کد خبر : 27619
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1397- 38: 18

انتقاد مدیران وزارتخانه های کار و جهاد کشاورزی از وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در گیلان

انتقاد مدیران وزارتخانه های کار و جهاد کشاورزی از وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در گیلان

مدیرکل اشتغال و سرمایه‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان گیلان مناسب نیست گفت: توقع می‌رفت استان گیلان عملکرد بهتری در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزا ارائه دهد.

به گزارش گیلانستان، رامین اسدی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه استان گیلان در رشت با بیان اینکه وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان گیلان مناسب نیست اظهار داشت: ما نباید به دنبال مقصر کردن همدیگر یا سبقت گرفتن در پرداخت تسهیلات باشیم.

مدیرکل اشتغال و سرمایه‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سه هزار و ۶۲ طرح در حوزه اشتغال روستایی در استان گیلان ارائه شده است عنوان داشت: از این میان تاکنون طرح‌هایی به ارزش ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

اسدی با تاکید بر اینکه به ترتیب شهرستان‌های تالش، ماسال و رشت بیشترین تعداد پرونده‌های درخواست تسهیلات اشتغالزایی را ارائه کرده‌اند ابراز داشت: شهرستان فومن کمترین پرونده را تاکنون معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ درصد تسهیلات اشتغالزایی در حوزه کشاورزی، ۵۷ درصد در حوزه کشاورزی و ۳۴ درصد در حوزه صنعت پرداخت شده است افزود: از این میان ۹ درصد توسط پست بانک، ۱۵ درصد توسط صندوق کارآفرینی و ۱۱ درصد توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

مدیرکل اشتغال و سرمایه‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه توقع می‌رفت تا استان گیلان عملکرد بهتری در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزا ارائه دهد گفت: طولانی بودن زمان دریافت استعلامات، بی‌انگیزه بودن کارشناسان در پاسخ به متقاضیان، عدم مطالعه دقیق دستوالعمل و عدم بهره‌مندی از مشاوران قوی سبب بروز وضعیت فعلی است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه با بیان اینکه اکثر استان‌های کشور این درخواست را داشتند که میزان تسهیلات قابل ارائه به حوزه کشاورزی افزایش پیدا کند اظهار داشت: از استان گیلان انتظار داریم تا در حوزه کشاورزی عملکرد بهتری داشته باشد.

محمد خالدی با بیان اینکه طرح‌های ارائه شده در حوزه اشتغالزایی باید از حالت جزیره‌ای خارج شود خاطرنشان کرد: اگر در شهرستانی طرح یا سرمایه‌گذار وجود ندارد جای تعجب است زیرا مدیران خودشان باید به دنبال سرمایه‌گذاران بروند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار