کد خبر : 54104
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تیر 1399- 50: 18

دهیار روستای آبکنار:

اهالی این روستا حتی برای پخت و پز از آب معدنی استفاده می کنند

اهالی این روستا حتی برای پخت و پز از آب معدنی استفاده می کنند

دهیار روستای آبکنار، با بیان اینکه در فصل تابستان با افت فشار آب رو به رو هستیم، گفت: بسیاری از اهالی حتی برای پخت و پز از بطری‌های آب معدنی استفاده می کنند.

به گزارش گیلانستان، اسماعیل خجسته، با اشاره به اینکه روستای آبکنار در ۳۸ کیلومتری غرب شهر بندرانزلی واقع شده است، اظهار کرد: ۱۴۰۰ خانوار در این روستا ساکن هستند و شغل بیشتر اهالی کشاورزی به ویژه صیفی کاری است.

وی با بیان اینکه روستای آبکنار همجوار ساحل خزر بوده و راه ارتباطی دو شهر آستارا و انزلی از حاشیه آن عبور می کند، افزود: ایجاد طرح های گردشگری و خدماتی برای مسافران از جمله فرصت های شغلی است که می تواند مورد توجه باشد، اما به استناد اینکه آبکنار در حریم تالاب قرار دارد طبق قانون، ساخت و ساز در این منطقه با محدودیت هایی رو به رو است.

دهیار روستای آبکنار تصریح کرد: در حال حاضر یک هتل و رستوران با توجه به قوانین و تحت نظر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندرانزلی در این منطقه فعالیت دارد و خدمات  خوبی به مسافرین و گردشگران ارائه می کند.

خجسته، مهمترین مشکل این روستا را دسترسی به آب آشامیدنی سالم دانست و گفت: نزدیک به هفت سال است که اهالی این روستا از لحاظ دسترسی به آب آشامیدنی سالم در مضیقه هستند.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان با افت فشار آب مواجه می‌شویم، تصریح کرد: زمان بارش باران یا زمانی که برق قطع می شود، آب گل آلود شده و در حال حاضر روزانه پنج ماشین آب معدنی به روستا حمل می کنند.

دهیار آبکنار با بیان اینکه بسیاری از اهالی حتی برای پخت و پز از بطری‌های آب معدنی استفاده می کنند، متذکر شد: آبکنار دارای سه منطقه شامل مسجدمحله، میرمحله و میان محله که میرمحله غروب ها آب ندارد و با افت شدید فشار روبروست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل کشاورزی هستیم، بعد از یک روز کاری و حضور در مزرعه، کشاورزان حتی آب مناسب برای استحمام ندارند.

خجسته، با اشاره به اینکه استفاده از چاه آب در روستاهای شمال رایج است، عنوان کرد: آب چاه نیز گل آلود است و بدون تصفیه به وسیله پمپ و با لوله به منازل هدایت می شود و گاهی اوقات منبع و مخزن آب گل آلود می شود و این شایسته یک روستا در جوار ساحل و دریا نیست که آب سالم نداشته باشد.

دهیار آبکنار، با اشاره به پیگیری های مکرر و نامه نگاری برای رفع مشکل آب روستا، خاطرنشان کرد: منتظر اقدام مسئولان مربوطه در این زمینه هستیم.

وی یادآور شد: طی سال های گذشته در زمینه برق نیز مشکل داشتیم و به دلیل قطع و وصل مکرر برق بسیاری از پمپ های کشاورزی سوخته بود، اما خوشبختانه اکنون مشکل برق حل شده و در این زمینه مسئله خاصی وجود ندارد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار