کد خبر : 7376
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1395- 23: 1

انگیزه حماسه بزرگ ۸دی چگونه ایجاد شد؟/ ماجرای تجمع امت حزب الله مقابل بیت نماینده ولی فقیه و سخنرانی آیت الله قربانی

انگیزه حماسه بزرگ ۸دی چگونه ایجاد شد؟/ ماجرای تجمع امت حزب الله مقابل بیت نماینده ولی فقیه و سخنرانی آیت الله قربانی

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان گفت: تجمع روز ۷دی برای مدیران فرهنگی و فعالان سیاسی، انگیزه و زمینه‌ای شد تا با یک برنامه‌ریزی در همان روز مقدمات حرکتی بزرگ‌تر و با اطلاع‌رسانی بیشتر یعنی تجمع در میدان شهدای ذهاب شکل گیرد.

حسن کربلایی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان با اشاره به فتنه سال ۸۸ اظهار داشت: در آن روزگار حاکمیت شیطان بر دل‌های بیمار فتنه‌گران و سران آنها به تدریج جریان خبیث منافقان و سلطنت‌طلب‌ها و معاندان نیز از داخل و خارج از کشور زمینه را برای اهانت و مقابله با نظام فراهم دیده و با شعارهای ساختارشکنانه و اقدام‌های خلاف شئونات اسلامی عملاً به مقابله با نظام ایران اسلامی پرداختند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: روز ششم دی ماه سال ۱۳۸۸ همزمان با روز عاشورای حسینی جمعی نالایق و بی‌بهره از شعور سیاسی در تهران با برپایی یک تجمع اعتراضی به شادی و هلهله پرداخته و ضمن وارد کردن خسارات مادی به برخی اماکن دولتی و حمله به خیمه عزاداری امام حسین(ع)، شعارهایی را علیه ارزش‌ها و اصول مسلم قانون اساسی سرداده و عملاً خود را مقابل این نظام خدایی قرار دادند. آنها تصور می‌کردند با این شیوه برخورد و مقابله با نظام، حامیان و طرفداران نظام یارای مقابله ندارند.

وی با بیان اینکه آنها به دنبال تسلیم سران نظام در برابر اراده‌های شیطانی خود بودند، گفت: خبر این اهانت، بدعت و اعمال وحشیانه به گوش ملت ایران زمین به ویژه مردم بیدار و غیور استان گیلان رسید و نوعی احساس تکلیف و وظیفه برای مقابله با این نوع حرکات در امت حزب‌الله و مردم ولایتمدار ایجاد شد.

این فعال سیاسی گیلان با اشاره به اینکه آنها سکوت مردم ایران که ریشه در تبعیت محض از رهبری بود را تعبیر به رضایت در برابر اعمال وحشیانه خود می‌پنداشتند، افزود: در حالی که این چنین نبود و تمام اراده‌ها در مقابله با این جماعت هتاک، گرد هم آمده و آغازی شد بر پایان دادن به این فتنه‌ها.

عضو جبهه متحد اصولگرایان گیلان با اشاره به حضور امت حزب الله رشت در صحنه ابراز نمود: ما بعد از فجایعی که فتنه گران در روز عاشورای حسینی پیش آوردند، ما به صورت پیامکی و خودجوش روز ۷ دی مقابل بیت نماینده محترم ولی فقیه درگیلان جمع شده و تقاضای حضور ایشان در جمعان را داشتیم تا دقایقی از بیاناتشان بهره مند شویم.

14

این فعال سیاسی گیلان با بیان اینکه بنده یک کفنی که روی آن نوشته شده بود لبیک یا خامنه ای، لبیک یا حسین است برتن کردم و بالای صندلی رفتم، تصریح کرد: با نام خدا صحبتهایم را آغاز و از حضور دوستان حاضر تشکر کردم، جمعیت زیادی آمده بودند و خیابان مسدود شد. به برخی از اقدامات فتنه گران در این روزها و خصوصا اقدامات این جماعت در روز گذشته (عاشورا) اشاره داشتم. نامه حضرت امام به منتظری را خواندم زیرا او تازه از دنیا رفته بود و فتنه گران به بهانه تشییع جنازه اش درقم به ارزشها و اصول انقلاب اهانت کرده بودند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان در ادامه اذعان داشت: عده ای از درون بیت چندین بار نزدمان آمدند و خواستار دور شدن از محل تجمع بودند و می گفتند چونکه مراسم دهه دوم محرم داریم، از اینجا بروید. اما هیچ بهانه و موضوعی قادر به جلوگیری از این تجمع نبود و حضرت آیت‌الله قربانی با قبول دعوت حضار به این جمع پیوسته و با سخنانی دلگرم کننده عملاً موضع خود را ابراز داشته و به شدت سران فتنه را محکوم کردند.

کربلایی با اشاره به سخنرانی نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: آیت‌الله قربانی در بیاناتشان روی مواضع محکم نظام پافشاری کرده و در مقابله با فتنه‌گران نظر جمع را تایید نمودند. این سخنرانی حدود هفت دقیقه به طول انجامید و حضار پس از شنیدن سخنان ایشان، یکصدا شعار “امام جمعه ما، تشکر، تشکر” سر دادند و از آیت الله قربانی خواسته شد سلام جمعیت حاضر را به محضر مقام معظم رهبری ابلاغ کنند و بگویند ما تا آخرین قطره خون خود در دفاع از ارزشها ایستاده ایم.

15

وی همچنین گفت: در این تجمع شعارهایی مثل مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ بر منافق سرداده شد و با شعار لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است، بدون هرگونه حاشیه‌ای به تجمع خود پایان دادند و رسماً اعلان داشتند چنانچه فتنه‌گران از حرکات دشمن‌پسند خود دست برندارند، در آینده تجمعاتی وسیع‌تر در نقطه نقطه استان برپا خواهد شد و هرگز اجازه نخواهند داد با خون شهداء و قانون اساسی و دستاوردهای نظام بازی شود.

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان اظهار کرد: تجمع مذکور روز ۷دی برای مدیران فرهنگی و فعالان سیاسی، انگیزه و زمینه‌ای شد تا با یک برنامه‌ریزی در همان روز مقدمات حرکتی بزرگ‌تر و با اطلاع‌رسانی بیشتر یعنی تجمع در میدان شهدای ذهاب شکل گیرد که این تجمع همان تجمع ارزشمند ۸ دی ماه سال ۸۸ نام گرفت و حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم میرحسینی‌اشکوری به سخنرانی پرداخت و سخنان افشاگرانه در مقابله با استکبار و ایادی فتنه‌گر داخلی آنها بیان کرد.

کربلایی با تاکید بر اینکه تجمع ۸ دی سند افتخاری برای مردم گیلان است، گفت:  ۸ دی همان تجمعی است که مقام معظم رهبری در دیدار خود با مردم استان در بیاناتشان ضمن تشکر و قدردانی از این تجمع ۸دی اظهار داشتند مردم گیلان یک روز جلوتر از دیگر استان‌ها به میدان آمدند که این نشانه آگاهی و بیداری مردم گیلان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار