کد خبر : 18022
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

اهدای چند دستگاه تجهیزات پزشکی به بیمارستان پورسینا

اهدای چند دستگاه تجهیزات پزشکی به بیمارستان پورسینا

یک دستگاه وینتلاتور، ۲ دستگاه پمپ سرنگ و ۲ دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی از سوی موسسه خیریه امید به بیمارستان پورسینا اهدا شد.

به گزارش گیلانستان، مدیرعامل موسسه خیریه امید گفت: با کمک یکی از خیرین بزرگوار یک دستگاه وینتلاتور، ۲ دستگاه پمپ سرنگ و ۲ دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی از سوی موسسه خیریه امید به بیمارستان پورسینا اهدا شد.
دکتر هاجر تحریری نیک صفت با بیان اینکه ارزش دستگاههای مذکور در حدود ۷۰۰ میلیون ریال می باشد، افزود: پیش از این نیز خیر دستگاههای یاد شده، هزینه خرید دستگاه انژکتور سی تی اسکن را به ارزش حدود ۶۷۰ میلیون ریال به موسسه امید اهدا کرده بود.

وی با اشاره به نیاز مبرم بیمارستان پورسینا به دستگاههای خریداری شده توسط این خیر، اظهار کرد: هر کدام از این دستگاهها در بخش های مختلف بیمارستان به کار گیری می شوند.
مدیرعامل موسسه خیریه امید با بیان اینکه دستگاه وینتلاتور عمل تنفس را برای بیماران دچار مشکلات تنفسی تسهیل می کند، تصریح کرد: کار ونتیلاتور وارد کردن هوا به درون ششها با استفاده از یک سری محاسبات است که میزان ترکیب اندازه های مختلف فشار و اکسیژن را در هوای ورودی به شش ها تنظیم می کند.
مدیرعامل موسسه خیریه امید با اشاره به کاربرد دستگاه وینتلاتور در اتاق عمل، بخش تروما، CCU،ICU تصریح کرد: دستگاه مذکور در نقل و انتقال بیماران بدحال در آمبولانس و بالگرد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
دکتر تحریری نیک صفت با تاکید بر اینکه دستگاه مذکور برای نوزادان، اطفال و بزرگسالان قابل استفاده است، افزود: این دستگاه دارای باطری داخلی با نگهداری بیش از ۱۰ ساعت شارژ می باشد.
وی در ادامه توضیحاتی در رابطه با دستگاه پمپ سرنگ ارائه کرد و افزود: این دستگاه بیشتر در بخش مراقبت های ویژه، اتاق عمل و بخش های عمومی استفاده می شود.
مدیرعامل موسسه خیریه امید با بیان اینکه پمپ سرنگ وسیله ای برای تزریق مداوم و دقیق داروهای مختلف مایع بوسیله سرنگ یکبار مصرف است، اظهار کرد: پمپ سرنگ در موارد تزریق داروهای ضد سرطان، هورمونها و داروهای بیهوشی و تزریق مواد مغذی، گشاده کننده ها و تنگ کننده های عروق در N.I.C.U , C.C.U , I.C.U استفاده می شود.
دکتر تحریری نیک صفت تجویز شیر و تغذیه داخل روده ای برای نوزادان تازه متولد شده یا نارس را از دیگر موارد قابل استفاده پمپ سرنگ عنوان کرد.

وی در ادامه از دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی به عنوان یکی دیگر از تجهیزات پزشکی اهدایی از سوی نیکوکار گیلانی نام برد.

مدیرعامل موسسه خیریه امید با بیان اینکه دستگاه مذکور علائم حیاتی بیمار را به طور مستمر نمایش می دهد، اظهار کرد: این دستگاه اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بیمار را پس از جمع آوری بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌سازد و در شرایط نامطلوب بیمار، هشدارهای لازم را به تیم پزشکی می‌دهد.

دکتر تحریری نیک صفت تصریح کرد: دستگاه مانیتورینگ علایم حیاتی برای بیماران ناپایدار، بیماران بستری در ICU و CCU، بیماران ترومایی و بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این دستگاه به علت نصب شدن بر روی پایه متحرک ترالی قابلیت نقل و انتقال در کنار تخت بیماران را دارد، افزود: اگر در حالت اورژانسی تختی به مجموعه تختهای تروما اضافه گردد، این مانیتور را می توان به کنار تخت بیمار منتقل کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار