کد خبر : 51381
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

گیلانستان گزارش می دهد؛

انسجام مخالفان عملکرد شهردار رشت و از هم پاشیدگی موافقان/ حمایت تنها دو عضو شورا و آزمونی بزرگ برای دو عضو دیگر+ جزئیات

انسجام مخالفان عملکرد شهردار رشت و از هم پاشیدگی موافقان/ حمایت تنها دو عضو شورا و آزمونی بزرگ برای دو عضو دیگر+ جزئیات

با این اوصاف از بین آن ۶ نفر، تنها آقایان حاجی پور و عبداللهی موافق سینه چاک و سرسخت عملکرد شهردار باقی مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، بعد از روی کار آمدن ناصر حاج محمدی شهردار فعلی رشت، از ۵ عضو شورای اسلامی شهر رشت یعنی آقایان رضا رسولی، سید امیرحسین علوی، بهراد ذاکری، محمدحسن عاقل منش و خانم فاطمه شیرزاد به عنوان مخالفان عملکرد شهردار منتخب یاد می‌شد.

این پنج عضو شورا به دلیل مخالف بودنشان در یک سال گذشته همواره در حاشیه بوده و نقش بسزایی در تصمیم گیری‌های مدیریت شهری نداشتند.

از آن طرف نیز ۶ عضو شورای شهر رشت یعنی آقایان احمد رمضانپور نرگسی، اسماعیل حاجی پور، فرهام زاهد، حجت جذب، حامد عبداللهی و محمد حسن علیپور جزء موافقان سرسخت عملکرد ناصر حاج محمدی بوده‌اند و بسیاری از انتصابات و مهره‌چینی‌های شهرداری نیز با مشورت و هماهنگی این افراد شکل می‌گرفت.

اما از هفته‌های اخیر اوضاع شورا و شهرداری به واسطه اختلافات پیش آمده، طور دیگری رقم خورده و ترکیب جبهه موافقان شهردار با چالش اساسی روبرو شده است.

با آغاز طرح سوال از شهردار توسط حجت جذب و کناره‌گیری وی از جمع حامیان حاج محمدی، اتحاد ناگسستنی موافقان شهردار بالاخره گسست و از هم پاشیده شد.

بر اساس شنیده‌ها علاوه بر حجت جذب، فرهام زاهد نیز به دلیل عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع شهردار، پای خود را پس کشیده و دیگر از وی به عنوان موافق یاد نمی‌شود.

در این بین از آقایان رمضانپور و علی‌پور به عنوان افراد سفید و ممتنع یاد می‌شود که هنوز تصمیمی برای دفاع یا عدم حمایت نگرفته‌اند.

با این اوصاف از بین آن ۶ نفر، تنها آقایان حاجی پور و عبداللهی موافق سینه چاک و سرسخت عملکرد شهردار باقی مانده‌اند.

از آنجایی که برای استیضاح و برکناری شهردار رشت به رای ۸ عضو شورا نیاز بوده و تاکنون ۷ نفر به انسجام اولیه رسیده‌اند، پس می‌توان چنین نتیجه گرفت که سرنوشت آینده مدیریت شهری در گرو تصمیم دو عضو شورا یعنی رمضانپور و علیپور می‌باشد که اگر حتی یک نفر از آنان نیز حمایتش از شهردار را کنار بگذارد، شاهد استیضاح حاج محمدی خواهیم بود.

لذا این آزمونی بزرگ برای دو عضو مذکور شورای شهر رشت شده است و مردم نظاره گر حقیقی هستند که آیا در این تصمیم گیری بر اساس منافع شهروندان عمل خواهند کرد یا طبق منفعت شخصی خود به پیش می‌روند؟!

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار