کد خبر : 83134
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401- 08: 11

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:

انقلاب اسلامی مهجوریت قرآن و اهل بیت(ع) را زدود

انقلاب اسلامی مهجوریت قرآن و اهل بیت(ع) را زدود

.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی امروز در آیین افتتاحیه بیست‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فراجا که در سالن شهدای انتظامی رشت برگزار شد، با بیان اینکه قرآن ودیعه الهی و میراث پیامبر(ص) است، اظهار کرد: قاریان، حافظان و حاملان قرآن آشنا با مفاهیم و رموز این کتاب آسمانی بوده و با قرآن مأنوس هستند.

 

وی سوره توحید را فاتحه‌الکتاب عنوان کرد که مجموع کتاب الهی در یک طرف و این سوره در طرف دیگر قرار دارد و به حدی که قرائت سه بار سوره توحید با تلاوت یک‌بار قرآن برابری می‌کند.

 

ادیانی با بیان این مطلب برای اینکه بتوانم هدف و محتوا و مقاصد قرآن را بیان کنم باید به حدیث ثقلین رجوع کنیم، گفت: در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام(ره) تفسیری نو، بدیع و جدید از حدیث ثقلین آمده است و آنچه از مهجوریت بر ثقل اکبر رفته، بر ثقل دیگر او اهل بیت(ع) نیز رفته و مهجوریت یکی، مهجوریت دیگری است.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا هدف قرآن و پیامبر را نظام‌سازی، دولت‌سازی و تشکیل نظام اسلامی علوی فاطمی عنوان کرد و افزود: پیامبر می‌خواست جامعه‌ای با دو شرط اساسی برای انتخاب مدیران در نظام مردم سالاری دینی تربیت کند که یکی تزکیه، ادب و دانایی و دیگری تخصص و تعهد بود؛ پیامبر در پرتو نور قرآن جامعه را تربیت می‌کرد و تعلیم کتاب حکمت می‌داد. یعنی آحاد جامعه را به مرحله‌ای می‌رساند تا قول و حکمت وی عین ثواب و حق باشد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آحاد تربیت شده بار جامعه اسلامی را بر دوش بگیرند.

 

رئیس سازمان عقیدتی فراجا ادامه داد: اولین اقدام پیامبر در مدینه ایجاد حکومت و نظام سیاسی بود، همان تربیت‌شدگان در سایه تعالیم قرآن همین جمعیت مهاجر و انصار بودند که حکومت اسلامی را در مدینه در پرتوی قرآن با هدایت اسلام و علمای ربانی ایجاد کردند.

 

ادیانی بیان کرد: ۱۴۰۰ سال از مهجوریت قرآن که مهجوریت ثقل دیگر را رقم می‌زند، گذشته است؛ امام(ره) با انقلاب اسلامی خط بطلانی بر پدیده شوم جدایی دین از سیاست کشیدند و با انقلاب اسلامی مهجوریت قرآن و اهل بیت زدوده شد.

 

وی با بیان این مطلب قرآنی که درصدد تامین جامعه نباشد خط مرکبی بیش نیست، گفت: به فرموده مولا علی(ع) «آن روزی علی(ع) غریب و مظلوم شد که قرآن مظلوم شد»، به برکت تعالیم قرآن و بازگشت مردم به دامن قرآن، با اندک رجوع مردم ایران به قرآن بزرگترین انقلاب معاصر نظام جمهوری اسلامی ایران که تجربه جدید در برابر دیدگان عالم بود، محقق شد.

 

رئیس سازمان عقیدتی فراجا با بیان اینکه امروز نزاع با جهان سلطه و طاغوت بر سر این حقیقت است که ما می‌خواهیم قرآن، معارف دین، آموزه‌های اسلامی را که ائمه و ناطقان قرآن، مفسران آن هستند ترویج پیدا کند، افزود: این قرآن است که می‌گوید هرگز با ستمگر سازش نکنید، اگر به آنها دست سازش بدهید، قرآن می‌گوید حکومتی که برخواسته از تعالیم دین نباشد، مشروع نیست. این قرآن به جهان سوسیال غرب دست رد می‌زند و جهان غرب را به چالش می‌کشد.

 

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب از جهت گفتمانی هم به پیروزی رسیدیم، نظام سازی اتفاق افتاد و با انقلاب نقش مردم به صورت قانونی با حضور در انتخابات پر رنگ شد. دعوای جهان غرب این است که چرا می‌خواهید به استکبار پیروز شوید! لذا اگر طاغوتیان دست از سر ما بردارند ما دست از سر آنها برنمی‌داریم و تا نقطه فروپاشی غرب مقابله می‌کنیم.

 

ادیانی گفت: چون دشمن هیچ عقب‌نشینی در اصول و ارزش‌های انقلاب، ایستادگی و سازش نه در سخن و نه در عمل نمی‌بیند، فتنه‌ها را نزدیک کرده است، آخرین فتنه آنها در سال ۹۸ و بنزینی بود و اکنون این فتنه را طراحی کرده، متاسفانه دشمنان یک مسئله عادی را با تبلیغات پر تکرار ملی و جهانی کردند، حتی مقام معظم رهبری در دانشکده افسری فرمودند که این کار رژیم صهیونیستی است. اگر حادثه مرگ مهسا امینی نبود با چالش دیگری شروع می‌کردند که این حادثه بهانه‌ای درست کرد و به موجب آن چالش‌های جنسیتی، قومی و قبیله‌ای، مذهبی، دهه هشتادی‌ها، گرانی و معیشتی را با پشتوانه اینترنشنال به راه انداختند و جمعی را به خیابان‌ها کشاندند تا شاید درخت تنومند انقلاب اسلامی را بخشکانند اما آن بیانات نورانی و حکیمانه مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری دلگرمی بخشید و ملت را هوشیار کرد. این ملت با حضور خود در صحنه دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب، جواب محکمی به توطئه‌گران دادند و ۷۰ درصد جمعیت هیجانی و فریب‌خورده که در خیابان‌ها بودند، خیابان‌ها را ترک کردند لذا از دلاورمردی‌های دلاورمردان با بصیرت نیروی انتظامی که با از خودگذشتگی در میدان حاضر شدند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

رئیس سازمان عقیدتی فراجا افزود: قرآن و انس با قرآن سراسیمه شدن برای دفاع از انقلاب و حضور در صحنه مبارزه حق با باطل است، ما قرآن را منقطع از جامعه نمی‌خواهیم این مسابقات مقدمه‌ای برای انس بیشتر و ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه است. این جمع ۳۰ هزار نفری قاریان و حافظان قرآن باید مجموعه انتظامی را منور کند تا در برابر توطئه دشمنان و بدخواهان آزرده نشوند.

 

وی با بیان اینکه راهبرد ما در برابر مردم که عمود نظام هستند مظلوم مقتدر است، تصریح کرد: پلیس کتک می‌خورد اما کتک نمی‌زند، سنگ می‌خورد اما سنگ نمی‌زند، تهمت می‌شود اما تهمت نمی‌زند، از ملامت ملامتگران خوف راه نمی دهد، نیروی انتظامی مظلوم مقتدر اگر در برابر سلطه و دشمن خارجی قرار گیرد، راهبردش دفاعی خواهد بود. این‌ها تعالیم قرآن است لذا باید قدرشناس مجاهد راه خدا باشیم.

 

ادیانی گفت: از فرهیختگان و متولیان فرهنگی توقع داریم که جامعه را به نور قرآن روشن کنند و معرفت قرآنی را تعمیق بخشند، انس با قرآن را در جامعه به فرهنگ تبدیل کنند، بطوریکه هر فرد روزانه حداقل ۵۰ آیه از این کتاب الهی تلاوت کند.

 

وی با بیان اینکه جامعه ۳۰ هزار نفری قاریان و حافظان فراجا باید در هر کوی و برزن محافظ و مروج قرآن باشند، گفت: از برکت محافل قرآنی انقلاب به وجود آمد، از رهگذر محافل قرآنی و مجالس روضه سیدالشهدا املت ولایتمدار ایران انقلاب را رقم زد، اگر این رسم حفظ شود مشکلی پیش نمی‌آید و پایه‌های نظام اسلامی به سبب دستاورد بزرگ وحدت قرآنی، حفظ می‌شود.

 

رئیس سازمان عقیدتی فراجا با بیان اینکه باید جامعه را به تعالیم و نور قرآن هدایت کنید، تصریح کرد: در برابر تهاجمات ترکیبی دشمن مقاومت کنید، به برکت مجاهدت مجموعه عظیم انتظامی در سایه وحدت و برادری بتوانیم روز به روز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به نقطه مطلوب برسانیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار