کد خبر : 80188
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸

در کمیته برنامه ریزی شفت مطرح شد؛

انتقاد نماینده فومن و شفت در مجلس از توزیع ناعادلانه اعتبارات در استان گیلان

انتقاد نماینده فومن و شفت در مجلس از توزیع ناعادلانه اعتبارات در استان گیلان

نماینده فومن و شفت در مجلس با انتقاد از وضعیت توزیع اعتبارات در استان گیلان گفت: به شفت به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته باید نگاه ویژه ای شود.

به گزارش گیلانستان، خلیل بهروزی فر ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت از وضعیت توزیع اعتبارات در سطح استان گیلان انتقاد کرد و گفت: شاخص‌های برخورداری وتوزیع اعتبارات ارائه شده با واقعیت‌های موجود در سطح شهرستان‌ها همخوانی ندارد.

نماینده فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه در خصوص وضعیت آسفالت معابر شهری و روستای شفت شاخص ۹۴ درصدی اعلام شده است، اظهار داشت: بازدیدهای میدانی نشان دهنده وضعیت نامناسب شفت در این حوزه است.

بهروزی فر با تاکید بر اینکه در شورای برنامه ریزی استان گیلان باید به کمبودهای موجود در شهرستان‌ها توجه بیشتری کند، افزود: دستگاه‌های ذی ربط واقعیت‌های موجود را به وزارتخانه‌ها اعلام کنند تا آمارهای ارائه شده با واقعیت همخوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قانون بودجه سالیانه مبنای توسعه یک شهرستان است که باید در بیان شاخص‌های برخورداری واقعیت‌ها بیان شود، گفت: شهرستان شفت جز شهرستان‌های کم‌تر توسعه یافته است که میزان قابل توجه‌ای از شاخص‌ها در وضعیت مطلوب قرار ندارد.

بهروزی فر با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه کشور که مدام از کاستن تورم سخن می‌گوید، افزود: این سازمان توجه داشته باشد که قدرت خرید مردم به شدت کاسته شده و سفره‌های مردم کوچک شده است تنها کاهش تورم دردی را دوا نمی‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس با تاکید بر اینکه مردم در شرایط سخت معیشتی قرار دارند، گفت: شخص رئیس جمهور به صورت شبانه روزی پای کار بوده و در تلاش می‌کند مشکلات رفع شود.

بهروزی فر با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه استان گیلان باید بودجه را به صورت عادلانه در شهرستان‌ها توزیع کند، افزود: متأسفانه شاهد این هستیم این تقسیم بندی عادلانه توسط سازمان برنامه وبودجه به درست صورت نمی‌گیرد.

وی از مدیران شهرستان شفت خواست به دنبال جذب اعتبارات استانی از اداره کل مربوطه باشند، اظهار داشت: پروژه‌های نیمه کاره در این شهرستان بسیار زیاد است تلاش شود اولویت‌ها مشخص و جذب اعتبار صورت گیرد.

بهروزی فر با انتقاد از شاخص برخوردار اعتبارات حسب جمعیت برای شهرداری‌ها گفت: متأسفانه با این معیار شهرداری‌های شهرستان شفت از اعتبار قابل توجه‌ای برخوردار نخواهند شد.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار