کد خبر : 38231
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 تیر 1398- 07: 10

رئیس سازمان صمت گیلان:

انجمن تخصصی صنعت سلولزی در گیلان تشکیل می شود

انجمن تخصصی صنعت سلولزی در گیلان تشکیل می شود

رئیس سازمان صمت گیلان از تشکیل انجمن صنایع سلولزی این استان خبر داد و گفت: تشکیل این انجمن به رونق زراعت چوب و رفع نیازهای این صنعت کمک می کند.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش اظهار کرد: تشکیل انجمن تخصصی صنعت سلولزی می‌تواند بستر مناسبی را جهت زراعت صنعتی چوب و رفع نیازهای توسعه این صنعت فراهم نماید و در این راستا این انجمن تخصصی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری انجام شده در صنایع چوب و ام دی اف استان گیلان، گفت: با راه اندازی این طرح‌های صنعتی موجود در گیلان، حجم تولید نئوپان و ام دی اف به ۵ میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید.

دلق پوش با اشاره به اهتمام مسئولان استاندا: نسبت به رونق تولید، افزود: چنانچه بسترهای تشویقی لازم برای زارعین حرفه‌ای چوب فراهم شود و الگوی کشت مناسبی را هم فرهنگ سازی کنیم، قطعاً مشکل تأمین مواد اولیه این صنعت در گیلان مرتفع خواهد شد.

وی تشکیل انجمن صنعت سلولزی را در اتخاذ راهکارهای علمی و عملیاتی بسیار مناسب دانست و تصریح کرد: باید از گونه‌های مرغوب تست شده و از نوع درختان زود رشد با توجه به پتانسیل‌های اقلیمی گیلان بهره ببریم تا هم حفاظت و احیای جنگل‌ها و هم تأمین مواد اولیه کارخانجات سلولزی، رونق اقتصاد و اشتغال استان محقق شود.

رئیس سازمان صمت گیلان استفاده مطلوب از اراضی ۶۳ هزار هکتاری موجود را برای ایجاد ارزش افزوده ضروری شمرد و افزود: تولید و مصرف چوب در گیلان باید با ارزش افزوده و بهره وری بالا همراه شود و این مهم جز با انجام کشت صنعتی و استفاده از گونه‌های درختی مناسب امکان پذیaB1 نخواهد شد و در واقع با این کار صنعت چوب و صنایع وابسته به آن تقویت و حتی منجر به افزایش اشتغال بومیان منطقه نیز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تصویب حذف تعرفه وارداتی و صدور مجوز واردات چوب با پوست به عنوان راهکاری دیگر برای رفع مشکل صنعت سلولزی استان، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل مشکل تأمین مواد اولیه از صدور مجوز جدید در این صنعت خودداری می‌کنیم و برای تعیین تکلیف واردات چوب نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار