کد خبر : 39902
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

در نشست ستاد امر به معروف مطرح شد؛

انتقاد نماینده ولی فقیه از زمین خواری در گیلان/ مدیری را سراغ دارم که 20 جا زمین خریداری کرده و هر جا 10 هکتار است!

انتقاد نماینده ولی فقیه از زمین خواری در گیلان/ مدیری را سراغ دارم که 20 جا زمین خریداری کرده و هر جا 10 هکتار است!

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: سوگند خوردیم و با خدا عهد بستیم اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در گیلان رها نکنیم و تازه آغاز راه است.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست مشترک اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، روسا و دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ها اظهار کرد: در تمام میدان ها کار باید برای خدا باشد و در این مسیر مجاهدانه عمل شود.

وی با اشاره به اینکه اگر خودمان را درست نکنیم نمی توانیم دیگران را هدایت کنیم، بیان کرد: اگر خود را درست نکنیم هر قدر تلاش داشته باشیم مانند چراغی هستیم که از آن بهره ای نمی بریم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان تصریح کرد: اگر همه به آنچه می گوییم عمل کنیم بسیاری از مسائل درست می شود.

آیت الله فلاحتی، بسیاری از موضوع ها را آرمانی عنوان کرد و افزود: اینکه در دانش روز به دنبال ایده پردازان می روند برای آن است که ایده به واقعیت می پیوندد.

وی با تاکید براینکه آرمانی اندیشیدن برای ما خیلی مهم است، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۵۹ آرمان های انقلاب برای پیاده شدن در جامعه تا پایان دوران دفاع مقدس مطرح شد اما دشمن در پشت جبهه به دنبال مهندسی فرهنگی بود تا پس از جنگ بتواند به اهداف خود برسد.

امام جمعه رشت، فساد برخی از مسئولان و استمرار نداشتن در مسیر جهاد را به دلیل برنامه ریزی دشمن ذکر کرد و گفت: پس از جنگ، بازسازی عاملی شد تا دشمن بتواند به اهداف خود برسد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه با گذشت بیش از ۳۰ سال از دفاع مقدس برخی از مدیران بر خلاف مسیر انقلاب حرکت می کنند، اظهار کرد: راه برای امر به معروف و نهی از منکر باز است اما برخی در مقابله با ناهنجاری ها به دنبال فرافکنی هستند.

وی در ادامه به ورود خریداران زمین از نقاط مختلف کشور به گیلان اشاره کرد و یادآور شد: بعضی ها دور زدن قانون را بلد هستند بنابراین یکی از برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها باید ارائه گزارش خریداران زمین و مقابله با ساخت و سازهای غیر قانونی باشد زیرا زمین باید در اختیار تولید قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به همراهی بعضی از مسئولان با خریداران زمین در استان، اظهار کرد: مدیری را سراغ دارم که ۲۰ جا زمین خریداری کرده که هر جا ۱۰ هکتار است.

آیت الله فلاحتی به آغاز بعضی از پروژه ها و رها شدن آن در کشور اشاره کرد و افزود: سوگند خورده ایم و با خدا عهد بستیم اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در گیلان رها نکنیم و تازه آغاز راه است.

وی با بیان اینکه بعضی از مدیران با قرار گرفتن در تصدی ها به دنبال پز و پول هستند، تصریح کرد: اگر پست و مقام در مسیر انقلاب، ارزش ها و منویات مقام معظم رهبری نباشد، ارزشی ندارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان به دلبستگی بعضی از مدیران به پست و مقام اشاره کرد و ادامه داد: اگر بخواهید بعضی از مدیران را جابه جا کنید آسمان را به زمین می آورند در صورتی که نظام اسلامی مسئول مجنون می خواهد که دیوانه وار برای مردم کار کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به نقش آموزش و پرورش و دانشگاه ها در امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: همکاری ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها با سازمان هایی که در امور فرهنگی تلاش می کنند حائز اهمیت است.

وی، خواستار تشکیل اتاق اندیشه ورز و بررسی راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر در ستادهای شهرستانی شد و گفت: خروجی اجرای برنامه ها در فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم است.

امام جمعه رشت با تاکید بر آموزش مربیان مهدکودک ها و پیش دبستانی ها، خاطرنشان کرد: اگر ۱۰ سال آینده می خواهید محصول تلاش خود را مشاهده کنید باید به مهدکودک ها و پیش دبستانی ها توجه داشته باشید.

آیت الله فلاحتی به منویات مقام معظم رهبری مبنی براینکه چادر حجاب برتر و نشانه ملی ماست، اشاره کرد و یادآور شد: شاخص های زن مسلمان را در صدا و سیما معرفی کنید ضمن اینکه حجاب قانون و دستور نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید در اداره های گیلان اجرایی شود، اظهار کرد: بعضی از مدیران در اجرای امر به معروف و نهی از منکر همت ندارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ولنگاری در استانی که ۸ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده را قابل پذیرش ندانست و افزود: برنامه ریزی برای مقابله با ناهنجاری ها باید عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه چگونگی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است، بیان کرد: دستگاه قضا باید در هر کدام از شهرهای گیلان یک شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با هنجارشکنان دایر کند.

وی با ابراز رضایت از تلاش نیروی انتظامی در مقابله با هنجارشکنان در سطح کشور، تصریح کرد: برای فرماندهان ناجا آرزوی موفقیت داریم و از آنها می خواهیم با آمران به معروف و ناهیان از منکر همکاری داشته باشند.

امام جمعه رشت، تمام واجبات حتی جهاد را در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره در مقابل دریا دانست و گفت: هدف از اجرای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان این است که می خواهیم مردم مسلمان از فضای آرام معنوی بهره مند شوند و ارواح ۸ هزار شهید استان شاد باشند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خانواده شهدا، جوانان خوب، پاسداران، روحانیون، ناجا و نیروهای ارزشی همه پای کار هستند، بیان کرد: در میدانی جهاد می کنیم که بزرگ تر از جهاد میدان جنگ است.

استفاده از توان بسیج در بعد تبلیغی امر به معروف

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در همایش مذکور بر استفاده از توان بسیج در بعد تبلیغی و تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و یادآور شد: اگر طرح شجره طیبه صالحین را در بسیج به خوبی احیا کنیم مواهب آن به جامعه بر می گردد.
سردار محمد عبدالله پور بر هدایت فضای مجازی توسط نیروهای انقلابی تاکید کرد و افزود: از فضای مجازی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید استفاده شود.

ارسال ۶۶ هزار پیامک کشف حجاب برای مالکان خودرو در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان نیز در همایش ائمه جمعه استان با اشاره به اینکه تعرض به هنجارهای جامعه یکی از بخش های عملیات روانی دشمن است اظهار کرد: دشمن موضوع عفاف و حجاب به ویژه در تابستان را برنامه ریزی کرده اما به دلیل پشتیبانی مردم از هنجارهای جامعه به اهداف خود نرسیده است.
سردار محمدرضا اسحاقی به اجرای طرح هوشمند ناظر یک در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در ۵ ماه سال جاری تعداد ۶۶ هزار پیامک کشف حجاب برای مالکان خودروها ارسال شده است.

فعال شدن گروه های تذکر زبانی در پارک های شهر رشت

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در نشست مذکور به صدور احکام تمام ائمه جمعه شهرستان ها به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دبیری فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها مشخص شدند.
حسن کربلایی، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، محله ها و اداره ها را از برنامه های ستاد عنوان کرد و افزود: تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی موظف هستند قانون امر به معروف و نهی از منکر را بدون کم و کاستی اجرا کنند.
وی از تشکیل گروه های امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان های گیلان خبر داد و بیان کرد: تشکیل گروه های تذکر زبانی از نخستین فعالیت های ستادهای شهرستانی محسوب می شود ضمن اینکه گروه های تذکر زبانی در پارک های ملت، قدس و دانشجوی شهر رشت به طور آزمایشی فعال شدند.

حجت الاسلام ولی عادلی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در نشست مذکور به نقش امامان جمعه استان به عنوان روسای ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستانی اشاره کرد و گفت: زمینه سازی برای تعامل مجموعه نیروهای دست‌اندرکار و برنامه ریزی به منظور نحوه اجرای این فریضه ی الهی و حصول نتایج مطلوب از آن، رسالتی است که با محوریت امامان جمعه ۳۵ گانه استان به دست می آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار