شرایط به سمت و سویی سوق داده شده که در صبحانه کاری سه پیمانکار بخش خصوصی درباره انتخاب شهردار رشت صحبت می‌شود.

ذاکری با بیان اینکه باید شهرداری برای رشت انتخاب کنیم که شرمنده شهروندان نباشیم گفت: باید کارنامه عملکرد تمامی کاندیداهای تصدی شهرداری رشت بررسی و به آنان نمره داده شده و درنهایت شهرداری جامع‌الشرایط انتخاب شود.

وی با تأکید بر اینکه تصمیم عجولانه در انتخاب شهردار رشت به مجموعه مدیریت شهری آسیب‌های غیرقابل جبرانی می‌رساند  بیان کرد: اقدامات سرپرست فعلی شهرداری رشت طی این مدت در شهرداری بسیار تأثیرگذارتر از حضور یک شهردار بود.

پیگیر تحقق موضوع رشت پایتخت کتاب هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد این کمیسیون اظهار کرد: پیگیری تجهیز اماکنی ازجمله سامانکده، گرمخانه و غیره ازجمله اقدامات کمیسیون فرهنگی شورای رشت طی این مدت بوده است.

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه پیگیر تحقق موضوع رشت پایتخت کتاب هستیم افزود: با فعالان فرهنگی و اجتماعی نشست‌های متعددی دراین‌باره برگزار شده است.

وی به سفر شیرزاد معاون اداری و مالی شهرداری رشت به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: عدم حضور وی موجب بروز مشکلاتی در امضای قراردادها و دیگر مباحث مالی شده و انتظار داریم سرپرست شهرداری نسبت به رفع مشکلات پیرامون غیبت وی اقدام کند.

محمدحسن علیپور یکی دیگر از اعضای شورای رشت با بیان اینکه خواسته بنده از شهردار آینده تشکیل هر چه سریع‌تر شرکت ساماندهی نیروهای حجمی است اظهار کرد: پرداخت به‌موقع حقوق کلیه پرسنل بالأخص کارگران شهرداری رشت باید در اولویت برنامه‌های شهردار آینده رشت باشد.

عدم تحقق ۷۴ درصدی بودجه شهرداری رشت

عضو دیگر شورای رشت نیز ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار را گرامی داشت و اظهار کرد: امیدواریم همواره شاهد درج اخبار خوب و امیدبخش در رسانه‌ها برای مردم باشیم.

فرهام زاهد به عدم تحقق بودجه شهرداری رشت طی چندماهه اخیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با ۷۴ درصد عدم تحقق بودجه شهرداری رشت مواجه هستیم و به‌زودی جلسه‌ای در کمیسیون برنامه‌وبودجه با حضور حوزه مالی شهرداری رشت دراین‌باره برگزار می‌شود.

وصولی ۹۱ میلیاردی شهرداری رشت

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در پنجاه و یکمین جلسه شورا با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: آمار مالی شهرداری رشت نباید بر اساس نسبت گیری سال گذشته مطرح و هرگونه مقایسه‌ای باید بر مبنای بودجه شهرداری به‌عنوان نقشه راه این مجموعه انجام شود.

اسماعیل حاجی پور افزود: شهرداری رشت از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۱ میلیارد تومان وصولی داشته است و این مسئله باید ریشه‌یابی شود.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت امری ضروری است گفت: اگر بهترین شهردار نیز برای رشت انتخاب شود با شرایط مالی حاکم بر شهرداری نمی‌توانیم کار خاصی انجام بدهد.

حاجی پور با اشاره به نارضایتی شهروندان از نحوه ارائه خدمات شهرداری رشت بیان کرد: یکی از دلایلی که شهروندان برای دریافت پروانه ساخت‌وساز به شهرداری مراجعه نمی‌کنند به علت وقت‌کشی و سرگردان شدن در شهرداری است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار