کد خبر : 28896
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰

اندر حکایات ژنرال خسته اصلاح طلبان و بازی هایش در زمین شورای شهر رشت!

اندر حکایات ژنرال خسته اصلاح طلبان و بازی هایش در زمین شورای شهر رشت!

زمین بازی شورای شهر رشت برای ژنرال خسته اصلاح طلبان اما بسیار متفاوت با مجلس بود.

به گزارش گیلانستان، احمد رمضانپور نرگسی چهره ای شناخته شده برای مردم رشت است. مردی که روزگاری بر کرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی تکیه زده و حالا هم در شورای شهر رشت، به اذعان برخی رسانه ها، رهبری جریان اقلیت را بر عهده دارد.

زمین بازی شورای شهر رشت برای ژنرال خسته اصلاح طلبان اما بسیار متفاوت با مجلس بود. رمضانپور و طیف همسو با او تا به اینجای کار در بزنگاه های حساس سیاسی همچون دو دوره انتخاب رییس شورای شهر رشت، به طرف مقابل باخته اند و تاثیرگزاری شان در مراودات درون شورایی به پایین ترین سطح خود رسیده است. این ادعا را می توان به راحتی با بررسی اظهارات، تصمیمات و کنش های رمضانپور در شورای شهر رشت به اثبات رساند.

رمضانپور و شهردارش!

گویا هنوز هم داغ رفتن نصرتی یا به زعم او فرار کردن شهردار پیشین رشت، برایش تازگی دارد، این را می توان از لا به لای مصاحبه هایش با رسانه ها دریافت. همین هم البته نشان می دهد که استعفای شهردار رشت را می بایست به عنوان یکی از شکست های رمضانپور در شورا محسوب کرد. حمایت های گاه و بیگاه رمضانپور از نصرتی و به خصوص مرثیه سرایی اش پس از رفتن نصرتی، می تواند به خوبی نشان دهد که حاج احمد چقدر از نبود نصرتی ناراحت است! با این حال به نظر می رسد رمضانپور نقش چندانی در روی کار آمدن نصرتی نداشته است چرا حودش در دو بازه زمانی مختلف دو نفر دیگر را به عنوان گزینه مدنظر خود برای تصدی بر شهرداری رشت معرفی کرده بود! یک بار زالفی و بار دیگر اسلامی!

با این حال پس از روی کار آمدن نصرتی، رمضانپور رابطه بسیار خوبی با او پیدا کرد چنانکه به یکی از مدافعان پروپاقرص شهردار پیشین رشت تبدیل شد. این رابطه خوب اما برای نصرتی چندان هم کم هزینه نبود. شایعات در خصوص نقش پررنگ رمضانپور در انتصاب یکی از معاونین پرحاشیه شهرداری رشت و همسرش، به یکی از مهمترین چالش های نصرتی تبدیل شد.

حالا اما رمضانپور مدعی است که نصرتی را فراری داده اند. حتی اگر این ادعا درست هم باشد، در ساده ترین حالت نشاندهنده این است که رمضانپور نتوانسته از فشار بر روی شهردار مورد علاقه اش بکاهد و سرانجام کار به جایی می رسد که نصرتی رفتن را به ماندن ترجیح می دهد. این رفتن را با توجه به ارتباط بسیار خوب رمضانپور و نصرتی، می بایست یکی از شکست های رمضانپور در عرصه شورا قلمداد کرد.

رمضانپور و بهراد ذاکری!

حضور بهراد ذاکری برای رمضانپور به عنوان رهبر اقلیت شورا، فرصت طلایی قلمداد می شد. ذاکری جوان می توانست با حضور در شورا و پیوستن به اقلیت رمضانپور – زاهد – حاجی پور خط شکنی پرقدرت و یار تعویضی طلایی لقب بگیرد با این حال رمضانپور حتی در آخرین لحظات چنان به حمایت از شکریه پرداخت که توگویی یک اصولگرای دوآتشه قرار است پس از استعفای شکریه، وارد شورا شود.

حالا اگر ذاکری جوان با همه آن ناملایمت هایی که دیده است، نخواهد در بزنگاه های حساس سیاسی همچون انتخاب رییس شورا با اقلیت اصلاح طلبان هماهنگ عمل کند، چه کسی دقیقا مقصر است؟ ذاکری یا رمضانپور؟!

رمضانپور و حاجی پور!

یادش بخیر! روزهایی که حاجی پور به واقع یک پدرخوانده محسوب می شد. بدون کمترین حضور در منازعات درون شورایی، همواره ردی از او در بین برندگان دیده می شد. حاجی پور همیشه برنده بود! در شورای چهارم البته!

در شورای پنجم حاجی پور به تمام معنا چوب مرام و معرفتش را خورد و به خود اجازه نداد در محفلی که رمضانپور با وزن اصلاح طلبی بالای خود حضور دارد، بر خلاف نظر رمضانپور رفتار کند و حرفی بزند. دقیقا همان دردی که فرهام زاهد هم به واسطه دوستی دیرینه خود و برادرش با رمضانپور به آن گرفتار آمد. نتیجه این تبعیت بی چون و چرا، افول حاجی پور بود! مردی که روزگاری بدون بر دوش کشیدن لقب “رییس شورا” نقشی بی بدیل در شورا ایفا می کرد، به ناگهان طعم تلخ شکست را در برابر علوی جوان تجربه کرد! چه شد که حاجی پوری که روزگاری هیچ تمایلی به کاندیداتوری برای ریاست شورا نداشت، به ناگاه با طنابی پوسیده به قعر چاه سقوط کرد؟ حاجی پور بدون شک خودش را در شورای پنجم دست کم گرفته بود!

رمضانپور و تناقضاتش!

اگرچه عمر زیادی از شورای پنجم نمی گذرد اما در همین مدت کوتاه، رمضانپور بارها در اظهارات خود تناقضات فراوانی داشته است. تناقضاتی که بی تردید از چشم دنبال کنندگان اخبار شورا و شهرداری دور نخواهد ماند.

رمضانپور قبل از انتخاب نصرتی به عنوان شهردار: من به شهردار بومی و به مدیریت بدون پول اعتقاد دارم (اینجا را بخوانید)
رمضانپور بعد از انتخاب نصرتی به عنوان شهردار رشت: تردید ندارم هر منتقد دلسوز و مدافع مدیران بومی اگرجای تک تک اعضای شورا بود ، به دکتر نصرتی رای می داد.(اینجا را بخوانید)


رمضانپور قبل از انتصاب سالاری به عنوان استاندار:  انتخاب استاندار غیربومی برای گیلان تنبیه ای است که رئیس‌جمهور برای مردم استان در نظر گرفته‌اند (اینجا را بخوانید)

رمضانپور بعد از انتصاب سالاری به عنوان استاندار گیلان: خوشحالم که سالاری جوان وارد گیلان شده است. می دانم دکتر سالاری توانمند است (اینجا را بخوانید)


رمضانپور در گفتگو با خزرآنلاین: در مقابل حضور نیروهای غیربومی در شهرداری رشت مقاومت می کنیم (صوت اظهارات را از اینجا دانلود کنید)

رمضانپور پس از انتشار خبر در خزرآنلاین: جمله “ما مقاومت می کنیم” از من نبوده است!(اینجا را بخوانید)


رمضانپور در انتقاد به عملکرد رییس شورای شهر رشت: ۳ماه از عملکرد شورای پنجم می گذرد، اما دریغ از یک دیدار با نماینده محترم ولی فقیه (اینجا را بخوانید)

تصویر زیر دیدار اعضای شورا را با نماینده وقت ولی فقیه در استان نشان می دهد. قابل تامل آن که این دیدار پیش از اظهارات رمضانپور صورت گرفته و وی دقیقاً در کنار نماینده ولی فقیه نشسته است!


رمضانپور در هشتمین جلسه شورای شهر رشت و در واکنش به انتقادات آیت الله قربانی در خصوص انتخاب شهردار غیربومی: آیت الله قربانی باید به این وحدت رویه تبریک می گفت نه اینکه در نماز جمعه مسئله را مطرح می کرد و تشویش افکار مردم ایجاد می شد. انتخاب شهردار توانمند حتی غیر بومی عین غیرت دینی و تکلیف شرعی ما بود و مردم از این انتخاب راضی هستند و از ما تشکر می کنند و رای خود را پس نمی گیرند. آیت الله قربانی غیرت دینی و شهروندی خود را نشان دهد و از ورود استاندار غیر بومی در گیلان جلوگیری کند.

رمضانپور پس از این انتقادات و برانگیخته شدن برخی واکنش ها: من اعتقاد و باور قلبی به آیت الله قربانی دارم. ایشان از مبارزین قبل از انقلاب بودند و عالم محقق و بزرگی هستند.


 احمدرمضانپور نرگسی در جلسه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه نصرتی شهردار مد نظر من نبوده است، گفت: شهردار مد نظر من دکتر اسلامی بود.

این اظهارات رمضانپور در حالی مطرح شد که وی مدتی پس از انتصاب نصرتی به عنوان شهردار رشت در گفتگویی، از زالفی به عنوان گزینه مورد نظر خود نام برده و گفته بود: تلاش بنده و دوستانم این بود تا از وجود مهندس زالفی مدیر خوشنام و با سابقه بومی استان استفاده کنیم ولی متاسفانه بعضی از دوستان شورا با ما همکاری نکردند./ خزر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار