کد خبر : 21158
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداری رشت با انجمن ایرانی همکاری با یونسکو

انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداری رشت با انجمن ایرانی همکاری با یونسکو

شهردار رشت برقراری ارتباط خواهر خواندگی را از نتایج تبادل فرهنگی شهرها عنوان کرد و گفت: امروزه کسی شیوه های سنتی را دنبال نمی کند بلکه همه در پی شیوه های نو و مدرن در دستیابی به اقتصاد پایدار و توسعه یافتگی هستند.

به گزارش گیلانستان به نقل از اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در مراسمی با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، دکتر محمدرضا مجیدی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره انجمن ایرانی همکاری با یونسکو، دکتر سجاد محمد یارزاده دبیر مجمع شهرهای اسلامی و… تفاهم نامه همکاری شهرداری رشت با انجمن ایرانی همکاری با یونسکو منعقد گردید.

دکتر مسعود نصرتی حضور در جمع مسئولین مجمع شهرداران آسیایی را فرصت بسیار مناسبی برای شهرهای مسیر جاده ابریشم و شهرهای اسلامی خواند و اذعان داشت: از آنجایی که اولویت بخشی به گردشگری ارتقاء فرهنگی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت شایسته است تا هردو مجمع شهرهای اسلامی و آسیایی به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشند.

شهردار رشت برقراری ارتباط خواهر خواندگی را از نتایج تبادل فرهنگی شهرها عنوان کرد و گفت: امروزه کسی شیوه های سنتی را دنبال نمی کند بلکه همه در پی شیوه های نو و مدرن در دستیابی به اقتصاد پایدار و توسعه یافتگی هستند.

وی افزود: باتوجه به اینکه ورود گردشگر در بسیاری از کشورها فرصت محسوب می شود اما متاسفانه این ظرفیت در کشور ما تبدیل به یک تهدید شده و به این دلیل است که ما هنوز توانایی تعریف گردشگر و چگونگی تولید ثروت از صنعت گردشگری را بلد نیستیم.

دکتر نصرتی با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت های مجمع مجالس آسیایی و مجمع شهرهای اسلامی خاطرنشان کرد: شرایط باید به گونه ای فراهم شود، تا نتیجه این تبادل و انعقاد تفاهم نامه و عواید حاصله از آن در تمامی شهرهای ایران ظهور و بروز داشته باشد

 

شهر رشت انتخاب اول گردشگر در سال ۲۰۲۰ خواهد شد

محمد حسن عاقل منش نیز در سخنانی انعقاد تفاهم نامه را آغاز فصل مشترک همکاری مجموعه مدیریت شهری رشت با مجمع شهرهای آسیایی خواند و اذعان داشت: استان گیلان به دلیل کم بودن بعد مسافتی شهرها تمامی ظرفیت های گردشگری را در خود جای داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نزدیکی شهر رشت با منطقه آزاد انزلی، شهرهای توریستی ماسوله و فومن و مناظر بکر دیلمان و… را از مواهب الهی استان گیلان عنوان و تصریح کرد: با استفاده ازتوانمندی موجود در شهر رشت، کمک همه ذینفعان ،انجمن های تخصصی و راهنمایان گردشگری و نیز با اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه می توانیم زمینه پذیرایی عالی از همه میهمانان در شهر رشت را فراهم نماییم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های فاطمه قدیمی حرفه در ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو اظهار داشت: طی دو سال اخیر بسیاری از رستوران های سنتی با توسعه واحدهای غذایی خود در حال فعالیت و ارائه خوراک های محلی با کیفیت هستند.

عاقل منش شهر رشت را به عنوان انتخاب اول گردشگران در سال ۲۰۲۰ خواند و گفت: تنها راه نجات مردم گیلان و به خصوص شهر رشت توسعه بخش گردشگری و توجه به این امر مهم است


نتایج خوب همکاری با انجمن های مردم نهاد بین المللی برای توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرها

مدیر عامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو هدف ازانعقاد تفاهم نامه همکاری را توسعه همکاری،تعامل و بهره برداری موثر از ظرفیت های طرفین در حوزه های علمی ، پژوهشی و فرهنگی خواند و اذعان داشت:همکاری با یونسکو و سایر انجمن های مردم نهاد بین المللی نتایج بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرها خواهد داشت.

دکتر محمدرضا مجیدی از حضور هیئتی ازکشور ترکیه در ایران خبر داد و افزود: در حاشیه این دیدارها فرصتی پیش خواهد آمد تا ضمن تبادل داشته ها به انتقال فرهنگ و توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز پرداخته شود.

آموزش محوری ترین مباحث تفاهم نامه همکاری

دبیر کل مجمع شهرهای اسلامی با اشاره به توانمندی و ظرفیت های شایسته ایران در عرصه های جهانی اذعان داشت: با توجه به زیباییهای خاص شهرهای اسلامی شایسته است تا برای معرفی این شهرها در مرزهای جهانی اقدامات مناسب و شایسته ای صورت گیرد.

دکتر سجاد محمد یارزاده بحث آموزش را محوری ترین مباحث تفاهم نامه خواند و گفت: از انجایی که ارزش اطلاعات بسیار بالاست، در کشورهای توسعه یافته بسیار بالاست لذابا توجه به اطلاعات و موارد اجرایی این تفاهم نامه می توان در حوزه تفاهم هرهنگی بسیار موفق عمل کرد

 مطالعه شهر رشت و اعطای مصوبات به این شهر در کاربست حوزه گردشگری

فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل و مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت اذعان داشت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد در حوزه توسعه گردشگری پایدار شایسته است تا پتانسیل ها و اقدامات انجام شده شهر رشت در حوزه گردشگری به عنوان یک مطالعه مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به ظرفیت ها و توانایی های این شهر مصوباتی در زمینه توسعه گردشگری به این شهر اختصاص یابد.

این تفاهم نامه در پنج نسخه و ۶ ماده با هدف ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات علمی، تحقیقاتی و برگزاری کارگاهی مشترک آموزشی، تدوین طرحهای مشارکتی به منظور رسیدن به شهر خلاق پایدار، برگزاری جلسات مشترک جهت تدوین سیاستهای کلی و… برای مدت سه سال به امضا طرفین رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار