کد خبر : 9641
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1395- 08: 17

انقلابی بودن با قیام، مبارزه و روشنگری همراه است/ در انتخابات آبروی افراد برده نشود

انقلابی بودن با قیام، مبارزه و روشنگری همراه است/ در انتخابات آبروی افراد برده نشود

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در انتخابات حرمت افراد حفظ شود گفت: افراط و تفریط دلیل بر انقلابی بودن افراد نیست بلکه به قیام، مبارزه و روشنگری به‌جاست.

به گزارش گیلانستان، ایت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در بیست‌وچهارمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد کشور با اشاره به اهمیت وجودی مساجد اظهار کرد: مساجد مقدس‌ترین و بهترین مکان برای ساختن فرزندان دین‌مدار است.

وی با بیان اینکه هر چه داریم از مساجد است، افزود: از زمان پیامبر(ص) تاکنون عالمان ما مردم را با فرهنگ و اخلاقیات دینی آشنا و ستارگان آسمان علم و ادب و تقوا از این مساجد ظهور کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان مهم‌ترین مسئله امروز دنیا را آب دانست و بیان کرد: باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرد و اگر هر قدر ثروت داشته و توانایی پرداخت آب‌بها را داشته باشیم باز هم نباید اسراف کرد.

وی به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که انسان پس از مرگ نیز از آن استفاده می‌شود غرس نهال بوده و درختکاری سنت بسیار خوبی بوده و برای کسی که درخت نشانده طلب مغفرت می‌کنند.

قربانی با اشاره به اینکه گیلان به دلیل وجود درختان و جنگل‌ها، آب، رودخانه و دریا و فضای بهشتی آن به بهشت ایران معروف شده است، خاطرنشان کرد: باید قدردان این نعمت الهی باشیم و در مراقبت آن بکوشیم.

وی برپایی انجمن‌های قرائت قرآن در شهر و روستا برای فراگیری مسایل دین و قرآن را سنت خوبی دانست و یادآور شد: برپایی این انجمن‌ها برای رفع شبهات دینی بسیار خوب است.

امام جمعه رشت به نزدیک شدن ایام انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: انتخابات نزدیک است و تصور نشود که تند و تیز حرکت کردن دلیل بر انقلابی بودن است، باید از افراط و تفریط پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که بی‌تحرک هستند بدانند انقلابی بودن با حرف زدن به‌جا و قیام و مبارزه و روشنگری به‌موقع بوده و با سکوت نمی‌شود انقلابی بود و در انتخابات آبروی افراد را برده نشود و به اختلافات دامن نزنیم تا انتخاباتی سالم برگزار کنیم./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار