کد خبر : 27516
تاریخ انتشار : جمعه 12 مرداد 1397- 17: 19

انتقاد نماینده ولی فقیه در گیلان از عدم توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های دولتی/ باید گلوگاه‌های فساد بسته شود

انتقاد نماینده ولی فقیه در گیلان از عدم توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های دولتی/ باید گلوگاه‌های فساد بسته شود

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه دولت باید گلوگاه‌های فساد را ببندد گفت: بخش‌های دولتی از بیشترین بخش‌هایی است که رگه‌های اقتصادی مردم را نابود کرده است و دولت باید نظارت‌های جدی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی داشته باشد.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت  با اشاره به التهابات این روزهای بازار ارز و سکه اظهار کرد: این لجام‌گسیختگی در افزایش نرخ‌ها، محصول جنگ دشمن است تا با آسیب زدن به اقتصاد کشور، مردم را به‌نظام جمهوری اسلامی ایران بدبین و ناامید کند.

وی با اذعان به اینکه دشمنان درصددند تا کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در حوزه اقتصادی ضعیف نشان دهند بیان کرد: آنان از تاکتیک‌های مختلف استفاده می‌کنند تا عده‌ای از مردم را به تجمعات اعتراضی سوق داده تا به اهداف خود برسند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به فرمایش رهبری معظم نظام مبنی بر اینکه  این خیال خام دشمن راه به‌جایی نخواهد برد چراکه هنوز ملت ما را نشناخته‌اند افزود: دشمنان پروژه‌هایی را تعریف کرده که در دست اقدام دارند و ممکن است اثرات ضعیفی از آن را در آینده ببینیم البته آن‌ها هرگز راه به‌جایی نخواهند برد.

فلاحتی با تأکید بر اینکه هرروز پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مستحکم‌تر شده و کینه دشمن عمیق‌تر می‌شود بیان کرد: برخی از این مشکلات موجود، مربوط به فساد دستگاه‌ها، عدم خلاقیت و عدم جسارت در برخورد با متخلفین برخی از قوای سه‌گانه‌ای است که شبیه خانه سالمندان شده است.

وی با انتقاد از مدیرانی که باوجود سنین بالا و بازنشستگی به میزهای مدیریتی چسبیده و مانع فعالیت جوانان کارآمد شده‌اند گفت: بسیاری از نیروهای کارآمد دانشگاهی و حوزوی آماده‌به‌کار، در کشور تخصص دارند که می‌توانند قدم‌های خوب و مؤثری در پیشرفت ایران اسلامی بردارند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به مطالبات به‌حق ملت و مردم ولایت مدار ایران اسلامی اظهار کرد: ما از قوای سه‌گانه می‌خواهیم که اگر مدیر یا وزیری، کارآمدی نداشته و در پیشرفت کشور مؤثر واقع نمی‌شود، این مدیران را عوض کرده و مدیران مجاهد، متخصص و مؤمن را وارد عرصه کار کنند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید گلوگاه‌های فساد را ببندد  افزود: این گلوگاه‌ها همواره خون مردم را می‌خورد ازاین‌رو، دولت باید نظارت‌های جدی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که گلوگاه فساد شده است داشته باشد.

فلاحتی با اشاره به اینکه بخش‌های دولتی از بیشترین بخش‌هایی است که رگه‌های اقتصادی مردم را نابود کرده است گفت: دست‌اندرکاران به‌جای اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران را با صادرات نشان دهند با تکیه‌بر واردات موجبات ذلت را برای ایران اسلامی فراهم می‌کنند.

وی با انتقاد از عدم توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: در دستگاه‌های دولتی تیم اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی مشاهده نمی‌شود بر این اساس برخی از دولتمردان کهن‌سال، جلساتی تشکیل داده چای و میوه‌ای می‌خورند و فقط از اقتصاد مقاومتی حرف می‌زنند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی شعاری شده است گفت: وقتی پل می‌خواهند بسازند یا جاده‌ای را تعمیر کنند به‌صورت شعارگونه از اقتصاد مقاومتی سخن می‌گویند درصورتی‌که اقتصاد مقاومتی مؤلفه‌هایی دارد که برخی کشورها بیش از مسئولین ما به آن توجه می‌کنند.

وی با اشاره به نتیجه برجام گفت: چهار سال تمام، دولت به‌جای اینکه وقت خود را در درون و تکیه‌بر توان داخلی صرف کند در بیرون مصرف کرد که نتیجه آن مشخص شد.

فلاحتی با بیان اینکه طرفداران برجام امروز نیز دنبال اروپایی‌ها هستند بیان کرد: اروپایی‌ها هم همان رفتار را با ما خواهند داشت که آمریکایی‌ها داشتند، ازاین‌رو، جریان شرکت توتال سند این سخن است.

خطیب جمعه رشت افزود: مسئولانی که نمی‌توانند حق ما را از کشورهای اروپایی در مسئله شرکت توتال اخذ کنند به درد کجای این ملت می‌خورند؟ آیا وقت آن نرسیده که دولت یک‌خانه تکانی درونی در عرصه اقتصاد و سیاست انجام دهد؟

امام‌جمعه رشت با انتقاد از تزریق سکه، ارز و دلار در بازار گفت: هیچ نیرو و متخصص اقتصادی چنین سیاست‌های نادرستی را نمی‌پذیرد، نمی‌دانم در بدنه حکومت چه کسانی هستند که می‌خواهند به ایران اسلامی ضربه وارد کنند؟

وی با انتقاد از عدم صداقت دولت با نمایندگان عالی خود در استان‌ها بیان کرد: دولت از یک‌سو می‌گوید همه‌چیز در کشور مهیا بوده و مشکلی نیست اما از آن‌سو می‌گوید مشکل‌داریم و اعتبارات در برخی استان‌ها را کم می‌کنند، چگونه است که شما با استاندارانتان هم صداقت ندارید.

امام‌جمعه رشت با اشاره به درخواست ترامپ مبنی بر مذاکره با رئیس‌جمهور ایران گفت: عده‌ای از ضدانقلاب‌ها به اعتراضات در ایران دامن زدند، آنگاه ترامپ اجر فروش می‌گوید من می‌خواهم مذاکره کنم

فلاحتی با اشاره به ریزش برخی از افرادی که خود را پیرو راه امام خمینی (ره) می‌دانستند افزود: بیچاره‌ها می‌گویند ما با دنیا دشمنیم درصورتی‌که ما با همه دنیا دوستیم غیر از صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها، مگر این‌ها همه دنیا را تشکیل می‌دهند که دشمنی ما با آن‌ها دشمنی با کل دنیا تلقی می‌شود؟

وی با بیان اینکه دنیا فقط آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نیست افزود: امروز ملت غیور ایران اسلامی با قدرت خود این چند کشور را به ذلت کشانده است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه تا زمانی که آمریکا ظلم خود را در دنیا کنار نزند با آن‌ها رابطه نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: روابط ایران و آمریکا روابط گرگ‌ومیش است ازاین‌رو، ریزش کرده‌های انقلاب که از روابط با امریکا دم می‌زنند میشی هستند که ترامپ باید بیاید و آن‌ها را بدوشد.

فلاحتی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی قوانینی برای تحکیم نظام خانواده وضع‌شده است اظهار کرد: برخی زنان معتقدند که ازدواج مؤید محدودیت برای آن‌ها خواهد بود تن به ازدواج نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی از افراد از ازدواج و تشکیل خانواده دوری می‌ورزند بیان  کرد: مسئولیت گریزی از دلایل غیرقابل‌پذیرش عقلی و نقلی این افراد بوده و آن را دلیلی برای دوری از تشکیل خانواده می‌دانند چراکه مردان معتقدند ازدواج تعهدآور است و باید تبعاتی را بپردازد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه زنان و مردان تنها از دو راه ازدواج و خویشتن‌داری می‌توانند خود را از گناه دور نگاه دارند گفت: کسانی که همسر اختیار نمی‌کنند باید پاک‌دامن باشند و با زنان پیوند دوستی مخفیانه نبندند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه پذیرش مسئولیت‌پذیری اجتماعی مؤید فلاح و رستگاری انسان است گفت: کسانی که از مسئولیت‌پذیری اجتماعی دوری می‌جویند نه‌تنها سعادت خود را تضمین نمی‌کنند بلکه وسیله‌ای برای سعادت دیگران نمی‌شوند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار