کد خبر : 62741
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 بهمن 1399- 04: 17

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان:

انهدام باند حفاران آثار باستانی در لوشان

انهدام باند حفاران آثار باستانی در لوشان

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری اعضای باند ۹ نفره حفاران غیرمجاز آثار باستانی حین حفاری در لوشان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ حسین حسن‌پور در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود، اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک باند غیربومی در استان گیلان نسبت به حفاری غیرمجاز برای کشف آثار باستانی اقدام می‌کنند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی استان با همکاری فرماندهی انتظامی رودبار با اقدامات همه جانبه و اطلاعاتی از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و رد افراد این باند را در یکی از مناطق کوهستانی شهر لوشان پیدا کردند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان از اعزام ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، ۹ نفر حین حفاری غیرمجاز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان نسبت به حفر دامنه کوه به طول ۲۵ و عرض دو متر اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: یک دستگاه موتور برق، یک دستگاه دوربین فیلمبرداری، یک دستگاه ترازوی دیجیتال، یک عدد چراغ قوه، یک قبضه سلاح شکاری، بیل و کلنگ و تعدادی لوازم نظامی از محل حفاری کشف شد.

سرهنگ حسن‌پور خاطرنشان کرد: ۹ نفر متهم این باند با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان با تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست، هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با سودجویان و غارتگران آثار باستانی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار