کد خبر : 35986
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اردیبهشت 1398- 05: 20

عضو فراکسیون امید مجلس:

انتقاد نماینده مجلس از رفتار بانک‌ها با تولیدکنندگان در سال رونق تولید

انتقاد نماینده مجلس از رفتار بانک‌ها با تولیدکنندگان در سال رونق تولید

عضو فراکسیون امید مجلس از رفتار نامتعارف بانک‌ها در تصاحب شرکت‌ها و واحدهای تولیدی به دلیل معوقات مالی انتقاد کرد و خواهان اصلاح هرچه سریع‌تر این رفتارها شد.

به گزارش گیلانستان منوچهر جمالی با انتقاد از رفتار نامتناسب برخی از بانک‌ها در تولید اظهار کرد: بخش مهمی از عوامل که در تولید گره ایجاد می‌کنند بانک‌ها هستند.

وی با هشدار نسبت به رفتار سو بانک‌ها در ایجاد موانع طی مسیر رونق تولید افزود: اگر در فرآیند تولید و رونق آن، بانک‌ها همان بلایی را بر سر واحدهای تولیدی بیاورند که طی سال‌های گذشته آورده‌اند هیچ رونقی در اقتصاد و تولید نخواهیم داشت.

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر خود به وزیر اقتصاد در خصوص رفتار نامناسب یکی از بانک‌های عامل با تولیدکنندگان تصریح کرد: یکی از بانک‌های عامل که اسناد و مدارک رفتار نامتعارفشان موجود است؛ مؤسسات و شرکت‌های حقوقی را اختیار کرده و به دلیل شرایط اقتصادی موجود که واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی با مشکلات عدیده روبرو هستند و بدهی آن‌ها در بانک موفق شده و از حقوق پرسنل و هزینه تولید برنیامده‌اند، شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی را با پیگیری‌های قضایی و با کارشناسی‌های غیرمنصفانه خود تصاحب می‌کنند.

جمالی در اختیار گرفتن شرکت‌ها و واحدهای تولیدی به دلیل معوقات مالی توسط بانک‌ها را خیانت به تولید نام برد و گفت: با نگریستن به ته واگذاری‌هایی که در شرکت‌ها و واحدهای تولیدی به دلیل معوقات از سوی بانک‌ها انجام می‌شود نهایتاً شرکت‌ها به دست بانک‌ها می‌رسند درحالی‌که شرکت تولیدی که امروزه با مشکلات مالی مواجه می‌شوند بانک‌ها باید دستشان را بگیرند و بلند شدن کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر دنبال تحقق شعار سال هستیم یکی از جاهایی که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود بانک‌ها هستند، بیان کرد: مجلس مصوباتی را در راستای بهبود و کمک به تولید در بخش بخشودگی سود جرائم در حد و حدودهای مختلف داشته اما لازم است همه در این راستا کمک‌کننده باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس با تأکید بر اینکه تحقق رونق تولید با همکاری و مساعدت ممکن است، گفت: اگر نتوانیم واحدهای صنعتی را از گیرودارهای بدهی مالیاتی و سایر معوقات رها کنیم و نجات بدهیم یقیناً تحقق شعار سال بسیار مشکل خواهد بود.

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم با اشاره به نقش قوای سه‌گانه در کنترل رفتار نامتعارف بانک‌ها افزود: مجلس، دولت و دستگاه قضایی بسیار در کنترل رفتار نامتناسب بانک‌ها مؤثر هستند و از همه مهم‌تر دستگاه قضایی باید درجاهای که رفتار غیرقانونی صورت گرفته و کارشناسی‌ها غیرمنصفانه بوده رفتار درخور داشته باشد.

جمالی با بیان اینکه مجلس همچون گذشته آماده قانون‌گذاری در صورت وجود خلأ تقنینی است و لازم است دولت نیز اقدامات جدی در رابطه با رفتار بانک‌ها با تولیدکنندگان داشته باشد، گفت: دولت اگر قرار است در رونق تولید اعتباراتی بگذارد باید این اعتبارات را درجایی تخصیص دهید که اثرگذار باشد و رابطه‌ها و واسطه‌های عجیب‌وغریبی را که همیشه پیدا می‌شوند و کار را خراب می‌کنند را حذف کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار