کد خبر : 36062
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398- 40: 23

در استانداری گیلان صورت گرفت؛

انتقاد نماینده لاهیجان و سیاهکل از شورای اقتصاد به دلیل عدم افزایش پیشنهاد خرید تضمینی چای

انتقاد نماینده لاهیجان و سیاهکل از شورای اقتصاد به دلیل عدم افزایش پیشنهاد خرید تضمینی چای

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از شورای اقتصاد به دلیل عدم افزایش پیشنهاد خرید تضمینی چای با افزایش قیمت نهاده‌های آن انتقاد کرد.

به گزارش گیلانستان، ذبیح‌الله نیکفر لیالستانی عصر امروز در سومین کمیته تخصصی چای در سالن اجتماعات استانداری گیلان با تأکید بر تداوم پرداخت مشوق‌ها به چای‌کاران اظهار کرد: مشوق‌های در نظر گرفته‌شده برای چای‌کاران نباید برای چین اول باشد بلکه باید استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چای‌کاران معیشتی کار می‌کنند نه اقتصادی افزود: سازمان چای طبق قانون نظر کارشناسی، خرید چای را انجام می‌دهد اما شورای اقتصاد نظر سازمان چای را ملاک قرار نمی‌دهد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم افزایش نرخ خرید تضمینی چای متناسب با تورم گفت: نهادهای تولید چای در کشور افزایش‌یافته اما خرید تضمینی چای متناسب با افزایش قیمت نهاده‌ها افزایش نیافته است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه در حق ناظران خرید چای در کارخانه‌ها اجحاف می‌شود تصریح کرد: ناظران خرید سازمان چای در کارخانه‌ها با حداقل دستمزد خدمت می‌کنند و معیشت خود را می‌گذرانند و این اجحاف در حق آن‌ها و عاملی برای عدم ارائه چای باکیفیت در بازار است.

نیکفر با اشاره به سو استفاده‌ها در صنعت چای و عدم قدرت کافی در مقابله با خاطیان بیان کرد: اگر خاطیان صنعت چای شناسایی و با آن‌ها برخورد نشود همه فعالان این صنعت در مظنّ اتهام هستند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار