کد خبر : 6250
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1395- 59: 20

انقلاب اسلامی هندسه جهانی قدرت را تغییر داد/ اسلام فیش های نجومی همان اسلام آمریکایی است+تصاویر

انقلاب اسلامی هندسه جهانی قدرت را تغییر داد/ اسلام فیش های نجومی همان اسلام آمریکایی است+تصاویر

انقلاب اسلامی در فضایی به وجود آمد که بین دو بلوک شرق و غرب رقابت پیچیده ای بود که دو ابرقدرت تا مرز جنگ پیش می رفتند اما هرگز درگیر نمی شدند. اما انقلابی در این منطقه به وجود آمد که هندسه جهانی قدرت را تغییر داد و تمامی ارزش های شرق و غرب را نفی کرد.

به گزارش گیلانستان به نقل از بهجت نیوز؛ روح الله پوراسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی شب گذشته در نشست تخصصی جلوه بصیرت در جمع طلاب حوزه علمیه آیت الله بهجت فومنی با اشاره به تحولات منطقه ای و تاثیرات انقلاب اسلامی  اظهار کرد: امروز سوالات زیادی مطرح می شود که چرا ما در عراق حضور مستشاری داریم؟ چرا این تنش ها در منطقه وجود دارد؟ چا در یمن اوضاع به این شکل درآمده است؟چرا در  سوریه و در این منطقه این تقابل شکل گرفته است؟ و سوالات دیگر که برای پاسخ گوئی ما نیاز به جریان شناسی داریم که باید روش تحلیل سیاسی اسلامی را فرا بگیریم و  تنها شخصیتی که در جهان اسلام در این زمینه مباحث زیادی را مطرح نموده است مقام معظم رهبری است. ریشه تنش های منطقه ای به ۳۸ سال قبل باز می گردد که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد و تاثیرات شگرفی در دنیا خصوصا در جهان اسلام بر جا گذاشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انقلاب های بزرگ دنیا در ۳۰۰ سال اخیر تصریح کرد: ما در سیصد سال گذشته سه انقلاب بزرگ داشتیم که به انقلاب های تاسیسی در دنیا معروف شده اند.این انقلاب ها انقلاب هائی بودند که ایدئولوژی و حرف مخصوص خود را داشته اند و نه تنها در کشور خود ظهور و بروز داشته اند بلکه مرزها را درنوردیده و بر کشورهای دیگر هم تاثیر گذاشته اند. در انقلاب فرانسه اساس جدائی دین از همه عرصه ها بود و سکولاریسم به بسیاری از کشورها نفوذ کرد و نکته دیگر در این انقلاب این بود که مبنای فکری اومانیستی بود و محور همه تحولات  انسان شد. انقلاب دیگر تاسیسی که باید اشاره شود انقلاب اکتبر روسیه بر اساس اندیشه های مارکس بود که بر مبنای ماتریالیسم یا ماده گرائی و نفی مذهب شکل گرفت که مذهب را افیون و علت بیچارگی ملت ها معرفی کردند. خیلی از انقلاب ها در دنیا بر اساس این انقلاب ها شکل گرفت و لذا ما قبل از انقلاب اسلامی دو نوع تفکر داشتیم که بعد از جنگ جهانی دوم و شکست آلمان اینها به دو بلوک قدرت تبدیل شدند و تمام کشورهای دنیا را بین خودشان تقسیم کردند که در این راستا در قبل از انقلاب، ایران تحت سیطره بلوک غرب بود و آمریکائی ها در ایران بسیاری از امور را تعیین می کردند .

پوراسماعیلی در رابطه با انقلاب اسلامی ایران و نقش اسلام در دنیا در قبل از انقلاب گفت: دنیا در دویست سال گذشته بر اساس همین دو نوع تفکر اداره شد و اسلام در دنیا نقشی نداشت لذا حضرت امام(ره) آن سخنرانی معروف خود را انجام دادند که ای علمای اسلام،،ای علمای بلاد به داد اسلام برسید. و حرکتی را آغاز کرد که در ۱۵ سال بعد نتیجه اش انقلاب اسلامی ایران بود و پرچم توحید را در دنیا در ایران برافراشته کرد لذا وظیفه حوزه های علمیه این است عظمت کار امام خمینی(ره) مورد بررسی قرار بدهند.

وی با اشاره به تحولات عظیمی که انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه در سرتاسر جهان ایجاد کرده اند افزود:امروز به برکت انقلاب اسلامی و رسالت حوزه های علمیه از جمله جامعه المصطفی در قم بسیاری از جوانان کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی به ایران و قم می روند و پس از طی آموزش ها و معرفی اسلام ناب به عنوان مروج فکری انقلاب امام روح الله (ره) به کشورهای خود می روند و در آنجا منشا تحولات عظیمی شده اند به عنوان نمونه یک جوان طلبه به نام زکزاکی در ۳۷ سال قبل به عشق امام(ره) به ایران آمد و روزی که آمد در نیجریه حتی یک شیعه وجود نداشت اما امروز طبق آمار رسمی حدود ده میلیون شیعه در نیجریه وجود دارد.

روح الله پوراسماعیلی در خصوص علت پیدایش انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی در فضایی به وجود آمد که بین دو بلوک شرق و غرب رقابت پیچیده ای بود که دو ابرقدرت تا مرز جنگ پیش می رفتند اما هرگز درگیر نمی شدند. اما انقلابی در این منطقه به وجود آمد که هندسه جهانی قدرت را تغییر داد و تمامی ارزش های شرق و غرب را نفی کرد چرا که در انقلاب فرانسه دین محدود به امور فردی شده بود و در انقلاب روسیه هم دین حذف شده بود اما انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت  تا دین در همه شئونات زندگی انسان جاری باشد چرا که انقلاب اسلامی انقلابی فطری بود و پرچم توحید و پرچم اسلام ناب در دنیا برافراشته شد.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان داشت:امام(ره) دو اسلام را معرفی کرد اسلام ناب و دیگری اسلام آمریکائی بود که شامل اسلام مرفهین بی درد، اسلام زالو صفتان، اسلام کاخ نشینان،اسلام فیش های نجومی،اسلام ثروت های بادآورده، اسلام ستمگران،اسلام تحجر که مصداقش عربستان و داعش هستند ، اسلام سکولار که یکی از سران فتنه طی چندین سال در جلسات فکری که برگزار می کرد جزوه ای را تهیه کرده بود به اسمم زیست مسلمانی و می خواست آن را در کشور مطرح کند که آن بر مبنای حکومت دینداران به جای حکومت دینی بود یعنی نحوه حکومت بر اساس دین نباشد اما افرادی دیندار حکومت را در دست بگیرند و این مصداقش  کشور ترکیه امروزی می شود. آیا این تجانسی با انقلابی که امام(ره) ایجاد کرد دارد؟ لذا ما اگر از طریق جریان شناسی به این مباحث ورود کنیم می توانیم به راحتی ریشه این جریانات سیاسی را تشخیص داده و تحلیل درستی از اوضاع سیاسی داشته باشیم. امام(ره) همه این اسلام ها را جمع کرد و اسلام آمریکائی نام گذاری کرد.

پوراسماعیلی در رابطه با ویژگی های اسلام ناب محمدی اظهار کرد:امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی به صورت اسلام پابرهنگان،اسلام مستضعفان،اسلام ستم دیدگان،اسلام جهاد،اسلام سیرت نیا،اسلام حامد کوچک زاده، اسلام حجت نظری و مجید مرآت معرفی می کند،اسلامی که ریشه آن به حادثه عاشورا بر می گردد که امام حسین(ع) در وقایع آن روز تن به ذلت بیعت با یزید نداد لذا اسلام ناب محمدی یا اسلام هیهات من الذله تن به ذلت نمی دهد و نمی گذارد استکبار در منطقه ما به اهدافش و به چپاول ثروت های کشورهای این منطقه بپردازد و این دلیل دشمنی این کشورها با اسلام ناب محمدی است.

وی با ذکر تاثیر این انقلاب های بزرگ بر دنیای پیرامون خود تاکید کرد: انقلاب های روسیه و فرانسه منشا تغییر و تحول در دولت ها و حکومت ها شدند اما انقلاب اسلامی ایران منشا تحول و تغییر در ملت ها شد. اما متاسفانه برخی امروز می خواهند ما آمریکائی شویم،آمریکائی که از شرم حتی نمی توان برخی از جملات مربوط به مناظرات انتخاباتی در این کشور را بر زبان جاری ساخت.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اشتباهات فاحش برخی از مسئولین اظهار کرد: امروز نشانه های فروپاشی امپراطوری آمریکا مشهود است اما برخی به غلط در داخل کشور آدرس غلط می دهند و در جمع معلمین می گویند مگر ما می توانیم در مقابل قدرت های بزرگ بایستیم، باید به این برادر عزیز بگوئیم ما در هشت سال دفاع مقدس در مقابل همه دنیا و دو ابرقدرتی که امروز یکی از آنها فروپاشیده ایستادیم، چرا فضای جامعه را با این تعابیر مسموم می کنید؟

پور اسماعیلی در ادامه در رابطه با اوضاع منطقه و کشور عراق تصریح کرد: امروز سردار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی در زادگاه صدام یعنی تکریت قدم می زند، او در شهری قدم می زند که ایالات متحده هشت سال از رژیم بعث عراق حمایت همه جانبه کرد تا انقلاب اسلامی ایران نابود گردد اما چه شد؟ چرا امروز هر نقشه ای که استکبار جهانی طراحی می کند با شکست مواجه می شود؟بعد از فتنه ۸۸ در ایران تصمیم گرفتند رژیم سوریه را سرنگون کنند اما نتوانستند،در عراق با ایجاد داعش سعی در ایجاد آشوب در دنیای اسلام داشتند اما حشدالشعبی عراق و حزب الله عراق شکل گرفت لذا ما باید با مبانی قدرت جمهوری اسلامی آشنا باشیم و بدانیم نفوذ انقلاب اسلامی ایران در منطقه در چه حدی است و از موضع ضعف با مستکبرین برخورد نکنیم.

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b0%db%b5%db%b4%db%b7

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b0%db%b6%db%b0%db%b3-copy

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b0%db%b6%db%b1%db%b5

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b2%db%b0%db%b2%db%b5  %db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b2%db%b0%db%b5%db%b6

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b2%db%b0%db%b3%db%b4

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b2%db%b1%db%b0%db%b2-2

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b2%db%b2%db%b5%db%b2

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b2%db%b3%db%b0%db%b5

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b2%db%b3%db%b1%db%b5

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b2%db%b3%db%b5%db%b1

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b2%db%b4%db%b1%db%b8

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b3%db%b7%db%b5%db%b7-copy  %db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b3%db%b8%db%b3%db%b8

%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b1%db%b0%db%b2%db%b4_%db%b1%db%b9%db%b3%db%b6%db%b2%db%b8-copy

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار