کد خبر : 82158
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401- 24: 9

استاد اقتصاد:

انتظار تحقق همه برنامه‌های وزارت صمت در یکسال منطقی نیست

انتظار تحقق همه برنامه‌های وزارت صمت در یکسال منطقی نیست

دکتری اقتصاد و استاد دانشگاه در گیلان گفت: این انتظار که وزارتخانه ای مانند صنعت، معدن و تجارت در یک سال همه خواسته و برنامه‌های این حوزه را تحقق ببخشد به آرزوهای دور و دراز شبیه است چنین انتظاری از وزیر مربوطه غیر منطقی است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، غلامرضا خانکشی‌پور روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: استیضاح حق نمایندگان مجلس است و نمی‌توان آنها را نسبت به این حق قانونی مورد نقد و اعتراض قرار داد از طرفی هم این حق نیست که با گذشت یک سال از دولت رئیسی و وزرای این دولت مردمی انتظار داشته باشیم که در همه مسایل ورود کنند و نتیجه عملکردشان موفقیت‌آمیز و زودبازده هم باشد.

 

معاون راهبردی بسیج اساتید گیلان با طرح این سوال که چرا انتظار زودبازده بودن از برنامه های دولت مردمی داریم؟ عنوان کرد: بسیاری از مناسبات به طور ریشه ای نیاز به پرداخت و اصلاح دارد به طور طبیعی باید در دوره طولانی‌تر انتظار بدست آمدن نتیجه مطلوب باشیم.

 

این استاد اقتصاد یکی از موضوعات مورد اعتراض در ارتباط با استیضاح را خصوصی سازی تولید خودرو عنوان و ذکر کرد: بدیهی است که با همه مناسبات موجود در این ارتباط نمی‌توان انتظار داشت که به راحتی این موضوع در صنعت خودروسازی کشور محقق شود.

 

وی در بحث معادن هم با بیان اینکه واگذاری معادن از طریق مزایده طرح مناسبی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در جریان مزایده و مناقصه ها رخ خواهد داد و نفوذی که برخی از چینش ها برای معادن دارند، بدیهی است که این نوع طرح ها تا تحقق حوادث متعددی را شاهد خواهد بود.

 

دکتر خانکشی پور ادامه داد: بر این اساس اگر به مدیریت کلان کشور اجازه مدیریت اتفاقات و حوادث بین راه را ندهیم تا بتواند آرام بر آنها فایق آید این شرایط موجب بی ثباتی در برنامه ریزی و اجرای برنامه های دولت می شود.

 

معاون راهبردی بسیج اساتید گیلان خاطر نشان کرد: از این‌رو استیضاح نمی تواند اقدامی برای آرامش و امنیت خاطر و بهبود شرایط وزارتخانه باشد، بنابراین باید به وزاری دولت رئیسی فرصت بیشتری برای پیشبرد کارهایشان تا رسیدن به هدف داد.

 

تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی روز چهارشنبه (۲۷ مهر) از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و با اعلام سخنگوی هیأت رئیسه قرار است جلسه استیضاح روز سه شنبه دهم آبان برگزار شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار