کد خبر : 68688
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

انعقاد تفاهم‌نامه‌ مجلس با مدیران بانک‌ها / فرآیند پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان آسان‌تر شد

انعقاد تفاهم‌نامه‌ مجلس با مدیران بانک‌ها / فرآیند پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان آسان‌تر شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس انعقاد تفاهم‌نامه‌ مجلس با مدیران بانک‌ها خبر داد و گفت:‌ فرآیند پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان آسان‌تر شد.

به گزارش گیلانستان، حسن محمدیاری درباره اقدامات مجلس در راستای تسهیل در ارائه وام ازدواج به جوانان اظهار داشت: در جهت تسهیل در فرآیند پرداخت تسهیلات رایزنی‌‌هایی در کمیسیون اجتماعی با حضور مدیران بانک‌ها انجام شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با مدیران بانک‌ها به صورت شفاهی منعقد شد تا از این پس زوج‌های جوان برای گرفتن تسهیلات با مشکل مواجه نباشند.

وی با اشاره به لزوم مهارت ‌آموزی در جهت ایجاد اشتغال عنوان کرد: مهارت آموزی یکی از تأکیدات کمیسیون اجتماعی و مجلس است و همواره به‌دنبال این هستیم که مباحث مهارت آموزی را در حوزه‌های مختلف رصد کرده و به مسئولان این حوزه گوشزد کنیم.

محمدیاری با بیان اینکه هر چقدر بستر بیشتری برای تعلیم و تربیت و ایجاد مهارت‌های تخصصی فراهم شود زمینه اشتغال بیشتر نیز مهیا می‌شود گفت: بخش عمده‌ای از جوانان بیکار اکنون در برخی از حوزه‌ها که مستعد اشتغال‌زایی است مهارتی ندارند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه برخی از مشاغل اکنون بلاتصدی باقی‌مانده است افزود: اهتمام ما انجام رایزنی با مسئولان این حوزه است تا بتوانیم مهارت آموزی را نهادینه کرده و اشتغال را سازماندهی کنیم تا  برای افرادی که تخصص و مهارت دارند زمینه اشتغال فراهم شود.

وی درباره طرح «ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستا و مقابله با زمین‌خواری» که یک فوریت آن هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید گفت: با اجرای این طرح بسیاری از مشکلاتی که اکنون در حوزه ساخت و ساز در روستاها وجود دارد حل می‌شود.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال با اشاره به مزیت‌های طرح مذکور در جهت مقابله با زمین‌خواری در روستاها خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و نظارت کامل می‌توان جلوی دست‌اندازی سودجویان و افرادی که به‌دنبال ویلاسازی در روستاها هستند گرفت.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار