کد خبر : 37308
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

اندر احوالات معاون تازه به دوران رسیده استاندار گیلان/ از تکذیب ۳۰ درصد مصاحبه کوچکی نژاد تا آدرسی که غلط است!

اندر احوالات معاون تازه به دوران رسیده استاندار گیلان/ از تکذیب ۳۰ درصد مصاحبه کوچکی نژاد تا آدرسی که غلط است!

مصاحبه‌ای از معاون عمرانی استاندار گیلان در واکنش به اظهارات کوچکی نژاد منتشر شد که در آن ایشان تنها به ۳۰ درصد سخنان نماینده رشت واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، چندی پیش جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای تفصیلی نسبت به عملکرد دولت و مخصوصا استانداری گیلان انتقادات و گلایه‌های زیادی نمود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های استان داشت. (لینک خبر)
مهم ترین انتقادی که کوچکی نژاد مطرح نمود بحث برخوردهایی بوده که استاندار با مدیران انقلابی و دلسوز استان می‌کند به طوری که معتقد است در طول تاریخ استانداری چنین برخوردهایی از جانب استانداران بی سابقه بوده است.
در بخشی از این مصاحبه آمده است: اگر مدیری سمت‌وسوی انقلابی داشته باشد با آن‌ها برخورد شدید صورت گرفته و با جلوگیری از شرکت در جلسات با آن‌ها برخورد می‌شود، سؤال اینجاست آیا این‌ها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند یا به دلیل مقاومت در تصمیمات ناپخته مجموعه، عزل می‌شوند؟

کوچکی نژاد با بیان اینکه این برخورد تنها متوجه جریان اصولگرا نیست، گفت: اصلاح‌طلبان مستقل و انسان‌های دلسوز که در برخورد با تصمیمات غلط مدیر ارشد استان ایستادگی می‌کنند نیز از برخوردهای مدیر ارشد استان مصون نمی‌مانند، زیرا از ورود این مدیران نیز به استانداری منع می‌شود، این برخورد در تاریخ استانداری استان گیلان بی‌سابقه است.

اما در کمال تعجب عصر روز پنجشنبه مصاحبه‌ای از علی اوسط اکبری مقدم معاون عمرانی استاندار گیلان در واکنش به اظهارات کوچکی نژاد در رسانه‌های حامی دولت استان منتشر شد که در آن این معاون تازه به دوران رسیده تنها به ۳۰ درصد سخنان نماینده رشت واکنش نشان می‌دهد و نشان میدهد بقیه اظهارات کوچکی نژاد قابل تکذیب نیست!

متن کامل مصاحبه در زیر آماده است:

علی‌اوسط اکبری مقدم در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اظهارات جبار کوچکی‌نژاد در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر عدم بهره‌مندی استان گیلان از بودجه پسماند و نیز بلاتکلیفی شهرداری رشت به دلیل مشکلات مدیریتی استان، این اظهارات را نادرست و غیرمنصفانه دانست.

اکبری‌مقدم ضمن تشریح روند جذب اعتبارات مرتبط با حوزه پسماند در گیلان افزود: نسبت دادن نتیجه عملکرد ۵۰ ساله بدون برنامه‌ریزی پسماند در شهرستان‌های مختلف استان از جمله شهر رشت به استانداری که کمتر از یک سال و نیم در استان حضور دارد و با تلاش شبانه‌روزی بیشترین دغدغه را معطوف به ساماندهی پسماند در گیلان کرده، غیرمنصفانه است.

رشد جذب اعتبارات مرتبط با حوزه پسماند در گیلان نسبت به ادوار گذشته

معاون عمرانی استانداری گیلان گفت: جذب اعتبارات مرتبط با حوزه پسماند در گیلان نسبت به ادوار گذشته رشد چشمگیری داشته و به‌طور مثال در پسماند شهری و روستایی، از مجموع ۷ میلیارد تومان در سال ۹۵،  به ۵۹ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.

مقدم افزود: سال ۹۸ و در جریان سفر رئیس‌جمهوری به گیلان، با پیگیری ویژه مصطفی سالاری استاندار و تلاش دستگاه‌ها و حمایت نمایندگان، اتفاقی کم‌نظیر میان تمام سفرهای استانی تمام روسای جمهور در استان گیلان رقم خورد و در مجموع ۲۰۳۷ میلیارد تومان شامل ۳۱۴ میلیارد تومان در سه پسماند (احداث زباله سوز، ساماندهی محل‌های دفن پسماند و کمپوست ) مصوب و همگی به استان ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به انتقادات نماینده رشت درباره نحوه جذب بودجه پسماند استان‌های شمالی گفت: بر خلاف صحبت کوچکی‌نژاد نمینده رشت در مجلس، از ۱۱ میلیارد تومان بودجه ملی که به سه استان شمالی مربوط می‌شد، ۱۰ میلیارد تومان آن برای زباله‌سوز رشت ابلاغ شد که اتفاق خوبی است.

وی افزود: درباره مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب برای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جهت ایجاد تاسیسات پسماند با اولویت مشارکت بخش خصوصی نیز گفتنی است که این اعتبار در کل کشور محقق نشد زیرا محل تامین آن نیم‌درصد عوارض آلایندگی و عدم تحقق آن قابل پیش‌بینی بود و علی‌القاعده زمان تصویب بودجه در مجلس با توجه به احتمال بالا در عدم وصول آن، نمایندگان محترم می‌توانستند محل قابل تحققی برای آن پیشنهاد دهند.

کاش دوستان از رد بودجه دولت برای پسماند استان‌های شمالی دفاع می کردند

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه دولت محترم در لایحه بودجه سال ۹۷ مبلغ دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مساله مدیریت پسماند با اولویت استان‌های شمالی مصوب و به مجلس تقدیم کرده بود که این تصمیم می توانست مشکلات پسماند سه استان شمالی از جمله گیلان را حل کند که متاسفانه رد شد و مصوب نشد که ای کاش دوستان به جای آن‌که امروز مدیران استانی را عامل مشکلات پسماند بدانند آن زمان اعتراض و از حق مردم استان دفاع و از رد پیشنهاد مصوب دولت جلوگیری می‌کردند.

اینکه استاندار فعلی را عامل بی‌ثباتی مدیریت شهری رشت در طول زمانی معادل سه دوره نمایندگی مجلس بخوانیم، آدرس غلط دادن است

اکبری مقدم همچنین درباره عدم صدور حکم شهردار رشت و بلاتکلیفی مدیریت شهری با ابراز تعجب از اظهارات نماینده رشت تصریح کرد: در مدت حضور اینجانب به‌عنوان معاون عمرانی شهرداری رشت از سال ۹۰ تا ۹۳، شش بار شاهد تعویض شهردار و سرپرست شهرداری بوده‌ام. پیش‌تر از آن شهرداری رشت همواره از عدم ثبات و تغییرات مکرر رنج می‌برد که در طول این زمان اکثریت استانداران از نخبگان گیلانی و بومی بوده‌اند و بنابراین اینکه غیربومی بودن استاندار را دلیل مشکل بلاتکلیفی مدیریت شهری رشت بدانیم نوعی آدرس غلط دادن است.

وی افزود: آقای کوچکی‌نژاد بهتر از هر کس می‌داند این موضوع ریشه در اختلاف نظرهای سیاسی و گروهی درون استان و در مواردی عدم انتخاب گزینه‌های واجد شرایط توسط اعضای شورا داشته و منتسب کردن عدم صدور حکم شهردار به استانداری که بارها تاکید کرده در صورت پیگیری مدیریت شهری آماده حمایت و کمک همه‌جانبه به شهرداری و شورای شهر است و بارها در حضور اینجانب با وزارت کشور مذاکره، مکاتبه و پیگیری برای تثبیت  وضعیت مدیریت شهری رشت داشته منصفانه نیست.

عده‌ای به خاطر وابسته کردن مدیریت‌شهری به خود مانع صدور حکم منتخبان شورا می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ادامه داد: عموم مردم می‌دانند و گلایه‌مند هستند که زمان معادل سه دوره نمایندگی مجلس، شهر رشت بیش از ۱۰ شهردار و سرپرست به خود دیده اما آیا مقصر این ده سال هم سالاری بوده؟ قطعا با اندکی بررسی در عملکرد ادوار شورای‌شهر رشت خواهیم دید که انتخاب‌های بعضا نادرست و دخالت‌های مختلف مانع ثبات مدیریت شهری رشت شده است.

اکبری مقدم تصریح کرد: برخی افراد پس از هر مرحله انتخاب توسط شورای‌شهر رشت و قبل از ارسال نامه معرفی منتخب توسط شورا، بلافاصله با تخریب و با هدف وابسته کردن مدیریت‌شهری به خود، به منظور استفاده از امکانات عمومی در رویدادهای سیاسی آتی، مانع صدور حکم برای گزینه‌های منتخب شورا می‌شوند.

وی افزود: بهتر است دوستان به جای فرار رو به جلو، فرافکنی و انتقادات رسانه‌ای که شائبه تبلیغات انتخاباتی دارد نسبت به مسائلی که خود نیز در طول یک‌دهه مسوولیت موثر در استان و شهر رشت در حل آن توفیقی نداشته‌اند، پاسخگوی عملکرد چندین ساله و کارنامه خود باشند زیرا شعار، تبلیغ و تخریب در ماه‌های منتهی به انتخابات ممکن است برخلاف محاسبات، موثر و فریبنده نباشد.

معاون استاندار گیلان در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان خادمان مردم در قوه مجریه، انتظار داریم نمایندگان محترم به جای جبهه‌گیری‌های رسانه‌ای یا اظهارنظر درباره انتصابات و مسائل داخلی دستگاه‌های اجرایی، با تکمیل اطلاعات درست و دقیق و با استفاده از وظایف و اختیارات خود به حل مشکلات مردم کمک کنند که خوشبختانه این رویکرد در قاطبه نمایندگان محترم و پرتلاش استان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که امیدواریم منجر به رفع مشکلات مردم و توسعه استان گیلان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار