کد خبر : 82889
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 آبان 1401- 11: 22

انتقاد مجدد نماینده رشت به انتصابات آموزش و پرورش با تذکر به وزیر

انتقاد مجدد نماینده رشت به انتصابات آموزش و پرورش با تذکر به وزیر

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش در حالی کلید خورد که پیش از این یوسف نوری در جریان طرح سوال قبلی فرصت دو هفته ای برای برطرف کردن مشکلات این حوزه درخواست کرد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی سنگری در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرصت سه ماهه ای که از سوی کمیسیون آموزش مجلس به وزیر آموزش و پرورش داده شده بود، اظهار کرد: متاسفانه عدم توانمندی یوسف نوری در راستای عملکرد قابل قبول برای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش موجب شد در نهایت وزیر را مجدد به صحن کمیسیون آموزش بیاوریم و اقدام به طرح سوال کنیم.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس طرح سوال موضوعات ملی حوزه آموزش و پرورش نظیر چرایی تعلل در رتبه بندی بندی معلمان، حذف معلمین قرآنی و حذف اولیه مهرآفرینان در رتبه بندی بر خلاف مصوبه مجلس، ضعف در توزیع عدالت آموزشی و چرایی هزینه هایی که برای وزارت آموزش و پرورش ایجاد و تحمیل شد را از اهم عناوین مطروحه در این جلسه برشمرد.

 

وی تاکید کرد: در کنار این موارد به مبحث انتصابات پرداختم که چرا جایگاه نیروهای کارآمد، توانمند، انقلابی و با سابقه در وزارتخانه شما بسیار کمرنگ است و چه بسا غالب افراد منتصب در این وزارتخانه افراد توانمند و متعهدی نیستند و همین موارد منتج شد به اینکه همین افراد به اغتشاشات دامن زدند و نتوانستند شرایط را مدیریت کنند.

 

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس افزود: از وزیر پرسیدم چرا کسانی را در سطح وزارتخانه و حتی در سطح استان ها و شهرستان ها در پست های مختلف انتصاب کردید در صورتیکه کنار آنان افرادی با سابقه بالاتر و بسیار توانمند و انقلابی و دلسوز بودند؟!

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، نواقص در توزیع به موقع کتب درسی در مدارس و موفق نبودن در آن، ساماندهی نکردن گروه های مختلف معلمان، موفق نشدن در پرداخت پاداش پایان خدمت معلمین زحمتکش که برخی حتی بیش از یک سال همچنان در صف انتظارند و عدم موفقیت در بیمه تکمیلی فرهنگیان و معلمان، عدم پوشش بیمه قابل قبول و عدم پرداخت هدیه ازدواج فرزندان این قشر زحمتکش و همچنین مبحث چرایی رها کردن مدارس خارج از کشور را از اهم سوالات مطروحه خود از وزیر آموزش و پرورش عنوان برشمرد.

 

وی با تاکید بر اینکه نهایتا ۱۰ روز به وزیر آموزش و پرورش وقت داده شد تا فرصت رفع مشکلات وزارتخانه، ادارات کل در سطح استان ها را داشته باشد و طرح تحول آموزش و پرورش را اجرا کند، خاطر نشان کرد: چنانچه بعد از ۱۰ روز اقدام قابل قبولی از سوی وزیر مربوطه انجام نشود ما اقدامات قانونی خود را طبق وظیفه نظارتی اعمال می کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار