کد خبر : 17854
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

اهدای یک دستگاه برونكوسكوپ به همراه ست کامل ریجید به بیمارستان پورسینا

اهدای یک دستگاه برونكوسكوپ به همراه ست کامل ریجید به بیمارستان پورسینا

یک دستگاه برونکوسکوپ فایبر اپتیک و یک ست کامل برونکوسکوپ ریجید به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال از محل درآمدهای موسسه خیریه امید و مشارکت یکی از خیرین بزرگوار با حضور رئیس بیمارستان پورسینا به این مرکز اهدا شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه امید، مدیرعامل موسسه خیریه امید با بیان اینکه برونکوسکوپ دستگاهی برای مشاهده مستقیم راههای هوایی داخل ریه‌ها است، اظهار کرد: کاربرد برونکوسکوپ در تشخیص کار سینومای برونکوژنیک، سل، بیماریهای با منشأ ریوی و یا عفونتهای قارچی و ریوی همچنین برای گرفتن نمونه در آزمونهای تشخیصی جهت تستهای میکروبیولوژیک و سیتولوژیک می باشد.

دکتر هاجر تحریری نیک صفت افزود: بیرون در آوردن اجسام خارجی، تومورهای خوش خیم و بدخیم، خلط های سفت و انسداد دهنده و ترشحات بیش از حد شاخه های تراکئو برونشیال نیز از دیگر مصارف برونکوسکوپ است.

وی با اشاره به نیاز مبرم بیمارستان پورسینا به دستگاه برونکوسکوپ تصریح کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از بیماران بستری در بخش ها،ICU و اتاق عمل از این دستگاه بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل موسسه خیریه امید ادامه داد: به وسیله دستگاه مذکور تا قبل از اهداء ۲۷۱ نفر از بیماران بیمارستانهای پورسینا و رازی رشت به صورت رایگان تحت مداوا و تشخیص پزشکی قرار گرفتند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار