کد خبر : 68071
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400- 28: 17

انتقاد شدید نمایندگان گیلان از طولانی شدن اجرای پروژه‌های تامین آب استان

انتقاد شدید نمایندگان گیلان از طولانی شدن اجرای پروژه‌های تامین آب استان

نمایندگان مردم گیلان در مجلس از طولانی شدن روند اجرای پروژه‌های تامین آب در استان به شدت انتقاد کردند و خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها شدند.

به گزارش گیلانستان، امروز (یکشنبه، ۱۳ تیر) جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان با حضور استاندار، معاونان استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و مدیران ادارات کل برگزار شد و در این جلسه علاوه بر بررسی روند اجرای طرح‌ها، نمایندگان از روند طولانی اجرای برخی از پروژه‌های تامین آب استان به شدت انتقاد کردند.

«خلیل بهروزی‌فر» در این جلسه عنوان کرد: متاسفانه هنوز تکلیف اجرای سد مخزنی لاسک مشخص نشده و عملا ما در این بخش و اجرای عملیات ساخت آن شاهد یک دور تسلسل هستیم که بدون شک در نهایت امر به ضرر خود منطقه و استان گیلان تمام می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور ویژه است و مشکلات فراوانند تصریح کرد: باید در چنین شرایطی از مدیران شرکت‌ها و کارخانجاتی که با وجود همه مشکلات همچنان سرپا هستند و جهت فعال نگهداشتن واحدهای تولیدی و صنعتی استان گیلان تلاش می‌کنند، قدردانی کنیم.

وی شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: طبق تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری جهت حمایت از بخش اقتصاد و تولید باید برای کارخانجات فعال استان گیلان مشوق‌هایی به ویژه در بحث پرداخت معوقات بانکی در نظر گرفته شود تا فعالان و متولیان آن‌ها احساس نکنند که فراموش شده‌اند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس وضعیت نوغانداری استان گیلان را هم برشمرد و با تاکید بر اینکه گیلان در پرورش کرم ابریشم قدمتی طولانی دارد یادآور شد: با تمام این ظرفیت‌های اشاره شده هنوز چرخه درست و کاملی برای صنعت نوغانداری در گیلان به وجود نیامده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس عدم ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را از مشکلات اساسی گیلان دانست و اظهار داشت: کشاورزی به تنهایی می‌تواند سهم به سزایی در اشتغال داشته باشد اما این چرخه در استان گیلان چرخه ناقصی است و مورد غفلت واقع شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت با اشاره به اینکه دلالان و واسطه‌ها در بخش نوغانداری ورود می‌کنند و این عامل به ضرر بخش نوغانداری استان گیلان است اضافه کرد: قیمت خرید پیله ابریشم بسیار پائین است و این امر باعث می‌شود زحمت کشاورزان به هدر برود.

* به دلیل کم‌آبی شالیزارهای برخی نقاط استان گیلان در حال نابودی است

«سیدعلی آقازاده» نیز در این جلسه با بیان اینکه در جلسات بررسی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گیلان افراد مجری پروژه‌ها و بخش خصوصی باید حتما حضور داشته باشند اظهار داشت: بار اصلی اجرای پروژه‌ها بر دوش این دسته از عزیزان است بنابراین به عقیده من این جلسه یک طرفه و ترکیب آن ناقص است و نمی تواند تاثیر اجرایی لازم را داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس ضمن انتقاد از طولانی شدن اجرای برخی از طرح‌های تامین آب در استان گیلان که ساخت آن‌ها به درازا کشیده شده است افزود: پروژه‌ای که ۱۰ سال از عمر آن گذشته مثل سد شفارود و سد پلرود از جمله طرح‌هایی هستند که شاید اگر ساخت و آماده کردن آن ۱۰ سال پیش به کشاورزان واگذار می‌شد الان جهت تامین آب زراعی شالیکاران آماده بود.

وی با بیان اینکه به دلیل کم‌آبی کشاورزان برخی نقاط استان گیلان گریان و نگرانند و زمین‌های آن‌ها در حال نابودی است ابراز داشت: سؤال ما این است که چرا باید اجرای پروژه‌هایی مانند ساخت سد اینقدر  طولانی شود؛ ما انتظار داریم طرح‌های اینچنینی که به بخش کشاورزی گیلان مرتبط است در اولویت قرار گیرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار