کد خبر : 74264
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 دی 1400- 35: 13

سرپرست فرمانداری رشت:

انتظارات از شورای ششم رشت بسیار بالاست

انتظارات از شورای ششم رشت بسیار بالاست

به گفته سرپرست فرمانداری رشت، انتظارات شهروندان از شورای ششم به عنوان یک شورای انقلابی که متشکل از نیروهای با تجربه و جوان است بسیار بالاست.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا امام پناهی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان فرمانداری رشت با تسلیت ایام فاطمیه، با اشاره به اینکه امیدوارم توفیق خدمتگزاری بی‌منت و صادقانه برای همه مهیا شود اظهار کرد: باید برای توسعه شهر رشت و همچنین شهرستان دست به دست هم دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما برای توسعه متوازن است، افزود: شهروندان رشت بیشترین خواسته‌های خود را از شورا و شهردار رشت دارند و بنده معتقدم خیلی از مشکلات را می‌توانیم با هماهنگی‌ها برطرف کنیم.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید به اینکه نباید انتظار داشته باشند شورا و شهرداری به تنهایی مشکلات مردم رشت را برطرف کنند، تصریح کرد: به عنوان نماینده دولت در این جایگاه اعلام می‌کنم برای خدمت به مردم هیچ شانیت و جایگاهی برای خودم قایل نیستم و نباید بگوییم چون در فلان جایگاه هستیم نباید به هر موضوعی ورود کنیم.

امام پناهی با اشاره به اینکه از دولت انقلابی انتظارات فراوانی وجود دارد، بیان کرد: امروزه به واسطه گسست اجتماعی که در گذشته ما بین اعضای شورا و مدیران اجرایی رقم خورد، انتظارات از اعضای شورا بسیار بالا رفته است.

وی با تاکید به اینکه شورای ششم رشت از منظر بسیاری، بهترین شورای رشت است، افزود: این شورا یک شورای انقلابی و با بهره مندی از حضور چهره‌هایی با تجربه و همچنین جوان است وباید در طول مدت زمان خدمتی چهارساله بهترین خدمات را ارایه کند.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه باید چند اقدام بزرگ و در خورشان برای مردمان شهر رشت انجام دهیم، گفت: برای رفع مشکلات حوزه ترافیکی در این شهر باید نگاه ویژه و همراهی بیشتری داشته باشیم و به شما قول و تعهد می‌دهیم که در این جایگاه با تمام توان برای رفع مشکلات این شهر تلاش کنیم.

شهروندان رشت به شورا اعتماد دارند
امام پناهی با اشاره به اینکه برای داشتن شهر توسعه‌گر باید برنامه ریزی کنیم، گفت: شهروندان رشت به شورا اعتماد کرده‌اند و با انتخاب شورای ششم امیدی در بین مردمان این شهر ایجاد شده است.

وی به معضل سراوان به عنوان یک مسئله ملی اشاره کرد و گفت: بخش اعظم زباله‌هایی که در سراوان سرازیر می‌شود متعلق به دیگر شهرهای گیلان است و حتی افرادی که از دیگر شهرها در رشت ویلاسازی کرده‌اند نیز بر حجم تولید این زباله‌ها می‌افزایند.

در برابر نسق‌سازی در رشت مسوولیم
سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه شیرابه‌های زباله سراوان خطرات فراوانی را برای رشت رقم زده است، افزود: برای ساماندهی صنوف مزاحم و پُر خطر رشت آمادگی داریم و مشکل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی در رشت یکی دیگر از موضوعات نگران کننده‌ای است که در برابر آن مسوولیم و باید چاره‌ای اساسی بیاندیشیم.

امام پناهی با اشاره به اختصاص زمین سپیدرود رشت برای احداث مسکن ملی اشاره کرد و گفت: بخشی از مردم که جزو اقشار ضعیف جامعه هستند توانایی تامین مسکن ندارند و باید در این باره نیز برنامه ریزی کنیم و تلاش می‌کنیم تا با اختصاص زمینی برای این مهم، مشکلی در روند ساماندهی مشاغل مزاحم و پرخطر رشت ایجاد نشود.

عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری مشکل تمامی شوراهای اسلامی کشور

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با گرامیداشت حماسه هشتم و نهم دی ماه و تبریک برای انتصاب فرماندار جدید شهرستان رشت اظهار کرد: بیشترین جمعیت استان گیلان در شهرستان رشت حضور دارند و در ایام عادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و در ایام تعطیل بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در شهر رشت پذیرا هستیم.

وی با بیان اینکه رشت به واسطه این حجم جمعیتی مشکلات فراوانی نسبت به دیگر شهرهای گیلان دارد، افزود: به واسطه مشکلات عدیده‌ای که شهر رشت با آن مواجه است تا کنون دو مرحله به صورت حضوری و یک مرحله با نامه نگاری تقاضای دیدار با استاندار گیلان را داشته‌ایم و حتی از طریق معاون استاندار گیلان نیز این موضوع را مطالبه کرده‌ایم اما متاسفانه تا کنون این دیدار تحقق پیدا نکرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه مباحث و مشکلات رشت را با فرماندار مطرح می‌کنیم، تصریح کرد: یکی از مشکلات متعددی که شوراهای کل کشور از جمله شورای رشت با آن دست به گریبان هستندعدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است و متاسفانه در حال حاضر فقط در حوزه شهرداری می‌توانیم مباحث را پیگیری کنیم و سایر دستگاه‌ها هیچ گونه هماهنگی از این بابت با حوزه مدیریت شهری رشت ندارند واین موضوع موجب تاخیر در روند اجرای پروژه‌ها می‌شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه‌عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری رشت یک نقیصه بزرگ است، بیان کرد: این مسئله موجب یک دور تسلسل در بسیاری از پروژه‌ها شده است که ضرر و زیان فراوانی به شهر تحمیل می‌کند.

تلاش برای ساماندهی صنوف مزاحم و پرخطر در رشت
وی به ساماندهی صنوف مشاغل مزاحم و پر خطر در رشت اشاره کرد و گفت: برابر مصوبه هییت وزیران مبنی بر ساماندهی مشاغل مزاحم پر خطر شهری، قرار بود یک کارگروه محلی با هدف ساماندهی صنوف در فرمانداری‌ها تشکیل شود که پیش از حضور فرماندار جدید فقط در یک مرحله این کارگروه تشکیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه شهر رشت گنجایش پذیرش خودروها را تا این حد ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثریت خیابان‌های رشت به واسطه بافت خاص و قدیمی توانایی بازگشایی چندانی ندارند، قصد داریم برابر دستورالعمل هیئت وزیران ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم را به خارج از شهر هدایت کنیم تا با این اقدام حجم وسیعی از ترافیک رشت کاهش پیدا کند.

کارگرنیا با بیان اینکه قرار بود در زمین ۱۹۵ هکتاری سفیدرود رشت برای ساماندهی صنوف این شهر برنامه ریزی شود، افزود: متاسفانه اخیرا متوجه شدیم قرار است این زمین برای احداث مسکن در اجرای طرح مسکن ملی اختصاص پیدا کند که با این اقدام معضل ترافیک رشت همچنان پابر جا و به جهت‌عدم وجود زیر ساختهای لازم در مسیر جاده لاکان مشکلات بیشتری در این بخش به رشت تحمیل می‌شود.

در این دیدار دیگر اعضای شورای شهر رشت نیز به بیان مباحثی پیرامون مشکلات حوزه مدیریت شهری رشت پرداختند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار