کد خبر : 26586
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تیر 1397- 47: 12

انتقاد عضو اصلاح طلب شورا از کمک مالی شهرداری به مساجد/ شورای رشت تبدیل به کمیته امداد شده است

انتقاد عضو اصلاح طلب شورا از کمک مالی شهرداری به مساجد/ شورای رشت تبدیل به کمیته امداد شده است

در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت از انعقاد قراردادهای سفید امضای برخی از شرکت‌های پیمانکاری با کارگران شرکتی شهرداری رشت انتقاد شد.

به گزارش گیلانستان، نائب رئیس شورای اسلامی شهر که در غیاب سید امیرحسین علوی ریاست جلسه عصر دوشنبه شورای رشت را بر عهده داشت با تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت دکتر بهشتی اظهار کرد: بارها درباره تعیین وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری به شهردار رشت تذکر داده شده اما متأسفانه تاکنون اقدام مشخصی در این حوزه انجام نشده است.

حجت جذب با انتقاد از انعقاد قراردادهای سفید امضای برخی از شرکت‌های پیمانکاری با کارگران شرکتی شهرداری رشت گفت: برخی از شرکت‌های پیمانکاری در ابتدای فعالیت نسبت به اخذ قراردادهای سفید امضا از آنان اقدام کرده و پس‌ازآن نسبت به پرداخت حقوق، اضافه‌کاری و غیره مربوط به کارگران شرکتی اجحاف می‌کنند.

وی با انتقاد از عدم توجه شهردار و حراست شهرداری رشت نسبت به نحوه انعقاد قراردادهای نیروهای حجمی شهرداری رشت تصریح کرد: حراست شهرداری و شخص شهردار رشت باید نظارت خود را در این حوزه افزایش داده و از تضییع حقوق کارگران شرکتی شهرداری رشت با نظارت بیشتر جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه درباره پخش مسابقه فوتبال بین تیم‌های ایران و پرتغال در پیاده راه فرهنگی رشت اظهار کرد: باید از فرصت‌های این‌چنینی که موجب شور و شادی در جامعه می‌شود استقبال کرد.

بهراد ذاکری به تشکیل کارگروه مشترک مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: به علت برخی از موازی‌کاری‌ها میزان انبوهی از بیت‌المال هدر می‌رود و امیدوارم این کارگروه با نگاه محوری به جامعه شورا و شهروندان تشکیل شود.

وی با تأکید به حفظ سلامت شهروندان افزود: طی چند روز اخیر بخش عمده‌ای از داروهای موردنیاز شهروندان در داروخانه‌های رشت کمیاب شده و امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی در راستای حفظ و تأمین سلامت جامعه به این مهم بپردازند.

ذاکری به حضور اعضای علی‌البدل شورای پنجم در صحن شورای رشت اشاره کرد و گفت: اعضای علی‌البدل شورای پنجم رشت با توجه به شرایط فعلی احتمال ورودشان به شورا وجود دارد و معتقدم باید به‌منظور ایجاد همدلی و تعامل بیشتر در حال حاضر نیز از حضور آنان در جلسات استفاده کنیم.

وی با اشاره به پرداخت کمک‌های مالی به‌منظور حمایت از مؤسسات فرهنگی، مذهبی و غیره بیان کرد: اگر قرار است با نهادی مساعدت و همراهی شود باید نظام‌نامه مشخصی تهیه و بر اساس آن خدمات مشخص به آنان ارائه شود.

عضو دیگر شورای رشت نیز با انتقاد از خلف وعده‌های شهردار رشت اظهار کرد: باید لیست مشاوران شهرداری رشت به شورا ارسال شود و در شرایطی که کشتی شهرداری رشت به‌گل‌نشسته انعقاد قراردادهای میلیونی با مشاورین متعدد توسط شهردار رشت اقدامی اشتباه است.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه کارگران شهرداری رشت بلاتکلیف هستند افزود: باید قراردادهای کارگران شهرداری رشت شفاف‌سازی و حقوق دستمزد آنان به‌طور کامل پرداخت شود.

وی با بیان اینکه کمک به مؤسسات فرهنگی، هنری و مذهبی باید بر اساس یک شیوه‌نامه انجام شود گفت: شهرداری رشت باید در ابتدا نسبت به رفع مشکلات کارگران شهرداری رشت اقدام کرده و پس‌ازآن در چنین حوزه‌هایی مشارکت کند.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت در این جلسه با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت دکتر بهشتی اظهار کرد: در آخرین ساعت اداری امروز با مدیرکل تأمین اجتماعی پیرامون مطالبات این سازمان از شهرداری رشت نشستی برگزار شد.

اسماعیل حاجی پور به مسدود شدن حساب‌های شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت به تأمین اجتماعی گیلان ۴۵ میلیارد تومان بدهی دارد و دیدار امروز با مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان موجب شد تا از مسدود شدن مجدد حساب شهرداری رشت جلوگیری شود.

وی با اشاره به تهاتر یکی از املاک شهرداری رشت به‌واسطه بدهی به سازمان تأمین اجتماعی گیلان بیان کرد: پس از انجام کارشناسی این ملک به‌صورت تهاتر به تأمین اجتماعی گیلان داده می‌شود.

حاجی پور به پخش مسابقه فوتبال بین تیم‌های ایران و پرتقال در پیاده راه فرهنگی رشت اشاره کرد و گفت: مسئولیت امنیت مسابقه را به شهرداری سپرده‌اند و از مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بابت این موضوع تعهد گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه تأمین امنیت بر عهده پلیس انتظامی است افزود: این اقدام به‌منظور ایجاد شورونشاط در بین شهروندان انجام‌شده و دیگر دستگاه‌ها نیز باید دراین‌باره تلاش کرده و تأمین امنیت بر عهده پلیس است.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به لایحه تبصره سه گفت: اگر قرار است تبصره سه در وضعیت رفاهی شهروندان تفاوتی ایجاد نکند با اجرای آن مخالف بوده و باید امتیاز خاصی با این اقدام برای شهروندان محقق شود.
وی افزود: میزان درآمد در این حوزه باید مشخص‌شده و درآمد این بخش به‌حساب مشخصی واریز و نماینده‌ای از شورا و شهرداری رشت بر اقدامات نظارت کند.

حاجی پور با تأکید بر اینکه مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند بیان کرد: به‌عنوان نمایندگان مردم در شورای رشت اجازه نداریم فشاری مضاعف بر آنان تحمیل کنیم و پروژه‌های عمرانی ماحصل از این اقدام باید مشخص باشد.

عضو دیگر شورای اسلامی رشت نیز با اشاره به لایحه کمک مالی به موسسه فرهنگی هنری حسینیه هنر رشت اظهار کرد: این موسسه جزو مؤسسات فعال کشور بوده و با توجه به اینکه جوانان بسیاری در این موسسه فعالیت می‌کنند انتظار داریم نسبت به اهدای کمک مالی با آنان موافقت شود.

فاطمه شیرزاد به شبیخون فرهنگی و تلاش دشمنان برای مقابله بافرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: شورای رشت باید از برنامه‌های فرهنگی حمایت کرده تا موجبات تشویق و ایجاد انگیزه در جوانان برای حضور در چنین برنامه‌هایی فراهم شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مؤسسات فرهنگی طی سال‌های گذشته به همین روال از کمک‌های شهرداری رشت بهره‌مند شده‌اند تصریح کرد: شورای رشت همواره از حوزه ورزش حمایت کرده و امیدوارم با توجه به نیاز جامعه امروز به معنویات این حوزه نیز موردتوجه و مساعدت قرار بگیرد.

شیرزاد با تأکید بر حمایت از مؤسسات فرهنگی، هنری و مذهبی بیان کرد: باید به‌دوراز هرگونه جناح‌بازی و سیاسی بازی از این مؤسسات حمایت شود.

وی به افزایش تعرفه بهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: این لایحه در کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت بررسی و قرار شد این لایحه بر اساس سیاست‌های دولت و شورای شهر اجرایی شود.

شیرزاد با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی جریمه قطع اشجار در تعرفه این سازمان افزود: این کار بیشتر حالت بازدارنده دارد.

شیرزاد به لایحه افزایش آب‌بهای مصرفی مشترکین رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمتی در بخش خوراک، پوشاک و غیره در جامعه وجود دارد تحمیل چنین هزینه‌ای صحیح نیست و اگر قرار است این مهم مصوب شود باید تحت نظارت کامل شورا و با ارائه گزارش عملکرد توسط آبفای گیلان انجام شود.

وی افزود: اولویت اجرای این ماده‌قانونی باید در مناطق محروم رشت باشد و در صورت عدم پایبندی آبفای گیلان نسبت به اجرای تعهداتش این تفاهم‌نامه لغو شود.

شیرزاد با انتقاد از مشخص نبودن سهم دولت در پروژه‌های عمرانی آب و فاضلاب گیلان بیان کرد: باید سهم دولت در این حوزه مشخص شود تا رضایتمندی مردم در راستای ایجاد شبکه‌های فاضلاب سالم و کاهش سرازیری آلودگی به زرجوب و گوهر رود تأمین شود.

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری رشت وظیفه تأمین امنیت پخش مسابقه فوتبال در پیاده راه فرهنگی رشت را بر عهده ندارند اظهار کرد: تأمین امنیت پخش مسابقه تیم‌های ایران و پرتقال در پیاده راه فرهنگی رشت بر عهده پلیس است.

احمد رمضانپور با بیان اینکه هر نهادی باید شرح وظایف خود را بپذیرد گفت: این مسئله را پیگیری کرده و امیدوارم با بررسی تمامی جوانب این اقدام انجام شود.

وی با انتقاد از تأخیر در آغاز جلسات شورای رشت بیان کرد: متأسفانه این مسئله در حال تبدیل‌شدن به فرهنگ بوده و در برخی اوقات شاهد تأخیر چندساعته در آغاز جلسات علنی شورای رشت هستیم.

رمضانپور به پرداخت کمک‌های مالی به برخی از حسینیه‌ها و مساجد رشت اشاره کرد و گفت: شرایط به سمتی پیش می‌رود که هرزمانی که در مساجد حضور پیدا می‌کنیم با تقاضای کمک مالی مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مخالف کمک به مساجد نیستم بیان کرد: شورای شهر به‌منظور انجام کارهای بزرگ‌تری انتخاب‌شده و شورای رشت تبدیل به کمیته امداد شده است.

عضو دیگر شورای شهر رشت در جلسه علنی عصر امروز با بیان اینکه انجام تمامی کمک‌های مالی به مؤسسات فرهنگی، هنری و مذهبی باید با رعایت یک سری اصول انجام شود اظهار کرد: با انجام کمک‌های بدون نظم و ناهماهنگ مخالف هستم.

رضا رسولی با اشاره به اینکه نظام توانمندسازی برای مؤسسات فرهنگی، هنری و مذهبی رشت تعریف شود افزود: یک شیوه‌نامه و اصول برای چنین اقداماتی باید مصوب و بر اساس آن اقدامات عملی شود.

وی به لایحه تبصره ۳ (افزایش آب‌بهای مصرفی) مشترکین رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری باید در مباحث مشارکتی نیز ورود کنیم.

رسولی با تأکید بر اینکه کاستی‌هایی در جامعه وجود دارد که موجب ایجاد فضای بی‌اعتمادی در بین مردم شده است بیان کرد: در لایحه ارسالی افزایش آب‌بهای مصرفی مشترکین رشت از سوی شرکت آب و فاضلاب گیلان دو مدل هزینه کرد ارائه‌شده است.

وی با بیان اینکه نحوه هزینه کرد افزایش آب‌بهای مصرفی مشترکین رشت نیازمند بررسی بیشتر است گفت: در شهرهایی ازجمله مشهد و اصفهان مردم به‌راحتی حاضر به پرداخت هزینه‌های این‌چنینی نبوده و در رشت نیز باید دراین‌باره کمیته‌ای متشکل از کارشناسان و متخصصین تشکیل‌شده تا مدلی که برای پروژه‌های آب و فاضلاب شهر مناسب‌تر هستند پس از تصمیم‌گیری اجرایی شود.

در این جلسه با افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی‌های درون‌شهری موافقت شد.

در این جلسه با لایحه تبصره سه به‌منظور افزایش آب‌بهای مصرفی مشترکین رشت و افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی‌های درون‌شهری موافقت شد.

انتهای پیام/ فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار