کد خبر : 33551
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

انتقاد عضو مجلس خبرگان رهبری از شرایط نامساعد اقتصادی‌

انتقاد عضو مجلس خبرگان رهبری از شرایط نامساعد اقتصادی‌

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با ابراز گله‌مندی از شرایط نامساعد اقتصادی گفت: حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها اگرچه کم اما برای جامعه اسلامی زیاد است؛ باید حرمت خون شهدا را حفظ کنیم و فقط به فکر منافع ملی باشیم.

به گزارش گیلانستان آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه  مسه شنبه در مسجد خمیران زاهدان رشت با تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار داشت: بحث بیت‌الاحزان و گریستن حضرت فاطمه(س) در رحلت پیامبر(ص) نکات زیادی به همراه دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) رابطه میان خالق و خلق بود و پیام وحی را یک بار به صورت کامل و بار دیگر طی 23 سال به صورت تدریجی دریافت کرد.

وی با اشاره به سختی‌هایی که پیامبر(ص) در این مسیر کشید گفت: گاهی اوقات به قدری شرایط برای پیامبر(ص) سخت می‌شد که حضرت خدیجه(س) از ایشان می‌خواست که مردم را نفرین کنند؛ کار به جایی رسید که آیه‌ای در رابطه با حفظ حرمت پیامبر(ص) نازل شد.

آیت‌الله رمضانی به مراحل تربیتی مردم توسط پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: آداب بندگی در برابر خداوند، آداب چگونگی برخورد با انسان‌های دیگر و تربیت نفس از جمله این مراحل بود؛ اما بعد از رحلت پیامبر(ص) جامعه از این ارزش‌ها فاصله گرفت.

وی با اشاره به آداب دعا کردن خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در دعای بیست عمر طولانی را دارای شروط می‌دانند؛ اگر عمر در مسیر طاعت خداوند بود آن را از خدا بخواهیم و الا به درد ما نخواهد خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گریه حضرت فاطمه(س) باعث بیداری، آگاهی‌بخشی و تنبه ما است؛ انحراف در فهم دین و پیش‌بینی آینده بشر مبنی بر افتادن دین به دست افراد نالایق یکی از علت‌های گریه حضرت فاطمه(س) است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه پیامبر(ص) نمونه ایثار و کرامت اخلاقی بود افزود: اخلاق خوب بر همه موجودات از جمله جمادات و نباتات تاثیر‌گذار است؛ در کل جنگ‌های پیامبر(ص) فقط حدود 4 هزار نفر کشته شدند در حالی که امروزه میلیون‌ها انسان بی‌گناه در سراسر دنیا کشته می‌شوند.

وی با اشاره به لحظات آخر عمر پیامبر(ص) تصریح کرد: رحلت کسی که جامعه بشری را نجات داد و در مکتب او امسال بلال، ابوذر و سلمان که بدون درخواست هیچ معجزه‌ای به ایشان ایمان آوردند رشد کردند، بسیار جان‌گداز است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نحوه تربیت شاگردان پیامبر(ص) گفت: آن‌ها در خواب نیز درس می‌آموختند؛ یکی از شاگردان ایشان در خواب به مرحله‌ یقین رسیده بود و می‌توانست بهشتیان و جهنمیان را تشخیص دهد.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: از بین رفتن عدالت، امنیت، صفا و صمیمیت بعد از رحلت پیامبر(ص) و انحطاط اخلاقی جامعه از علل بی‌تابی زیاد حضرت فاطمه(س) بود؛ ایشان علاوه بر غم فراق پدر نگران مردم و جامعه بود.

وی با اشاره به مظلومیت امام علی(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) بیان کرد: هنوز کفن ایشان خشک نشده بود که به گردن امام علی(ع) ریسمان بستند؛ مظلومیت امام علی(ع) با وجود عظمت شخصیتی ایشان یکی از دلایل گریه حضرت زهرا(س) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جواب حضرت زهرا(س) مبنی بر سکوت امام علی(ع) گفت: مثل امام مثل کعبه است، مردم جامعه باید برای نجات یافتن به سمت او بروند؛ یکی از آفات جامعه بعد از رحلت پیامبر(ص) بی‌تفاوتی مردم به ارزش‌های دینی بود.

آیت‌الله رمضانی با ابراز گله‌مندی از شرایط نامساعد اقتصادی افزود: حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها اگرچه کم اما برای جامعه اسلامی زیاد است؛ باید حرمت خون شهدا را حفظ کنیم و فقط به فکر منافع ملی باشیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار